Wat heb jij geleerd in 2016?

Heey,

Misschien al beetje aan de late kant maar dit leek me een leuk topic om te maken en ook leuk om te lezen,

De dingen die ik zelf in 2016 geleerd heb:

1. Dat je aan iemands uiterlijk kan zien hoe diegene vanbinnen is gaat lang niet altijd op.
  2. Als je domme dingen doet wordt je leven misschien wel een puinhoop maar het levert tenminste goede verhalen op.
  3. Geef niet te veel persoonlijke informatie aan mensen die je kent via internet. Gewoon echt niet doen.
  4. Als iemand tegen je zegt dat je je vrienden niet over hem/haar mag vertellen, gaat die persoon in de nabije toekomst een slechte invloed hebben op je leven.
  5. Als je leraar zegt dat je een back-up moet maken van je verslag, doe dat dan ook.
  6. Alles waar ‘te’ voor staat is niet goed. Behalve tegoedbon. en tevreden.
  7. Wees lief tegen je moeder. Ze heeft je 9 maanden in haar buik gehad. Dat was niet voor niets.
  8. Dat je zelf altijd eerlijk bent over alles, wil nog niet zeggen dat anderen dat ook zijn.
  9. Besteed geen tijd aan mensen die niks voor je over hebben.
  10. Zorg dat je je eetpatroon onder controle houdt, anders loopt alles verkeerd af.

:slightly_smiling_face:

1. Over je gevoelens praten lucht veel op!
  2. Het verleden achter mij laten, en kijken naar het nu.
  3. Eerlijk zijn over alles, vooral tegen mijn ouders.
  4. Sommige mensen leken zo lief en leuk, maar bleken een ander gezicht te hebben wanneer je ze echt nodig hebt.
  5. Bepaalde mensen ‘wegduwen’ en niet teveel in mijn leven laten.
  6. Meer ‘ik hou van je’ zeggen tegen mensen die ik lief heb.
  1. Gewoon op mensen afstappen
  2. Dat ik niet zo onzeker over mijn werk moet zijn, wat ik lever is gewoon goed
  3. Dat je sommige mensen juist wel/niet moet vertrouwen
  4. Vast wel meer, maar daar kom ik zo even niet op :cold_sweat:
  1. Niet te veel stressen, uiteindelijk komt alles toch wel goed.
  2. Vriendschappen blijven niet eeuwig bestaan, ook na 8 jaar niet.
  3. Eerlijkheid valt niet bij iedereen goed.
  1. Durven geloven dat mensen écht van je houden.
  2. Accepteren dat je sommige mensen moet loslaten.
  3. Bang zijn dat mensen je verlaten, zorgt ervoor dat mensen je ook daadwerkelijk zullen verlaten,
  4. Eerlijk zijn naar mezelf en naar anderen.
  5. Niet zomaar invullen wat een ander over jou denkt.
  1. Dat ik mijn onderbuikgevoel moet vertrouwen
  2. Geluk zit in de kleine dingen
  3. Ik kom op de eerste plek, niemand anders.
  4. Het is oke om af en toe een paar stappen achteruit te zetten.
  5. Even diep ademhalen.

~ Heb seks met een condoom, zelfs als je andere anticonceptie gebruikt. Lol.

+
~ Dat je niet zelf van een depressie afkomt. Niet definitief tenminste.
~ En dat het niet helpt voor je depressie als je je 4 jarige relatie verbreekt.
~ Dat ik net zo goed 3 jaar eerder mijn relatie kon verbreken, omdat hij toch niet ging stoppen met blowen.
~ ‘Ik beloof het’ en ‘ik stop echt’ zijn leugens.

1 Tinder is leuk
2 Ga nooit van anaal naar vaginaal

1. Alleen omdat je veel tijd met mensen besteed, betekent niet dat je ze kent.
  2. Sommige mensen had je al jaren geleden links moeten laten liggen.
  3. Hulp zoeken is oké, en je hoeft dit niet alleen te doen.
  4. Er is niks mis mee met opkomen voor jezelf en je mag jezelf ook wel eens uiten. Als iets niet oké is, dan moet je hier ook eerlijk zijn in plaats van het van je afbijten.
  5. De liefste vriendinnen leer je kennen op plaatsen waar je het niet verwacht. :hugs:
  6. Het is oké om over jou problemen te praten, je hoeft niet alles voor jou te houden.
  • Niet te druk maken om wat anderen van je denken, gewoon jezelf zijn
  • Familie is belangrijk
  • Maar je vrienden/vriendinnen ook
  • Denk aan de positieve dingen, niet aan de negatieve
  • Een stukje discipline.
  • Uit je comfortzone stappen is leuk.
  • Hoe ik me leuk kan kleden, nadat ik in 2014/2015 aangekomen ben en mijn oude kleding niet meer paste.
  • Ook al ben ik een stuk aangekomen, ik kan nog steeds best sexy zijn als ik wil.
  • Het is handig om voldoende beha’s te hebben. Vooral om voldoende beha’s te hebben die goed passen.
  • Het is niet erg dat je de meeste dingen nog niet kan, want dat wil zeggen dat je lekker veel uitdagingen en leermomenten in het vooruitzicht hebt.
  • Erwtensoep is wel lekker, mits je het zelf maakt.
  • Dansen zonder schaamte en zonder alcohol bij het uitgaan.
  • Door je mond open te trekken bij werkcolleges, zijn die colleges ineens wel je tijd waard. En niemand vind het erg als er een keer een fout antwoord tussen zit.

En de belangrijkste:

• Als ik mijn vriend niet vertel dat er blauwe kaas in het eten zit, vindt hij het gewoon lekker.
  • Trust your inner feeling, Always
  • Zo nu en dan mensen uit je leven knikkeren die ooit veel voor je betekende, echt geen ramp is
  • Niet mezelf vergelijken met andere mensen
  • Tweede kans is het maximale, no more changes after that
  • Proces kan bij mij net wat langer duren, maar vooral niet opgeven en door blijven gaan.