Wat doen jullie om sterk en lang haar te krijgen??

Hallo allemaal!!
Ik zou graag van jullie willen weten wat jullie allemaal doen om snel lang haar te krijgen en het sterk en gezond te houden. Ik laat me haar gewoon groeien, maar het is niet zo gezond. Wat kan ik hier aan doen??

Zelf doe ik een paar dingetjes:

• Als ik ga douche masseer ik me hoofdhuid goed met shampoo, dit is goed voor je haarzakjes op je hoofd en gaat je haar sneller van groeien. Je kan ook gewoon iedere avond je hoofd even een korte massage geven.
  • Ik heb ook gehoord dat je haar in een staart dragen helpt. Zo gaat je haar ook sneller groeien.
  • Ik knip regelmatig me puntjes, gewoon de dooie puntjes van me haar.

Hebben jullie verder nog tips?

Thanks alvast!
x

Al klinkt het misschien niet echt effectief als je je haar wil laten groeien: regelmatig de puntjes bij laten knippen werkt volgens mij wel het best.

Hier zijn echt al oneindig veel topics over…

Dat ‘puntjes bijknippen’ snap ik echt niet. Je haar groeit toch uit je hoofdhuid en niet vanuit je punten :’)?

Als je niet bijpunt, heb je lang haar maar is de onderkant helemaal uitgedroogd en gespleten. Dan moet je er eerder een lang stuk vanaf laten knippen dan als je het bijpunt.

Waarom zijn er nog steeds van die domme apen die denken dat je haar sneller groeit als je je puntjes afknipt of als je een staart draagt. Dat allemaal draagt niks bij aan snellere haargroei of sterk haar.

Maar het groeit nog altijd even hard.

Dat inderdaad, ik denk alleen dat mensen dit ermee bedoelen.
Ik laat mijn haar bijpunten omdat ik het zo’n fijn gevoel vind als het amper dode puntjes heeft.

Na het douchen gebruik ik hair repair van Schwarzkopf. Voorderest doe ik een klein beetje olijfolie in mijn haar zodat er geen klitten in mijn haar komen.

Ik laat het groeien :’)

Thats it

In een staart gaat het sneller groeien? Wow, wie heeft je dat wijsgemaakt?

De enige remedie is wachten, wachten, wachten.

Ja. Maar als je met puntjes loopt dan gaat dat splijten naar boven en dan wordt het juist ongezond en moet je het straks wel afknippen. Bye bye haar haha!

Klopt. Maar dan moet je wel méér afknippen dan normaal nodig is :’)

Wat ik doe voor mijn haar (het is ongeveer tot halverwege mijn rug nu)

Ongeveer 3x per week wassen (liefst minder maar dat lukt nog niet echt), afsluiten met conditioner. In handdoekdroog haar doe ik er nog wat product van Gliss kur in (anti-klit spray)
Zover mogelijk laten drogen aan de lucht, laatste minuutje even fohnen.
Een keer per week een masker (liefst kokosolie, echt een aanrader!)
Slapen met een vlecht.

En that’s it!