[center]Heej iedereen!
Ik ben al ongeveer 4 jaar ongesteld en heb nooit echt last gehad van hele erge buikpijn. Maar vorig jaar (2014) werd ik wakker op een mooie dag. Ik voelde dat ik ongesteld was geworden. Het eerste wat ik dus deed, was naar de wc gaan en zag dat ik ook diarree had. Oke… dat heb ik wel vaker dus ik maakte me geen zorgen. Maar na ongeveer 10 minuten op de wc hebben gezeten voelde ik hevige buikpijn opkomen. Ik had nog nooit zo erg buikpijn gehad. Maar omdat ik alleen thuis was heb ik daarna ongeveer een half uur alleen kreunend op de wc gezeten. In die tijd wist ik niet hoe ik me moest bewegen, en kreeg het super warm waardoor ik kledingstukken uit trok. Het waren steeds periodes van buikkrampen en daarna stopte het weer even. Ik wist dat ik hulp moest halen, ik ben van de wc afgekropen en heb naar mijn ouders gebeld, mijn moeder kwam direct naar huis en trof me lijkbleek en naakt aan op de wc. Ze wist net als mij niet wat we moesten doen. Het eerste plan was om naar de dokter te gaan maar dat lukte me niet door die erge pijn, dus belde mijn moeder de 112. Toen het ambulance personeel na een half uur binnen kwam voelde ik me veilig. Ik weet nog wat ik dacht: ‘als ik nu dood ga, kunnen hun mij redden’. Ik moest op de bank gaan liggen. Ze hebben mij onderzocht maar hebben geen conclusie kunnen trekken. Ze dachten eerst aan een blinde darm ontsteking, maar dat was het niet. Na een tijdje voelde ik me helemaal beter en zijn de ambulance mannen weer weggegaan. Wat was dat een nachtmerrie!
Ik heb nooit last van menstruatiepijn maar het leek wel alsof al die pijn die ik de afgelopen keren niet heb gehad, zich opgestapeld heeft en allemaal in 1 keer kwam op deze dag.
Mijn moeder vertelde dat als ik nog een keer zulke erge pijn kreeg, dat ik plat moet gaan liggen, maar we gingen er niet vanuit dat ik het nog een keer kreeg.
Maar helaas precies een jaar later (2015) heb ik weer dezelfde pijn gehad.
Ik werd wakker en was ongesteld, maar had nergens last van. Ik nam een douche, maar halverwege het douchen kreeg ik steken en krampen in mijn buik. Ik voelde dat ik naar de wc moest en zag dat ik diarree had. Ondertussen riep ik mijn moeder en vertelde dat het niet goed met me ging en dat ik hetzelfde voelde als vorig jaar. Ik moest van haar op de bank gaan liggen en met moeite is dat me gelukt. Ik wilde eerst niet dat mijn moeder de dokter of 112 belde want ik ging er vanuit dat het zo ophield. Maar het duurde te lang, mijn moeder belde de dokter die er al snel was. Toen hij er was, werd de buikpijn gelukkig wat op. Ook hij wist niet waar deze buikpijn vandaan kwam.
Mijn vraag is aan jullie: Heeft iemand van jullie hier ook last van of weet iemand wat dit is?
Nog even alles op een rijtje:
- Als ik die buikpijn had was ik ongesteld.
- Als ik die buikpijn had, had ik diarree.
- Als ik die buikpijn had was ik bleek in mijn gezicht.
- De buikpijn waren periodes van pijn. soms hield de pijn even op. Bij mij werden de periodes tussen de pijn steeds langer.
Alvast bedankt voor de reacties!
[/center]