wat eten jullie zoal op een dag ?

Zou ik wat mogen vragen aan jullie ?
wat eten jullie zoal op een dag ?
ik weet dat dit hier niet thuis hoort, maar in het food en sport topic zitten vooral mensen die willen afvallen en die dus alleen maar x beschuitjes/boterhammen ,avondeten en fruit eten .
Ik zou dit willen weten omdat ik herstellende ben van een eetstoornis ,maar ik vraag me af wat een normale tiener ( die niet bezig is met afvallen ) zoal eet

dus dankje als jullie me zouden willen helpen !
xx

Hoort bij Food & Sport, en daar is al zo’n topic (:

ja indd en verder brood

sóchtends: een bakje met cornflakes en een boterham met 2 gebakken eieren. en een banaan.
smiddags: een mandarijn, 2 broodjes met salami of ander vlees, veel koekjes en chips.
savonds: 2x opscheppen van verschillend eten & later weer chips

Inderdaad bij Food & Sport, en er zijn zelfs al meerdere topics over.

Ik eet 's morgens gewoon een boterham met chocopasta ofzo, dat is iedere keer verschillend, en dan 's middags op school (of nu in de vakantie) weer een broodje of boterham maar dat kan ook gewoon een koekje zijn zoals sultana :slightly_smiling_face:, en 's avond gewoon warm eten met een toetje erna. Maar ik eet ook best veel tussendoortjes zoals chocola en snoepjes mmm :slightly_smiling_face:

Er is inderdaad een gewoon topic: wat heb je vandaag al gegeten?
Dat heeft niks met afvallen te maken en daar zijn al heel veel reacties.
Daar zul je dus meer aan hebben.

@ lisettexx dat weet ik ,maar als je mijn post leest begrijp je het :wink:

ik denk het niet, ik eet veel meer dan al die meisjes die daar postte ,dus dat vind ik niet zo een normaal eetpatroon :wink:

ja maar alsof er niet bij fashion afvallers zijn
dan kan je het denk ik nog beter bij lifestyle vragen?

Je moet er wel rekening mee houden dat niet iedereen evenveel kan of hoeft te eten.
Vind het ook een beetje stroef dat het geen normaal eetpatroon zou zijn alleen omdat jij meer eet dan het gemiddelde meisje dat daar post.
Dat ligt meer aan jou dan aan hen.

''s Ochtend eet ik altijd een paar crackers met smeerkaas, aangezien ik wel een
beetje zat ben van brood

'S middags meestal 2 bolletjes kaas, of een tosti, of soep

Tussendoor vreet ik me echter te pletter in knoppers, chocolade, kapiteinkoek :metal:, chips, pfff alles wat los en vast zit.

's avonds heeft mijn moeder het voor t zeggen wat we eten (nu meestal zuurkool, stampot, spaghetti, lasagne)

En savonds chips, chocolade, suikerwafels, noeeem maar op.

(en ja ik vreet veel. ) :grinning_face_with_smiling_eyes:

Dat is inderdaad een drogreden, maar toch denk ik dat ze gelijk heeft. Als ik die lijstjes zie, krijg ik niet het idee dat dit een representatief beeld geeft van een gewoon en gezond eetpatroon voor een tienermeisje.

@TS: Als je een eetstoornis hebt (gehad), is het misschien verstandiger een professional je vraag te stellen. Natuurlijk hoort je eetpatroon ook afhankelijk te zijn van je inspanningen e.d.

Zelf ontbijt ik altijd vrij uitgebreid (bijvoorbeeld 3 boterhammen + glas karnemelk). Lunch van 2 boterhammen en een stuk fruit/ ontbijtkoek/ beschuitje. Avondeten meestal gewoon een flink bord vol + toetje. Tussendoor net hoe het uitkomt: fruit, koek, af en toe periodegerelateerd snoep (nu bijv. kerstkransjes etc.).

