Wat heb ik toch?

Hallo meiden,

Ik denk dat ik hier niet helemaal in het juist forum ben, maar ik kan maar mijn kans wagen want ik kan dit niet meer aan. misschien herkent 1 van jullie mijn klachten.

Ik ben een jong meisje, 19 jaar oud, en zit met een heleboel vage gezondheidsklachten.
ik ben precies 1 jaar geleden voor 2 maanden naar China vertrokken, ik ben daar in een vuil beschimmeld appartement terechtgekomen (inclusief ratten en hun uitwerpselen), de eerste paar dagen dat ik daar was ben ik dan ook erg ziek geweest. hoge koorst, erg moe en veel keelpijn. sindsdien heb ik een aanhoudende hoest.

Ik heb sindsdien nog geen 1 dag zonder een hoest doorgebracht. ik ben naar dokters geweest en de eerste dokter, vlak na china, had me gezegd dat ik een ontsteking had aan het begin van de longen, hadd me pillen gegeven daarvoor, maar is niet overgegaan. dan ondertussen hebben al 2 andere dokters een soort van lichte astma vastgesteld, alhoewel ik enkel astmatisch reageer op 1 van alle testen. de medicatie, die ik ondertussen al 3 maanden neem, helpt helemaaaal niet. ik heb hulp nodig ik ben er depri van: ik studeer zang en het is dus erg belangrijk! ik heb sinds 1 jaar geen enkele deftige achtrust meer gehad. elke nacht opnieuw een gevecht tegen de hoest. maar ik heb nog andere klachten:

-chronisch hoest
-vage buikklachten
-oververmoeid , maakt niet uit hoe lng ik slaap
-hartsteken
-hoofdpijn
-veel plassen
-soms een lichte koorsts
-concentratie problemen
-depressieve gevoelens
-onwerkelijk gevoel in hoofd

iemand die deze klachten herkent? ik ben volop bezig met onderzoeken, maar ik ben zo vermoeid dat ik zelf niet naar school kan. dus alle tips zijn welkom.
Lenalo

Hè wat lastig zeg. Ik heb even gezocht, maar bij alles horen zóveel symptomen, soms komen ze er wel in voor, soms niet, dan een gedeelte etc.
Maar hoe kan het niet dat de dokter(s) het niet weet/weten dan? Dat horen zij toch te weten? Voor iemand die hier geen kennis van heeft is het echt zoeken daar de speld in een hooiberg.

Ja klopt, dokters weten het niet, ik ben bezig met ondezoeken nu, erg veel. ze dachten het gevonden te hebben met de astma, maar mijn toestand wordt er net beter op… ik ben zo radelos :frowning_face:

Dat begrijp ik. :frowning_face:
Er zijn wel wat symptomen die wijzen op de ziekte van Lyme, maar dat lijkt me niet het geval: dat moet heel duidelijk zijn geweest, zeker voor een dokter.
Verder kom ik terecht bij Fibromyalgie? Nog nooit van gehoord, maar daar zitten ook weer heel andere symptomen bij die jij niet genoemd hebt.

Ik heb hetzelfde gehad zo’n 2 jaar geleden(qua klachten dan)… Ook veel testen gehad, nooit iets kunnen vinden. Maar sinds een half jaartje/drie kwart jaar heb ik er geen last meer van. Ja ik hoest nog wel eens, maar allang niet meer dagelijk hoofdpijn heb ik ook nog wel vaker maar die gaat dan over met een paracetamol. Concentratie problemen heb ik eigenlijk wel nog. En ik ben nog wel redelijk oververmoeid, ik kan geen slaapritme vinden maar hiermee kan ik opzich wel leven.

Er is nooit iets uitgekomen bij de testen, ik had het bij wijze van spreken van de een op andere dag en zo was het ook ineens weg. Zonder enige behandeling. Ik ben zelf vitaminepillen en ijzertabletten e.d. gaan slikken, het kon geen kwaad. Wat het was, weten ze nog steeds niet. Heel raar allemaal maar ik herken me precies in jouw verhaal. Alleen dachten ze bij mij in eerste instantie dat ik bloedarmoede had.

wow wat erg :frowning_face:

Ik zou t niet weten dus zie t maar als een upje.
Sterkte iig!

ik heb dat eens opgezocht maar daar zit hoesten niet bij, dacht ik toch?
dat hoesten is toch wel het ergste en meest irriterende. Dank je voor het opzoekingswerk :slightly_smiling_face:

Ik raadt je aan om naar een orthomoleculair arts te gaan,
die kunnen vaak meer betekenen dan gewone artsen in het ziekenhuis.

Google maar eens!
Ik wil je best de naam enz. van die van mij naar je sturen!

ps.
Een orthomoleculair arts is een arts die kijkt naar meer dan alleen je klachten.
Naar je verleden en je eetgedrag, slaapgedrag en door middel van testjes
kan die er achter komen wat er mis is.

Ik heb lang last gehad van maag problemen (en heb een schildklier ziekte) en
ik was veel moe e.d.

Toen heeft ze een soort dieet voor me opgesteld en ik ben niet alleen gezonder
geworden maar ook nog eens 6 kilo kwijt geraakt! Terwijl ik meer ging eten…
echt een aanrader hoor!

Vervelend joh! Zolang het niet ineens erger wordt, zou ik me niet al teveel zorgen maken. Voor een heleboel dingen zijn er gewoon medicijnen, dus voorlopig even afwachten wat er uit die onderzoeken komt! Ik kan me wel voorstellen dat je wil weten wat het eventueel kan zijn.

Ik weet niet wat je belangrijkste klachten zijn? Als ik bijvoorbeeld zoek op hoesten en buikklachten, kom ik op spoelworm. Dat kan je inderdaad oplopen in onhygiënische omstandigheden, en je kan ook last krijgen van je longen. Maar ik weet niet of de rest van de klachten daarbij passen.

Hmm volgens mij valt de duidelijkheid van de ziekte van Lyme best tegen. Miss zit ze wel al in een gevorderd stadium. Ik meen me namelijk te herinneren (van een aflevering van dokters) dat er ook een vrouw was met allemaal vage klachten en ze wisten echt niet wat het was , dachten ze dat het aanstellerij was van die vrouw. Is een co-assistent zich erin gaan verdiepen, is ze getest op Lyme. Toen bleek ze dat dus al in een gevorderd stadium te hebben. Als ik het me goed herinner en het niet met een andere aflevering verwar dan he, dat zou ook nog kunnen of ik heb het verkeerd begrepen toen.

heb je niet een of andere parasiet opgelopen?

^ dit denk ik dus.

Heb je bloed laten prikken? En hoest je ook slijm of sputum op?

ja gewoon afwchten lijkt me, is gewoon zo vermoeiend. Ja erg veel slijm, maar de hoest klinkt dan weer droog. dat is de ergste klacht eigelijk: de hoest… ik hoest zodanig veel dat ik er een overgeef gevoel van heb.