Wat doe jij om het goed te maken met je vriend?

Hoii!

Ik weet niet zo goed of jullie me kunnen helpen, maar ik probeer het gewoon.
Sinds afgelopen zaterdagavond had ik ontzettende ruzie met mijn vriend. Vandaag na school (we hadden toevallig dezelfde trein naar huis) hebben we een goed gesprek gehad en het uiteindelijk uitgepraat.
We wisten echter beide niet zo goed wat we nou wilden en hij heeft op een gegeven moment ook gezegd dat het uit was. Na een paar minuten gaf hij me nog een kans en nu proberen we het dus nog een keer.

Ik hoef niet te horen dat het onverstandig is dat we het nu ‘alsnog’ proberen, omdat we al best lang samen zijn en we beiden weten dat we eigenlijk niet zonder elkaar kunnen.

Nu is mijn vraag alleen: hoe kan ik hem bewijzen dat ik honderd procent voor hem ga? En hebben jullie zelf wel eens zoiets gehad en hoe heb je dat dan opgelost?

Alvast bedankt!
Liefs.

Dat hangt af van de reden van jullie ruzie. Was het echt jouw fout en is het aan jou om je te bewijzen? Het zou wel helpen als je zegt wat is er gebeurd.

Ik denk dat ik mijn vriend zou uitnodigen om te praten, of hem een brief sturen ofzo. In ieder geval iets wat je normaal niet zo snel doet waardoor hij merkt dat je er echt voor wilt gaan en echt moeite doet om het goed met hem te maken. En gewoon veel interesse tonen, berichtjes naar hem sturen (niet té vaak natuurlijk) en gewoon lief zijn, haha.

Niet aan zijn hoofd zeuren

Naja het ging er nu over dat ik hem te veel claimde, maar dat kwam meer omdat hij op survivalkamp was geweest en daarom heel graag bij hem wilde zijn toen.

Ik wil gewoon duidelijk maken dat ik hem absoluut niet kwijt wil en echt helemaal gek op hem ben. :flushed:

Haha, doet jouw vriend toevallig de opleiding SM&O? :slightly_smiling_face:

Laten zien dat je veranderd bent. Geef hem meer ruimte, maar laat ook zien dat je nog steeds om hem geeft. Ga leuke dingen doen samen en gun hem ook tijd voor zichzelf en bijvoorbeeld zijn vrienden.

Hahaha, jaaaa.
Moet ik jou nu kennen of ken jij hem? :flushed:

Hahha nee! Mijn vriend doet ook die opleiding, dus was ook op kamp. Ik herkende het gewoon haha. Hoorde wel dat er allemaal spelletjes werden gedaan met uitkleden en pandapunten enzo, maarja :cold_sweat:

Ik maak geen ruzie met mijn vriend. Ben ik serieus de enige?!

Vroeger was dat anders hoor, wij zijn allebei heethoofden, dus soms botste dat echt enorm! Maar dat waren meer emoties van situaties, dan dat we echt ruzie hadden met elkaar door elkaar. Als hij zich als een eikel gedraag zeg ik dat tegen hem en dan stopt hij. Als ik te veel zeik, dan zegt hij dat en stop ik.

Als we het niet eens zijn, zijn we het eens dat we het niet eens worden en gaan we verder met de orde van de dag. LOL. Wij hebben het ook in 10 jaar relatie nog NOOIT tegen elkaar gezegd dat we het uit wilden maken. Gewoon eerst denken voordat je stomme kreten eruit gooit, doe je allebei een plezier mee :wink:.

Je hoeft denk ik niet te bewijzen dat je 100% voor hem gaat, eigenlijk is dat ‘claimen’ al het bewijs. Ik denk dat je hem moet laten zien dat jullie het ook leuk kunnen hebben zonder dat je hem claimt. Geef hem de ruimte ook dingen zonder jou te doen en hem dan niet lastig te vallen (bedoel ik niet verkeerd).

Hey dit had ik vorige week ook… Precies het zelfde ook dat uitgaan enzo.
Maar goed, ik denk dat je hem moet laten zien dat je het leuk met hem hebt, en je hem voor geen goud kwijt wil. Gewoon door middel van ruzies te ontwijken, lief te zijn, afspreken, naar hem toegaan etc. Maar probeer niet téveel bij hem te zijn zodat hij tijd en ruimte heeft om na te denken over wat hij verder wil. En belangrijk is ook dat jullie veel en goed praten!
Succes!

Supergoed advies. O nee, wacht, toch niet.

OT: Nou ja, als de ruzie ging over dat je hem te veel claimde, zou ik me niet helemaal bovenop hem storten om te bewijzen dat ik hem niet kwijt wilde:). Maar voor de rest kan je wel afentoe een lief smsje sturen, of wat lekkers meenemen(trakteren op iets dus, haha). Gewoon genieten van elkaar, dan begrijpt hij wel dat je hem niet kwijt wil, toch(: ?

:flushed:
En dat heb ik dan weer niet gehoord…

Mijn vriend wilde het een halfjaar geleden uitmaken en toen heb ik hem overgehaald om ons nog een kans te geven. Maar dat is een beetje mislukt… ik had grote praatjes over wat zou veranderen maar het kwam er niet van… dus nu zitten we weer in dezelfde situatie als toen :hammer:

Bewijzen dat je voor hem gaat is gewoon doen wat je beloofd hebt aan hem.