Wat eet jij met kerst?

Ik ben benieuwd wat jullie met kerst gaan eten of wat jullie afgelopen kerst hebben gegeten, dus dat zou ik graag willen weten voor inspiratie!

Ik ga ervan uit dat wij gewoon weer twee dagen gaan gourmetten :’)

Normaal gourmetten wij altijd beide kerstdagen, maar ik heb nu 2e kerstdag een avonddienst dus we hebben bedacht om misschien 1e kerstdag ergens uiteten te gaan en dan met oud en nieuw te gourmetten. In ieder geval wordt het 2e kerstdag hoogstwaarschijnlijk een simpele maaltijdsalade haha

vorig jaar hebben we gegourmet, we doen ook wel vaak gebakken kip met zelfgemaakte ovenfrietjes ofzo.
nooit heel uitgebreid, want het is voor iedereen kerst en anders staat een iemand (mijn moeder) de hele dag in de keuken

Ik ga sowieso als we uit eten gaan voor een visgerecht!

Veeeeel te veeeeel. Net alsof ik me ga voorbereiden voor de winterslaap xd

1e kerstdag eten we met de familie, iedereen neemt iets mee. 2e kerstdag waarschijnlijk gourmetten (:

Fondue!

Gourmetten.

Eerste kerstdag: snackbar! Na afloop van mijn werk.
Tweede kerstdag: een zelf in mekaar geflanste 1persoonsmaaltijd thuis of weer snackbar (indien ik dan ook moet werken)

Nee, wij vieren nooit echt kerst met eten enzo. :stuck_out_tongue:

Pfft, geen idee maar vast véél en véél te veel :’)
Kerstavond vier ik het bij familie van mijn vriend, daar wordt een 3-gangenmenu klaargemaakt, 1e kerstdag bij mijn vadersfamilie met weer een paar gangenmenu en 2e kerstdag hetzelfde maar dan bij mijn moeder haha. Normaal gourmetten we trouwens ook echt 2-3 dagen achter elkaar.

Op kerstavond gaan we altijd broodtafelen na de kerkmis. We eten dan afbakbroodjes, tulband, kerststol, beschuit etc ipv een warme maaltijd. Op 1e kerstdag eet ik bij de oma van m’n moeders kant, dan gaan we met de hele familie gourmetten. Eigenlijk eten we op 2e kerstdag bij m’n andere oma, maar we eten dan echt iets saais zoals witlof oid, dus dan ga ik lekker bij m’n vriend eten. Daar thuis maken ze een 3-gangen diner en er komen ook vrienden van die ouders eten.

Eerste kerstdag Chinees en tweede kerstdag gourmetten.

Eerste kerstdag gourmetten, tweede kerstdag gaat mijn stiefmoeder koken. Weet nog niet precies wat.

Ik ga met mijn vriend koken!
Pompoensoep, tomaten gevuld met garnalen, gevulde courgetterolletjes, gevulde champignons, zalmbeursjes, gevulde aubergines, kerstrol van witte chocolade en mascarpone en waarschijnlijk ook nog iets van koekjes :"D
Ja, dat is allemaal voor één avond
:grinning_face_with_smiling_eyes:

Topic bestaat al: http://forum.girlscene.nl/forum/food-sport/kerst-diner-2013-288357.0.html