Wat een dilemma!

Hey meiden! Ik heb echt een mega verhaal, maar ik hoop dat jullie hem toch willen lezen en mij willen helpen!

Okeokeoke. Hier komt dus my story.

Het begon in de eerste, we hadden een hechte, leuke klas. Iedereen kon het gelijk met elkaar vinden. Ik ook, behalve met de jongens.

2 Jongens kende ik toevallig al, mijn buurjongen (maar die speelt hier absloluut geen rol) en mijn nu beste vriend N.

Zijn beste vriend S. S en ik mochten elkaar niet zo, nja geen probleem. Ik had toch nog geen contact met hun (toen was N. nog niet mn beste vriend)

Op het midden van het jaar was er weer een start van een nieuw project bij de 2 projecturen in de week. De leraar maakte de groepjes en ja hoor, ik kwam bij S. in het groepje. We mochten elkaar niet (en hij heeft zelfs mn boom in de prullebak gegooit T.T) maar toch voelde ik een aantrekkingskracht naar hem, hij maakte me toch wel aan het lachen en verlegen als hij dan toch wel eens een complimentje maakte.

Aan het einde van het jaar, kwam ik naast hem te zitten. Tot mijn eigen verrassing vond ik niet niet eens erg, maar juist hartstikke leuk! We hadden onder de les veel lol, maar ik kon toch goed met hem praten als ik ergens mee zat.

We hadden weer project, dit keer moest je samenwerken met degende die naast je zat, (S. dus voor mij) ik voelde me zo gelukkig! We hadden nogsteeds wel wat meningsverschilletjes, maar het was echt heel leuk en we hebben een goed punt gekregen voor samenwerking (toen ik dat hoorde, ik glunderde het meest ik kon!) S. en ik werden steeds betere vrienden!

Het was het begin van de zomer vakantie, ik sprak af met een vriendin om te gaan shoppen. Toen we klaar waren was het nog middag en we verveelden ons. We vroegen dus in het klassengesprek van whatsapp of er mensen naar het dorp kwamen. I. K. (2 meisjes uit mijn klas) N. (mijn beste vriend) en S. (mijn toen nog niet crush) reageerden en kwamen. We gingen naar een voetbalveldje een beetje praten en voetballen (wat ik totaaal niet kan). Tot K. zei dat S. en ik bij elkaar pasten! Ik kon mijn oren niet geloven. WAT ZEI ZE NOU?!

Ik bij S.? hahahaha ja hoor dacht ik. Maar ik zag hem wel een beetje blozen…

We spreken nu wel vaker af met zn allen (ja nog steeds!) En langzamerhand begon ik hem steeds leuker te vinden.

Het plan was dat we weer een keer gingen afspreken… Ik was al bij N. thuis en S. was er ook al totdat I & K opeens afzeiden, ze mochten niet meer!

Ik dacht, ik ben er nu toch al en het wordt vast nog wel gezellig. Zei wilden gamen en ik dacht nouja, waarom ook niet. Ik moest ook meedoen en we hebben echt enorm hard gelachen! Toen wist ik het zeker; ik ben smoor op S…

Ik heb het mijn beste vriendin verteld; M. M zei dat ik het N. moest vertellen, omdat hij het waarschijnlijk wel weet.

Hij was op msn en ik was net online, hij begon toevallig het gesprek en dat verliep zo:

N: Hey, wil je verkering?

Ik: HUH?!

N. hahahah grapje ik ben melig…

Ik. oh oke, uhm ik moet je iets vertellen/vragen

N: Sure! Vertel!

Ik: uhm ik vind S. leuk al een tijdje en ik vroeg me af of me misschien wilt helpen…

N: uhm ja hoor, ik ga binnekort wss met hem logeren dus dan kan ik wel wat voor je vragen

Het ging toch niet door dus ik weet nu nog niks, maar het probleem is nou, om een mega verhaal kort te maken: Soms doet S. heel bot en de andere keer slooft hij zich voor me uit, de ene keer is hij lief, de andere keer heel chagerijnig…

Ook heb ik het gevoel dat N. me leuk vind.