Ik hoop voor je dat je snel een goede balans weet te vinden. :slightly_smiling_face:

Ontbijt:
Boterham met glas melk

Lunch:
3 boterhammen met flesje drinken, siroop

Als ik thuiskom van school heb ik weer honger (ik heb altijd honger :'D) dus:
Wat eten wat van gister over is, of vaak ook cornflakes

Avondeten:
1 bord vol en daarna soms nog een halve bord

Tussendoor: Water, water, koekje/chokolaatje geen snoep

In de avond meestal fruit

ontbijt: cornflakes of tosti en thee
lunch: meestal tosti of croissant of pistoletje, ligt aan de dag soms weer iets heel anders
avondeten: meestal 1 bord, soms 1,5 en salade en toetje en een hele tijd daarna dan nog fruit

en tussendoortjes ja verschillend vaak koekjes heel soms snoep

ik eet s’ochtends een broodje met ontbijtkoek erop en dan in de middag 2 broodjes en een koekje en snoepjes (ik eet alleen die koekje en snoepjes als ik naar school ga ) dan later nog een koek en dan avondeten gwn 1 bord enzo geen toetje en later in de avond nog een koek en fruit

ontbijt door de week: een broodje met zoet beleg, een broodje met hartig beleg, kop koffie met melk en suiker.
ontbijt in de weekend: meestal 2 of 4 broodjes, een gebakken/gekookt eitje, bakje pap of cornflakes met glas sinaasappelsap en 2 koppen koffie.

lunch: varieert van een broodje met kaas tot uitgebreiden 3 gangen lunch.

diner: eet ik als ik thuis eet meestal Argentijns dus vrij vettig, maar we gaan minimaal 4 keer per week uit eten dus dat is dan wat meer en veel minder vettig.

tussen de grote eet momente door eet ik meestal: cake, ijs, chocolade, koekjes,
snoep, crakers met iets zoets erop.

Ik eet de laatste tijd als ontbijt alleen maar een broodje met hagelslag, wat ik eigenlijk niet genoeg vind. Voorheen nam ik iets als Brinta/havermoutpap en weer daarvoor at ik yoghurt met fruit en een broodje hagelslag, maar ik vind dat allemaal niet lekker als ontbijt. Anyway, om het kort te houden: ontbijt, broodje met hagelslag en een kop thee (soms ook sinaasappelsap).
Op school eet ik sowieso 1 stuk fruit, soms 2 en vier broodjes die ik eigenlijk voor de lunch moet bewaren, maar ik heb op de één of andere manier heb ik daar ‘s ochtends altijd al zin in dus dat gaat nooit helemaal als gepland :’).
Uh thuis eet ik meestal sowieso één (groot) koekje en eet ik crackers met kaas/hagelslag ofzo, ik pak elke keer weer wat. Ik eet doordeweeks geen chips, of nouja wel op woensdagavond trouwens en verder in het weekend. En als avondeten ligt het eraan of ik één of twee keer opschep. 's Avonds weer iets van koek/crackers, ligt eraan wat we hebben :slightly_smiling_face:. O en ik drink sowieso veel water, thee en probeer één glas melk per dag te drinken (wat ik nogal eens vergeet).

ontbijt: 1 boterham / bami / 2 tosti’s / niks
tussendoor uno: koekjes / niks
lunch: 2 boterhammen (doe ik bijna niet) / een broodje uit de kantine plus mijn boterham / 2.5 tosti / bami / cornflakes / een combinatie van dit alles
tussendoor duo: chips, koekjes, boterham, tosti… heel veel iig
avondeten: gewoon mijn bord vol scheppen. ik eet wel redelijk weinig vergeleken met andere mensen van mijn leeftijd…
daarna: ligt eraan.

Ik ontbijt echt slecht. Verder eet ik ook heel ongezond dus het is niet echt handig om met mij te vergelijken :wink:

Dit kan gewoon bij food en sport!:wink: