wat doen jullie als je boos en verdrietig bent?

heey,
ik heb nogal wat thuisprobleempjes enzow en al mn vrienden verhuizen
but dat maakt nu ff niet uit maar mn vraag was wat doen jullie als je boos of verdrietig bent?
want ik ben dat bijna elke dag en meestal fiets ik dan weg en ga muziek luisteren maar
mn ouders vinden dat niet goed dus ja ik wou ff weten wat jullie deden?
alvast bedanktt
xxx

Nou, mijn leven gaat meestal gewoon door als ik boos of verdrietig ben dus niets :’)
Maar je kan toch ook gewoon op je kamer muziek luisteren o.i.d.

Ik schijf het van me af of maak muziek. Regelmatig praat ik erover met mijn ouders en/of vriend.

Gewoon uithuilen bitch

ik ben ook wel benieuwd naar de antwoorden. ik zit niet zo lekker in mijn vel en ik ben vaak verdrietig.
Zijn er mensen bij wie hardlopen werkt? anders wil ik dat nog wel een x proberen.

Ik ga vaak naar mijn kamer en luister muziek. Of ik zoek juist afleiding en doe wat leuks met vrienden. :wink:

Jij hebt echt issues. Ga je eigen leven interessant maken, in plaats van anderen na te doen en hun naam zwart te maken.

Dat verschilt bij mij echt, de ene keer moet ik dan echt even mn agressie ofzo kwijt en sla ik mn kussen een beetje in elkaar ofzo en het andere moment ga ik gewoon tekenen, omdat ik daar echt heel rustig en ontspannen van word.

Ik ga dan meestal vroeg slapen… Of series kijken zodat ik helemaal niet meer aan mijn eigen leven denk.

Naargelang de verhouding boosheid / verdriet : gaan wandelen of joggen en muziek luisteren. Als ik eerder boos ben, probeer ik iets actiever te doen, om die energie los te kunnen laten. Verdriet: het kan helpen om even helemaal intensief uit te huilen, evt met muziek of een film ofzo zodat het ‘uit je systeem is’. Dit hangt van de omstandigheden, de bui, de trigger… Schrijven doe ik ook. Het werkt niet altijd, maar als het wel lukt heb je er twee in één: je wordt kalmer doordat je wat meer moet nadenken, je laat je emoties zijn om ze te kunnen benoemen om op te schrijven, en je hebt een houvast voor later (erachter komen waarom je boos / verdrietig bent, of dit wel je echte gevoelens zijn en of er niet iets anders achter steekt…)
Eerder ongezonde reacties die ik gehad heb of nog mee worstel: bingewatching of veel lezen - ontsnappen uit de echte wereld. Mezelf opsluiten en contact vermijden…

Uithuilen kan ook bij een persoon waar je je echt goed bij voelt. Bij mij is dat dan mijn vriend. Soms ben je verdrietig zonder dat je er echt de vinger op kan leggen - of word je gewoon overspoelt door het gevoel. Het dan laten gaan, even gewoon die tranen laten, en het gevoel accepteren en niet proberen wegdrukken, geeft wel een louterend gevoel.

@muffintje: sporten in het algemeen geeft bepaalde stofjes vrij waardoor je je beter voelt. Ik zit ook met fysieke gezondheidsproblemen waardoor ik het lang niet zoveel kan doen als ik zou willen, maar voor mij werkt het.

Uithuilen/uitrazen. Het moet er toch ooit een keer uit, zeg maar. En afleiding zoeken is altijd fijn, ff lekker hersenloos series kijken is altijd wel een goede vind ik haha.

Haha thanks <3

OT: even flink huilen met een muziekje. En als ik boos ben sporten