Wat doe jij als je een telefoon vind?

( ik wist niet zo goed waar ik het moest zetten)
Ik wil ook gewoon even mijn verhaal kwijt.

Ik heb 22 september een HTC telefoon gevonden in de trein richting Schiphol. Ik kreeg hem aan en kwam er achter dat de telefoon van een man uit Koeweit is. Ik allemaal zoeken in zijn mobiel, het voelde een beetje alsof ik in zijn leven snuffelde. Om uit te zoeken wie hij was en hoe ik de telefoon weer aan hem kon geven.
Alles was in het engels en er staan hele mooie foto’s op van zee enzo die je niet in nederland vind. Dus vandaar dat ik wist dat dit niet van een nederlander is.
Ik heb de telefoon aan mijn klasgenoten laten zien, hun zeiden verschillende dingen als: verkopen, naar de politie, houden. En iemand zei ook dat ik de laatste persoon die gebeld was moest bellen, maar dat durfte ik niet.
Mijn moeder heeft dat uiteindelijk wel gedaan en kreeg een man uit Koeweit aan de telefoon. Ze heeft haar e-mail adres door gegeven zodat de man het adres kon doorsturen naar waar de telefoon heen moest. maarja de man heeft niet meer gemaild.

Ik kan dingen die niet van mijzelf zijn niet houden, dus ik wist niet wat ik moest doen. De batterij ging leeg en verder zoeken kon ook niet. Totdat mijn vriend al onze opladers ging proberen en die van mij paste.
De telefoon was opgeladen en we zagen toen smsjes van: Hay darling have a nice flight. Ik heb haar toen gesmst dat ik de telefoon gevonden had, en dat ik het terug wilde sturen. ze smste al snel terug en was zo ontzettend blij. Ze heeft mij daarna nog gemaild (die had ik gegeven) en mijn vriend heeft haar nog aan de lijn gehad. Nu gaan we het pakketje per koerier op haar kosten verzenden.
Maar sommige dingen zijn wel vreemd, want ze gebruikt drie verschillende namen, en blijft maar mailen, haar vriend kan ze drie weken niet berijken want die zit in Duitsland.
Mijn mam was een beetje raar aan het denken, omdat de man een grote zwarte baard heeft en arabisch is, die dacht meteen fouten dingen.
Ik denk dat niet, maar ik wil eigenlijk wel zeker weten dat ik het niet naar een fout persoon stuur ofzo.

Nja, dit wilde ik dus even kwijt en ik wil weten wat jullie zouden doen als je een telefoon had gevonden of deze. Ik had hem wel gehouden als ik de code niet gekraakt kreeg of als hij niet aanging ofzo. Maar iedereen schijnt te vinden dat ik te veel moeite doe hier voor ofzo. Maar dat is toch juist fijn voor de gene, ik zou dat zelf ook graag willen.

toevoeging:
Ik dacht het niet slecht over de man met de baard, en mijn ma maakte maar een grapje. Als ik echt zo zou denken had ik ik de telefoon al lang gehouden. Dus dat is het punt niet.

Ja ik zo proberen diegene te bereiken door nummers in zijn mobiel te bellen en als dat niet lukt naar de politie brengen.

Ik zou m bij een balie afgeven of zelf proberen contact te leggen met de eigenaar/bekende ervan.
Het is bij jezelf idd ook wel zo fijn als dat gebeurd.

Ik zou het ook onwijs fijn vinden, als iemand zo’n moeite voor mij zou doen om me mn telefoon terug te geven :’)
en ik zou niet weten wat ik met zo;n mobiel moest, waarsch. zou ik heb naar de politie brengen.

Ik zou het naar de politie brengen, denk ik. Zeker als je het niet vertrouwt.

wij hebben ook al heel vaak een telefoon gevonden… ook een keer een Iphone. Wij hebben toen elke keer de laaste gebelde gebeld of als er iemand in de telefoon zoals ‘papa’ stond die gebeld. Altijd waren die mensen blij en dat zou ik zelf ook zijn. Tuurlijk heb je soms wel dt gevoel van ohh het is zo’n mooie telefoon, maar als jij het zou zijn geweest zou je het ook niet leuk vinden.

