Wat doen na stoppen studie?

Vorig jaar ben ik al geslaagd voor mijn studie Marketing en Communicatie en dit jaar ben ik begonnen aan de Pabo. Nu valt mijn studie heel erg tegen en wil ik graag stoppen.
Maar dan? Wat zouden jullie doen als je al een diploma op zak hebt en stopt met de volgende opleiding? Of wat heb je zelf gedaan in deze situatie?

Hoor graag wat jullie denken :wink:

Werk zoeken is inderdaad wel een van de juiste opties! Maar ik zag dat je ook bijvoorbeeld au pair kan zijn. Weet iemand of er meer van dat soort opties zijn? Heb al veel op google rondgezocht maar wat is nou echt realistisch?

Au pair in het buitenland weet ik wel wat van, ik wil dit namelijk zelf gaan doen als ik klaar ben met mijn studie

Ik heb hetzelfde. Heb een opleiding afgerond en ook mijn Propedeuse gehaald. Ik moet nog een paar vakken voor mijn HBO maar was er helemaal klaar mee. Ik ben als au pair gaan werken voor 2 maanden maar of dat nu echt een toevoegende waarde heeft gehad… tot zover niet. Ik solliciteer me al maanden suf naar werk, tot zover niet succesvol. Au pair is verder wel leuk om gewoon te doen om ieder geval niet thuis te zitten hoor, niet dat het compleet nutteloos is. Maar persoonlijk voor mij heeft het niet veel waarde gehad.