Wat heeft iedereen ineens tegen make-up?

Ik merk dat in superveel topics gereageerd wordt met
‘Neee, geen foundation, dat is echt niet mooi, naturel is beter, foundation is slecht voor je’
‘Nee, oogschaduw staat gemaakt, je moet geen make-up dragen’

Dat foundation slecht voor je huid is is grootse onzin, maar die discussie ga ik niet weer aan, haha. En er bestaat ook nog zoiets als een nude look. Sowieso, make-up hoor je niet eens te ‘zien’, dat hoort er gewoon natuurlijk uit te zien. Tenzij je oogschaduw ofzo draagt natuurlijk, maar dat is wat anders.

Ik snap niet waarom iedereen ineens zo’n afkeer tegen make-up heeft. xD
Ik vind het ontzettend leuk, een manier om aan je uiterlijke verzorging te werken, en het maakt best wel een verschil, met of zonder make-up. Ik zie er een stuk opgewekter en gezonder uit wanneer ik make-up draag.

Ik vind het exremen met allemaal kleurtjes enzzoo zo barbie achtig :blush:
je weet wel gewoon niet mooi.

en bij het nude denk ik het is de bedoeling om het er natuurlijk ujit te laten zien dus dan kan je toch net zogoed niks doen :slightly_smiling_face:

@ TS: Ben het met je eens, ik vind inderdaad dat make-up vaak een positief verschil maakt. Het maakt je gezicht sprekender, althans, als je het goed op doet.
Wel vind ik het jammer dat ik ben begonnen met foundation, want ik kom er niet meer van af. Het is niet zo dat ik het slecht vind, maar vooral een soort verslaving. Ik schaam me voor mijn gezicht zonder foundation, eigenlijk is dat toch belachelijk?

Daarom zou ik jonge meiden geen gigantische hoeveelheden make-up aanraden. Een concealer en een mascara is natuurlijk wel erg leuk.

Ben het wel met je eens.
Ik vind mezelf met make-up echt veel mooier, want zonder zie ik er heel moe en dood uit.

Ik heb niet echt iets tegen make-up ofzo. Maar ik vind het gewoon dom als meisjes een oranje gezicht hebben van de foundation. Of dat ze het alleen op hun gezicht smeren en dus hun nek/hals overslaan waardoor je ziet dat het gewoon nep is. Verder vind ik bijvoorbeeld smokey eyes of eye-liner ofzoiets heel erg mooi staan.

Ik heb niks tegen make-up, maar ik vind dat als je jonger bent, denk aan iets van 11/12 jaar, moet je je er eigenlijk niet zoveel mee bezig houden. Maar dat is mijn mening.

Ik vind make-up voorderest wel fijn, ik heb nog nooit foundation/poeder gebruikt ofzo, maar ik vind eyeliner&mascara wel handig, het duurt niet lang om het op te doen maar het kan wel echt iets voor je ogen doen. ;p

Zolang je niet teveel opdoet, is het niet erg, vind ik!

Dat heb ik ook, en het maakt me niet uit als mensen zien dat ik foundation op heb? Mijn huid is echt lelijk dus liever dat mensen zien dat ik make-up draag dan dat ze m’n huid zonder make-up zien.

Ik heb puur natuur altijd al mooier gevonden.

Geloof me, sommige mensen zijn gewoon mooier met make-up.

en sommige ook zonder :stuck_out_tongue:

Ook dat vast wel.
Maar met alles, je kunt niet alles over 1 kam scheren.
Puur natuur is niet altijd mooier. :slightly_smiling_face:

ik heb geen afkeer tegen makeup
ik heb wel afkeer tegen spinnenpoten, oranje huid van de foundation etc
maar als je je makeup gewoon opdoet zodat het een beetje natuurlijk lijkt vind ik het juist mooi
smokey eyes vind ik dan ook weer heel mooi en dat is niet natuurlijk maar het ligt eraan hoe je het op doet, en of het je staat

en foundation is btw echt niet goed voor je huid @ts
niet perse heel slecht, maar zeker niet goed!

Nou… ik heb er eigelijk geen problemen mee, ben het totaal met je eens dat het er opgewekter en soms mooier uit ziet.
Maar je laat wel zeg maar datgene onder je make-up weg snappie :slightly_smiling_face:? Ok hoe ga ik dit uitleggen… x’D Ok, een voorbeeld: Ooit zat ik in een klas met een super mooi meisje. Je zag dat ze make-up ophad en tja no problemo. Maar toen we met de klas gingen kanoën viel zij in het water, waardoor al haar make-up er af ging en ik was echt stom verbaasd! Ze zag er gewoon niet meer uit als dat mooie meisje van mijn klas en je kon ook zien dat ze nu veel onzekerder was. Dus het laat zeg maar een deel van je eigen weg, dat verberg je soortvan.

In het topic ‘welke/wat voor make-up draag jij’ kreeg ik een keer een reactie van iemand. Ze zei dat ze helemaal niks droeg en er heel trots op was. Op een hele arrogante manier. Vond ik wel raar.

Ik vind niet dat er iets mis hoeft te zijn met het dragen van make-up.
WEL op de manier en de leeftijd.
Elf jaar en je gezicht lijkt net een poederdoos? Dat vind ik niet normaal.

Ik vind niet dat er iets mis hoeft te zijn met het dragen van make-up.
WEL op de manier en de leeftijd.
Elf jaar en je gezicht lijkt net een poederdoos? Dat vind ik niet normaal.

less is more…
al die huppelkutjes met lagen foundation/poeder vind ik echt lelijk.
ik draag het zelf ook niet.
als je weet hoe je er mee moet omgaan, en niet teveel gebruikt kan het heel mooi zijn…

Ik vind met make-up véél mooier, mits het goed aangebracht is.

Ik vindt make-up leuk om op te doen sowieso al maar ook verschillende dingen uitproberen, ben wel van de naturel look dus mij zul je echt niet zien met knal roze oogschaduw ofzo.
maar wat andere ook zeggen, vele lagen ( slecht aangebracht ) en mensen met een oranje hoofd en spinnenweb ogen echt zonde en ook heel erg lelijk & heel on-natuurlijk

Ik heb er helemaal niets tegen. Ik moet nu 1 maand lang elke dag om half 5 opstaan en dan kan ik het wel gebruiken om er opgewekter uit te zien. En inderdaad, als het goed is aangebracht dan zie je het niet eens.