Beide durf ik het niet te vragen omdat ik bang ben dat ik dan de vriendschap ongemakkelijk maak…

Help me!

Alvast enorm bedankt dat je dit mega verhaal hebt gelezen!

liefs! x

Verwarrend verhaal. Maar puberjongens zijn vaak moeilijk te pijlen en sloven zich graag uit… ik denk dat je er alleen achter komt als je ze er mee confronteert…

Niet iemand in schakelen om te laten bemiddelen…dat werkt meestal niet.

Zo mega was hij niet hoor :slightly_smiling_face: Alleen veel enters ertussen.
Mijn antwoord is heel kort:
of je houdt het voor je en geniet van de vriendschap,
of je vertelt het en zet je vriendschap op het spel.

zie het als gokken: je begon met €20,- en je hebt nu €500,- daarvan gemaakt
Of je stopt nu met spelen en neemt genoegen met de €500, of je zet de €500,- op het spel om er €10,000 van te maken.

Met het gokken zou ik stoppen:’) maar de vriendschap zou ik op het spel zetten. Het klinkt niet alsof hij je best friend is, dus je hebt meer te winnen dan te verliezen

hahah, sorry ik ben niet zo goed in uitleggen. Maar hoe moet ik het dan vertellen vragen op zo’n manier dat het niet ongemakkelijk word? Ik wil N. niet kwetsen maar ik kan het ook niet voor me houden tegenover S.
Ik ben sowieso niet zo goed in praten over dit onderwerp met de jongen waar ik van houd…

Ja, maar anders zou het nog verwarrender worden dat dat het is… Maar hoe kan ik het hen dan brengen? Ik wil ze echt niet kwijt…

Gewoon eerlijk zijn tegen beiden. Zeg dat N een superlieve jongen is, maar dat je hem niet meer dan als een vriend ziet. Tegen S zeg je gewoon: ik begin je echt leuk te vinden, hoe voel jij je over mij?

Dat, N friendzonen en je gevoelens (subtiel) uitdrukken richting S.

Maar hoe zou ik dat moeten doen… Met hem naar buiten gaan en dan rustig vertellen… mijn god ik ben echt te bang voor zijn reactie…

N of S?

Och, ik kan hier echt niet praten zonder onduidelijk te zijn sorry! In mijn hoofd klinkt het allemaal heel logisch… S bedoel ik! N. heb ik al wel een plan voor ! :slightly_smiling_face:

Upje! I need your help! :frowning_face:

Ga voor N. He killed a tree :rage: haha.

Nee sorry ik kan je niet echt een advies geven, maar ik ben ook een tijdje verliefd geweest op mijn beste virend terwijl hij op iemand anders was, en hij bleef gewoon normaal tegen me doen, dus blijf vooral normaal tegen N doen en doe leuk tegen S :wink:

Gewoon even apart nemen en uitleggen dat je hem leuk vind, vragen hoe hij over je denkt :slightly_smiling_face:

wie zegt dat N jou überhaupt leuk vind?
misschien vind hij je wel helemaal niet leuk en zit jij je nu druk te maken om niks…

en wat betreft het wisselende gedrag van S…
het is een jongen… jongens weten niet zo goed hoe ze met gevoelens om moeten gaan.
misschien twijfelt hij?
meisjes zijn enorm goed in twijfelen, maar jongens kunnen er ook wat van!
misschien razen er wel allemaal vragen door zijn hoofd zoals
‘‘ben ik nou wel echt verliefd op haar?’’
‘‘zou zij mij ook leuk vinden?’’
‘‘als ik het zeg lacht ze me misschien uit en is onze vriendschap verpest’’

en noem maar op…

als ik jou was zou ik tegen S vertellen dat je hem leuk vind, en dat je hoopt hiermee niet de vriendschap te verpesten.

Oke dank jullie wel meiden! Ik ga het gewoon doen!
Nu nog bedenken hoe ik het ga zeggen…