Wat gebeurt er met je Striemen als je afvalt?

Zie titel.
Er word gezegt dat er meer komen maar dat snap ik niet,want je Bindweefsel onderhuids scheurt juist niet :O.
Ik hoop dat iemand me kan helpen

xxx

Wil ik ook wel even weten…

Het lijkt alleen maar dat er meer komen. Als je nu striemen hebt, staan ze nog vrij ‘strak’ doordat de huid dit gewend is. Als je afvalt, dan heb je kans [vooral als je te snel afvalt] dat de striemen ‘invallen’.
[Dus, als je wilt afvallen en je maakt je er zorgen over dat het er raar uit gaat zien: Gezond afvallen, goed bewegen, veel smeren [met bijv. gewoon bodylotion, of iets tegen striae]/masseren en veel water drinken :slightly_smiling_face: Dat schijnt te helpen!
Hieronder even een vrij extreem voorbeeld, maar een beetje dat idee.

http://www.bloggersbase.com/images/uploaded/original/68ca0fb5dc8859e49c202fd3788a9f1f1f212b4b.jpeg

gatver ik was net aant ontbijten!

Haha, sorry, maar kon geen juist voorbeeld vinden… en deze is trouwens wel heel extreem… Ik had gewaarschuwd! [Soort van…]

XD nou je hebt het wel lekker duidelijk gemaakt :stuck_out_tongue:

Hahaha :'D

Maar he, het is inderdaad onsmakelijk.

wat een vraag zeg :? natuurlijk zie je dat 10x zo erg als je bent afgevallen… wat denk je eigenlijk dat striae is? gewoon een paar streepjes op je buik?

Volgens mij is het zo dat je striemen niet 1,2,3 weg zullen gaan met afvallen.
Gisteravond zat ik een programma te kijken met een meisje van 19 wat enorme striemen en overtollig vet had van een bevalling.
Zij moest dit met liposuctie en een buikwandcorrectie laten herstellen.
Die striemen komen door overtollig vet en uitgerekt vel.
Of je moet keihard trainen en flink gezond eten, maar daar haal je je striemen niet gauw mee weg.
Ze vervagen wel.

Exactly.
Ze gaan nooit helemaal weg [althans, zover ik weet niet, niet op een natuurlijke wijze…] maar ze worden wel minder zichtbaar. De kleur vervaagt [in het begin zijn ze vaak paars of rood, later worden ze wittig] en als je veel sport en je huid goed verzorgt, zullen ze sneller ‘minder zichtbaar’ worden :slightly_smiling_face: