Wat doen na VMBO.

Volgend jaar ga ik hoogswaarscheinlijk mijn VMBO diploma proberen te halen in NL maar wat erna?
(Ik woon in het buitenland.)
Als ik in Nederland een MBO opleiding ga doen duurt dat 3a 4 jaar, dat duurt iets te lang omdat ik naar Amerika wil gaan.
Ik heb dingen onderzocht om in Amerika te gaan studeren maar dan moet ik na dat ik mijn Diploma heb gehaald gelijk naar Amerika en daar moet ik On-Campus gaan wonen, ik zou denk ik geen Bachelor opleiding gelijk kunnen doen dus een Associates degree zou wat zijn maar Community colleges hebben geen On-Campus living.
Mij zelf lijkt het chill als ik in Nederland woon voor 1 jaar na dat ik mijn diploma heb gehaald zodat ik kan werken en daarna vertrek naar Amerika, maar ik zou wel graag iets willen studeren in dat jaar.
Zou ik bijv. kunnen kijken naar curssusen? Het enigste probleem is dat die meer en deel online zijn en dus niet vergoed worden.

Iemand een idee?

(Ik ben nu 16 bijna 17, ben van plan om na dat IB(School programma die ik doe omdat er geen nederlandse school is) is afgerond naar Nederland te gaan voor mijn VMBO diploma dan ben ik dus 17 dan ben ik 18 wanneer ik mijn Diploma .)

Kijken voor een versnelde mbo? Ben je als nog twee jaar bezig, maar dan kan je wel met een mbo-4 op zak naar Amerika?

Ik vindt alleen maar versnelde MBO opleidingen van een vaage online school met slechte recenties ;x

MBO 4 leidinggevende (detailhandel) is anderhalf jaar.

Uhm daar ben ik niet echt in geïnteresseerd :stuck_out_tongue:
Ik ben meer geïnteresseerd in Maatschappelijke zorg(3/4 jaar) of iets zoals Criminologie(Jammer genoeg HBO opleiding.)

Maar wat maakt dat uit? Je wilt naar Amerika toch…

Er is als het goed is wel een versnelde onderwijsassistent? En inderdaad om zo’n opleiding te willen doen én naar jouw smaak wordt misschien wat lastig…

Ja precies. Ik kan hoogswaarscheinlijk dan net zo goed gewoon een jaar werken en ervaring op doen en kijken naar wat ik precies leuk vind etc. en dan in Amerika gewoon een Associate’s degree doen.