wat doe jij als je blut bent?

schooien by m’n mama xd
ben maar 14 gn schande dus xd

Ik ben zelf nooit blut.

Als je dat vaak bent, moet je een keer een maand je inkomsten en uitgaven bijhouden, dan zie je wel hoe het komt. Heb je echt zoveel make-up/kleding/chips nodig?

Verder: een baantje helpt ook :grinning:

Succes!

Wachten tot het geld me op de rug groeit.

Scherp, op de donderdagavond. :grinning:

OT: Heel zuinig leven. En niks kopen/lenen.

Oude troep dumpen om marktplaats.
tot nu toe binnen 6 maanden 240 euro opgeleverd!

zo dat heb je mooi voorelkaar dan! ^

stoppen met shoppen x)
maar mijn moeder betaalt bijna al mijn kleren :grin:

Ik ben nog nooit echt blut geweest want ik beheers mijn geld tamelijk goed.
Ik zit nu wel weer in een periode dat ik enorm veel koop! Het is alsof ik vanalles nodig heb in 1 keer… Maar goed, ik weet wanneer ik moet stoppen.
En dan is het gewoon weer sparen en niets meer kopen want ik wil altijd geld achter de hand hebben, je weet nooit dat er een noodgeval ofzo zich voordoet xp

Haha, dus gewoon karakter hebben en niets kopen zeker? xp

ik ben bijna altijd blut. Nu weer. En het ergste is nog dat ik niet blut wordt van stadten maar van computeren haha. Ik wordt blut van online bestellen bij de H&M… maar het is ook zo makkelijk want wij staan al ingelogd dus een paar klikjes en je hebt het! Is alleen minder leuk als je uiteindelijk moet gaan betalen ;p maargoed. Als ik blut ben dan eh, tja kan ik niks!

als ik blut ben dan maak ik mn winnie de pooh spaarpot open met een blikopener en dan haal ik al mijn geld eruit, tot ik de volgende dag weer blut ben en een nieuwe spaarpot nodig heb.

Dan stop ik met kopen. Ik heb elke maand een budget, zodat het belangrijkste betaald kan worden. De rest is allemaal spaargeld en voor leuke dingen.

Het komt niet vaak voor dat ik blut ben maar als ik dan toch een keer blut ben, wacht ik gewoon geduldig tot ik weer geld heb. Haha, heel simpel :wink:.

Ben ik nooit heb elke maand een bedrag dat ik mag uitgeven en de rest gaat op mn spaar kom ik over dat bedrag door wat onverwachte uitgaven dan haal ik even wat van mn spaar.

Wachten en dingen verkopen.

minder rondjes geven als ik uitga ofzo xD Ik ben echt iemand die dan denkt ‘hmm ik heb dorst’ waarna ik een biertje ga halen. Maar ik vind 1 bier echt té zielig dus dan haal ik er 3 xD en dan de eerste 2 mensen die ik tegenkom die ik maar enigszins ken krijgen die andere biertjes van me. Gaat vrij hard met je geld dan

Hard zoeken naar dingen die ik niet meer nodig heb en verkopen.

wachten tot ik niet meer blut ben en het vervolgens weer uitgeven zodat ik weer blut ben

Wachten tot ik mijn loon weer krijg…
Kan nooit stoppen met kopen dus ik ben vrijwel altijd blut

Dan vraag ik mijn moeder of ze me een euro wilt lenen, dan plant ik hem in de tuin, dan wacht ik een paar dagen, et voilà.

haha precies hetzelfde