Wat doen met geplande vakantie na break-up?

Hoi,

mijn vriend heeft vrijdag opgebiecht dat hij niet meer verliefd was. Na lang praten hebben we samen besloten onze relatie te beëindigen, maar wel vrienden te blijven zoals we voor onze relatie waren.

Over 3 weken zouden we 5 dagen op citytrip gaan. Een paar uur voor hij me vertelde dat hij uit elkaar wou gaan, zei hij nog hoeveel zin hij had in vakantie en om naar die bestemming te gaan.

Wat moet ik nu doen?

1. Het hotel gewoon annuleren (ik heb het hotel geboekt, hij de vliegtickets)
  2. Aan hem vragen of hij met iemand anders wilt gaan en zeggen dat ik het hotel anders annuleer.
  3. Vragen of hij nog steeds samen wilt gaan, ik heb namelijk in m’n vakantie ook niks te doen.

Met vriendinnen gaan is geen optie omdat niet iedereen vrij heeft, of ze al een vakantie geboekt hebben.
Aan hem vragen of hij samen wilt gaan, voelt ook zo risky en snel.

Ik wil gewoon graag zo snel mogelijk weten wat ik met dat hotel moet doen, want ik krijg er superveel stress van.

Wil jij nog met hem op vakantie? Lukt het om gewoon als vrienden dat te doen? Hij geeft aan dat hij dat wel ziet zitten (toch?), dus als jij het comfi vindt, dan kun je dat altijd doen!

Mja hij zei dat hij veel zin had om naar die stad te gaan, maar ik weet dus niet of hij nog met mij wilt gaan. Ik zie dat wel zitten, maar dadelijk heb ik ‘m fout begrepen en ga ik even supercreepy vragen of we nou nog samen op vakantie gaan :’)

Het verstandigste lijkt me om af te wachten tot hij erover begint, maar aan de andere kant wil ik het asap geregeld hebben zodat ik er niet meer aan hoef te denken.

Lastig.
Ik zou het inderdaad bij hem neerleggen. Als jij je er goed bij voelt, kunnen jullie natuurlijk nog altijd samen gaan, maar het is wel belangrijk om zijn gevoel over jullie trip te peilen.
Succes met jullie beslissing en sterkte!

Ik vind het niet verstandig om te wachten tot hij erover begint, want je weet niet wanneer hij dat gaat doen en tot die tijd zit jij met dit probleem.

Persoonlijk zou ik voor optie twee gaan. Ik denk dat het inderdaad vrij snel is om samen nog op vakantie te gaan. Wat ik meestal zie is dat de eerste weken na een break-up vaak nogal onduidelijk is en dat er een risico is dat dingen snel fout kunnen gaan. Het is nog aftasten hoe de nieuwe vriendschap vorm gegeven wordt. Ik weet ook niet in hoeverre jij nog wel verliefd bent, maar ik kan me voorstellen dat dat het extra pijnlijk maakt voor jou en daarom zou ik uit zelfbescherming niet gaan.

Als jij je er echter wel comfortabel bij voelt, zou je gewoon een open vraag aan hem kunnen stellen: wat gaan we nu doen met die vakantie die we geboekt hadden? Dat zou ik zo snel mogelijk doen, zodat jij ook snel weet waar je aan toe bent.

Hier had ik vreemd genoeg nog niet aan gedacht, dankjewel!

je kan ook gwn vragen wat jullie nu met de vakantie gaan doen. Als jullie aangeven vrienden te zijn dan maakt het de band misschien ook wel hechter als vrienden. Zanna heeft een goed punt.

Je kan ook samen gaan maar dan je eigen ding doen.

Ik zou inderdaad aan hem gewoon de vraag stellen: wat wil je met de geboekte vakantie doen? Dat is een hele normale vraag, als er niks mee wordt gedaan kost het zowel jou als hem geld.

Hem inderdaad er naar vragen, en misschien dat het een optie is om een kamer bij te boeken? Dat jullie elk een kamer hebben, dan is het misschien ook minder confronterend dat jullie geen stel meer zijn?

Ik zou het gwn even aan hem vragen. als jullie nog gewoon vrienden zijn kunnen jullie misschien nog wel samen op vakantie

Ik geloof niet in vrienden zijn na een break up. Dit is geheel persoonlijk maar ik zou mij heel awkward voelen als ik met mijn kersverse ex op vakantie zou gaan. Vraag hem wat hij wilt en maak van daaruit een beslissing.

Ik ben het eens met Faye. Denk niet dat ik dat zou kunnen (zo snel samen op vakantie als exen), maar ik zou hem wel zsm vragen wat jullie doen met de geboekte vakantie. Hij kan met een vriend gaan, dat zou wel fijner zijn, omdat jouw vriendinnen geen vrij hebben, misschien.
Samen gaan en dan allebei een aparte kamer lijkt me ook heel erg rot. Ik weet niet, ik zou daar ook moeite mee hebben. Dan nog liever wel samen op een kamer.

Sowieso niet het hotel annuleren voordat je met hem hierover gepraat hebt.
Ik vind het knap dat jullie nog vrienden blijven :slightly_smiling_face:

same. Ik geloof er ook niet in

Ik zou hem vragen wat hem het beste lijkt om nu te doen met de vakantie.
Ik ken ook een stel die uit elkaar zijn gegaan omdat ze vrienden waren geworden en zijn daarna ook nog samen op vakantie gegaan en dat verliep prima. Ze hadden het super gezellig.