Wat doe je als je MOET sporten (fitness) van stiefpa

Hoe zouden jullie ermee omgaan als je 5 keer per week 2 uur per keer van je stiefvader moet fitnessen. Het begon toen ik 10 was (ben dus nu ook vet gespierd) met bodypump en cardio. Nu wil hij steeds meer krachttraining. In het begin vond ik het wel leuk en normaal maar nu wordt ik steeds gespierder en besef me dat het niet normaal is. Hoe ga ik hiermee om? Mijn moeder heeft niet echt een mening ofzo en ook niet echt wat in te brengen lijkt het wel. Ik heb een paar keer gezegd dat ik niet wilde maar ik moest toch. Moet ik harder tegen hem ingaan???

Als je het echt niet wilt, zul je tegen hem in moeten gaan.
Of met je moeder praten?

Ik zou echt gewoon zeggen dat ik het niet wil, en gewoon niet meer doe…
maargoed, dat ben ik…
en ik weet natuurlijk niet hoe je pa is enzo.

Tegen hem trippen, Hello het is je stiefpa, niet eens je echt pa, dus dan heeft hij ook geen shit tegen je te zeggen. Gewoon naar je moeder gaan. En anders je echte pa. En als dat niet lukt probeer het via contactpersonen op school? Want dit kan echt niet, hij kan zowiezo niet als stiefpa dingen tegen je zeggen wat je moet doen.

Jeetje, zoveel. Pfoe. Echt er tegenin gaan. Dan maar een flinke ruzie. Hij heeft niks over je te zeggen, vind ik. Het is niet je echte vader. Sowieso is het jouw leven en jouw lichaam!

harder tegen hem in gaan.
je stiefpa snapt vast wel dat jij ouder wordt en dat je daardoor zelf wil beslissen of je naar de sportschool gaat.
ik vind 5x per week 2u echt heel erg veel, ik moet er niet aan denken.

maar als je stiefpa niet wil luisteren, gewoon NIET gaan.
als je echt niet meer wil hoef je het ook niet te doen.
't is ook nog eens je stiefpa…

Ja oke. Ik wil ook wel tegen hem ingaan maar ben bang dat ik dan ruzie met mijn moeder krijg of dat hij misschien aggresief wordt ofzo.

je moet eerlijk zijn en zeggen dat je niet meer wilt
of minder wilt gaan sporten, als hij dn niet luisterd dn
kn je nog naar je moeder gaan. mischien kan zei jou helpen.

^^

duidelijker kan het niet

niet, als ik het niet wil, dan doe ik het niet.
je moet voor je eigen mening uitkomen.
hij wil iemand die net zoals hem is, en hij gebruikt jou daar waarschijnlijk voor.

maar hij sport dus helemaal niet. Ik weet ook niet waarom hij dat van mij wil. Hij wil mij gespierd hebben ofzo

Als jij het niet meer wil, moet je gewoon stoppen! het is jouw leven, niet dat van hem. Ik vind het een beetje raar dat je MOET van hem…

Waarom meot je??? je moet ook bedenken(niet om je bang te maken) maar sommige mannen vallen op gespierde meisjes en straks wil hij wat van je… GEwoon stoppen dus en niet meer gaan en dat je neit meer wil… gaat hij je bedreigen met JE MOET je moet niks he het is niet je echte vader. maar ga dan naar je moeder doet die niks dan ga je hulp zoeken in familie lukt dat niet… politie…

HET IS JOU LICHAAM HOOR?

dat is ook lijp! als je nou overgewicht had zou ik 't snappen, maar als je gewoon gespierd en fit en alles bent slaat 't eigenlijk nergens op. als je t niet wil moet je 't niet doen, vind ik dan.

Gewoon niet gaan, het is toch je eigen beslissing of je wilt of niet?
Het is niet eens je echte vader, dus hij heeft eigenlijk niks over je te zeggen.
Laat hem lekker zelf gaan, ipv jou.

Heb je niet een ander familielid (als vader, oom, tante, opa ofzo), die je kan vragen of die er bij wil zijn als je het hem zegt?

Het is jouw lichaam, dus daar heeft hij niks over te zeggen.

Wauw, toen ik de topictitel las, dacht ik: een dik meisje moet eens afvallen
maar dit is dus echt serieus :expressionless:

(ik vind trouwens niet dat het veel uitmaakt of het je stiefvader is of je echte vader, ik vind het sowieso niet kunnen)
is je stiefvader erbij als je moet sporten? betaalt hij je fitness abbonement? controleert hij of je echt gaat?
je kan hard tegen hem in gaan, zeggen dat je het niet meer leuk vindt, dat je best nog wel 2 keer in de week wilt (als je dat wilt tenminste), maar niet 5 keer! (volgens mij is dat trouwens niet eens gezond).
En dan kun je nog 2 dingen doen:

1. even opzoeken over het recht, want ik denk niet dat het mag van de wet.
  2. gewoon stiekem niet gaan, als hij niet controleert tenminste

DUH, er tegen ingaan.

• Helpt het niets?
    Gewoon gaan ; &&; daar afspreken met vrienden
    &&; gewoon praten, sms’n, hangen…
    Dat geldt natuurlijk alleen als ie niet mee gaat.
    Maar dit is echt wel kinderachtig en belachelijk
    van je stiefpa! Je hoort het zelfs… STIEF ?!

HUEH, spoort die vent wel jo?
Ik zou pissig worden man, gewoon niet gaan. Het is je stiefvader, niet je echte vader, dan kan hij al helemaal niks over je zeggen. Maar het is sowieso raar.