In jou geval is het wel iets moeilijker omdat je het niet vertrouwd… Je kan naar de politie gaan en het verhaal even voorleggen? Misschien sturen zij je wel weg, maar dan ben je toch even langs geweest. Wel raar idd van die namen! Veeel succes!

nou, niet iedereen die moslim is is meteen een terrorist hoor :wink:
Van die vrouw is wel een beetje raar, maar misschien heeft hij een affaire ofzo? je weet maar nooit xD

Terug sturen, je hebt niets met die persoon te maken en de politie doet er toch niets aan.

Oke, ik begon te lezen en was blij dat jullie er moeite voor deden en het pakketje zouden versturen, tot ik bij de zin kwam dat hij een baard heeft en arabisch is.
OMG WTF, dus als jij een man op straat tegenkomt met een donkere baard en arabische uiterlijk, denk je dan meteen dat hij slecht is? En wat van iemand die een blonde baard heeft?

Fack, hier kan ik me wel woedend om maken

ontopic: ik zou hem naar de politie brengen.

btw. een terrorist zal vast en zeker geen foto’s in zijn mobiel hebben van een mooie landschap en zee.

ugh!

had je ook zo gedacht als het een blonde man met blauwe ogen was? maar goed, gewoon opsturen, het is jouw telefoon niet, dus boeiend?

Mensen doe even rustig, haar moeder dacht dit, zij toch niet… Ze zegt zelfs nog dat zij denkt dat het niet zo is.

Ho Ho, nee, ik dacht het niet echt niet. Mijn ma begon er over en volgens mij was het gewoon een grapje. Als ik zo zou denken zou ik toch de moeite er niet voor doen.
Ik heb ook aan de politie gedacht, maar die hadden lang zoveel moeite niet gedaan.
Ik heb dit ook gepost omdat ik het een bijzondere situatie vind, en dus gewoon ook wat verhalen wilde horen. Maar ik vind het wel raar van die namen, dus heb ik haar een maitje er over gestuurd, zo van: klopt de naam, want ik wil het niet verkeerd sturen.

oh nou okee, ik vind eigenlijk ook dat je er teveel moeite voor doet haha, ik zou hem lekker opsturen en waar ie dan terecht komt, wat maakt het uit?

Nee, eigenlijk niet, maar ik ben echt een nieuwsgierig persoon en als ik iets doe wil ik het goed don. Ook ivm karma enzo (A)

nou, als deze telefoon uiteindelijk bij de eigenaar terecht komt, heb je zeker genoeg karma-puntjes voor de komende jaren :grinning:

huh het ging toch om die verschillende namen en dat ze niet meteen reageren enzo? Of zie ik het nou verkeerd?

Ik zou denk ik wel gewoon een nummer bellen wat in die telefoon staat, zoals “thuis” of “pap” ofzo.
De verleiding is misschien groot om hem te houden of te verkopen,
maar ik denk dat je het zelf ook fijn zou vinden als het jou overkwam.
Moet je hem natuurlijk wel aan zien te krijgen enzo. Maargoed.
Ik zou niet weten wat jij moet doen, vind het ook maar een beetje een vaag verhaal met die vrouw.

ik las het verkeerd denk ik dan :wink:

Ik zou eerst wel proberen uit te vinden van wie die telefoon is, maar als alle moeite van mij moet komen, dus als er geen mails worden teruggestuurd etc zou ik hem na een paar weken gewoon houden :B

Dat vind ik indd het vreemde aan het verhaal, dat ze zoveel namen gebruikt. Maarja zij is wel de gene met wie hij de meest persoonlijke smsjes verstuurde. Ik denk wel dat hij mij een mailtje stuurt dat hij het heeft ontvangen.