Wat gebeurt er?!

Hoi, ik heb een vraag
Ik zwaaide net mijn vriendin bij mij thuis uit en werd ineens heel duizelig en kort daarna misselijk, ook werd het steeds zwart voor mijn ogen en ik werd heel bleek: me lippen waren ook wit geworden…
Ik voelde me ook heel slap, iemand enig idee hoe dit kon komen?
Ik heb niks apparts gegeten ofso, ik heb het 1 keer eerder gehad vorige zomevakantie.

Ga naar dokter!

Zeker? Het is nu weer weg, na een tijdje liggen en zitten

Ja duh! Gaan hup nu zo snel mogelijk. NU. Dit kan je niet laten zo. Onderzoek is nooit weggelegd.

Ijzertekort? Had je wel goed gegeten?

Dat is vervelend zeg! Ik zou niet weten wat het is, maar als het vaker gebeurt lijkt het me wel verstandig om eventjes langs de dokter te gaan.

Een flauwte waarschijnlijk. Heb je wel genoeg gegeten? Te snel opgestaan? Ongesteld?
Als je dit vaker hebt, zou je een afspraak bij de dokter kunnen maken. Misschien dat je last hebt van ijzertekort of bloedarmoede.

Ik zou naar dokter gaan

Bedankt, ik werk voor de zekerheid wel wat extra naar binnen

Een leerkracht van mij zegt altijd ‘wat gebeurt er, wat gebeurt er!’ 5x na mekaar

Daar moest ik even aandenken toen ik de titel zag :’)

Conclusie: je viel bijna flauw. Kunnen allerlei redenen voor zijn. Als je het heel vaak hebt kan je bij de dokter langsgaan, maar omdat je je nu gewoon weer helemaal goed voelt, zou ik niet zeggen dat je acuut naar de EHBO moet rennen :stuck_out_tongue:

ga even langs bij de dokter laat je bloed even na kijken.

zoals al gezegd, waarschijnlijk waren het tekenen van flauwvallen. Het kan zijn dat je een lage bloeddruk hebt, ik heb dit zelf ook vaak. Als dit nog is gebeurd moet je zorgen dat je gaat zitten ofzo zodat er terug meer bloed naar je hersenen komt. Lage bloeddruk kan gewoon je aard zijn, het kan wel lager zijn als je niet genoeg gegeten hebt of te weinig geslapen. Maar ik zou als ik jou was toch even de volgende keer als je bij de dokter komt ernaar informeren. Zelf zorg ik ervoor dat ik vaak druivensuiker bij heb voor dagen als ik vooraf voel dat mijn bloeddruk te laag is.

lage bloeddruk misschien? Genoeg drinken in ieder geval. Soms helpt wat met suiker eten ook.

Ik heb het ook heel vaak! Ben helaas al twee keer naar de dokter geweest en het enige wat hij zegt is ‘meer zout eten’. Het is namelijk een daling v/d bloeddruk en die komt in de puberteit schijnbaar vaak voor. (Alhoewel ik het al van kleins af aan heb)