Wat heb jij op je CV staan?

Ik weet niet of er behoefte is aan dit topic maar ik vind het zelf interessant en handig om te vergelijken. Wat staat er bij jou op je CV? En wat doe je om jouw CV uniek te maken, of wat ben je van plan?

Bij mij zelf alleen mijn opleidingen en bijbaantjes.

Havo-diploma, taalreis, twee korte bijbaantjes en mijn baantje momenteel, niveau van verschillende talen, zoiets.

Mijn opleiding(en), mijn (bij)baantjes, sowieso waar ik nu werk, informatie over mij (geboortedatum, woonplaats ect.) en wat ‘’ pluspunten ‘’

Gegevens, opleiding, bijbaan in de horeca, bijbaan op de universiteit bij het wetenschappelijk kenniscentrum, vrijwillig research internship, vrijwillig klinisch internship, twee vrijwilligerswerk baantjes die ik doe buiten de universiteit (1x voorzitter commissie en 1x kinderen helpen), en voor de rest cursussen en talen. (zoals cambridge Engels etc)

En verder turn ik op hoog niveau, alleen durf ik dat er nooit op te zetten omdat het er eigenlijk niks mee te maken heeft, alleen voor masters willen ze het wel weten :")

De basis dingen als gegevens, talen etc heb ik er ook op staan :slightly_smiling_face: . Ben benieuwd hoeveel mensen dingen als vrijwilligerswerk doen of in een bestuur oid zitten.

Natuurlijk alle standaard dingen zoals gegevens, opleidingen en bijbaantjes. Maar wat ik probeer om me te onderscheiden is dat ik nevenactiviteiten doe die met mijn opleiding te maken hebben. Zo sluit mijn bijbaantje aan bij mijn opleiding en doe ik een bestuursjaar bij een vereniging die met mijn opleiding te maken heeft.

Ik doe dus een bestuursjaar en ga hopelijk nog een tweede bestuursjaar doen!
En ik doe een soort van vrijwilligerswerk maar ik twijfel nog of ik dat op m’n CV ga zetten.

Diploma’s, banen, stages, curssussen en bestuur

Wauw wat hebben veel van jullie een bestuursjaar gedaan. Bij mij op de opleiding zijn dat soort dingen haast niet mogelijk.

Kan iemand misschien uitleggen wat een bestuursjaar is?

Hoe ziet jullie CV eruit?
Over een aantal maanden zal ik gaan solliciteren, maar ik vind mijn CV er nogal saai uitzien. Het is gewoon een simpel documentje in Word met een foto erbij en alle belangrijke info.
Ik weet dat er mensen zijn die daar heel creatief in zijn en daardoor een CV een stuk opvallender kunnen maken.
Heeft iemand hier misschien tips?

Dan ga je een jaar in het bestuur van een studenten- of studievereniging. Bijvoorbeeld als penningmeester, secretaris of voorzitter. Dus eigenlijk leidt je dan de hele vereniging zo’n beetje.

Kort verhaaltje over mezelf. Relevante bijbanen (dus geen horeca) en vrijwilligerswerk, stages, prijzen, opleidingen inclusief middelbare school en minor. Verder software, talen en vaardigheden.

Mijn CV staat online, haal hem zo weer weg want super herkenbaar: -
Nc

Dat is echt een mooi CV! Mooie opmaak enzo en goed gevuld.

Ik wil binnenkort ook kijken voor vrijwilligerswerk of een bijbaan passende bij mijn studie maar het schijnt bijna onmogelijk te zijn (hbo rechten)

Misschien bij de gemeente? Als ik me niet vergis heb je als rechtenstudent voorrang op dat soort bijbaantjes.
En anders misschien bij de rechtswinkel? Al weet ik niet of je daar perse rechten moeten studeren op de uni.

Wat ik vooral hoor is dat ze willen dat je dan je diploma al hebt, ik zit pas halverwege mijn tweede jaar. Maar bedankt voor het meedenken!

Ik weet niet waar je woont, maar hier in de buurt heb ik wel eens van mensen gehoord dat ze bij de gemeente een bijbaan hadden als in het aanvragen van id’s en paspoorten enzo. Maar waarschijnlijk verschilt dat per gemeente en zal lang niet iedere gemeente dat doen.

Ik probeer m’n cv naast m’n opleiding en 1 werkervaring uit te breiden. Nu aangemeld voor collecte bij het reumafonds en commissielid bij vereniging.

Het verschilt per plek. Als ik solliciteer voor een stage (ICT) heeft het geen nut om mijn krantenbaantje te noemen. Dus ik zet er vooral relevante informatie op. Maar in het algemeen is het vooral opleidingen na de middelbare school. Welke diploma’s ik heb (zoals propedeuse, certificaat van hogeschool taal, cursussen). Stageplekken. Vrijwilligers werk doet het vaak ook goed. Als je cv nog erg leeg is kan je ook niet relevante informatie erop zetten, want alle bijbaantje/vrijwilligerswerk steek je wel vaardigheden van op. Dus dat is beter dan een leeg cv :wink: Ook vaardigheden zet ik erop (zoals kan samenwerken etc). Zo staan ook alle programmeertalen die ik ken erop.

Voor de opmaak pak ik meestal een kant-en-klare uit Word. Er zitten hele mooie tussen. Fotootje erbij. (Sommige werkgevers kijken niet eens naar je CV als je er geen foto op heb staan). Ook wordt de kleur donkerblauw aangeraden, want dat oogt professioneler!

Ik heb mijn opleidingen, verschillende baantjes, honours college, talen en interesses/hobby’s. Ik ben echter nog wel van plan om ook mijn commissie ervaring op mijn CV te gaan vermelden.