Wat doe ik fout

Ik gebruik veel mascarra maar ik voel elke keer dat ik minser wimpers heb. Ik reinig elke dag gewoon

Misschien gebruik je te veel mascara, waardoor je wimpers sneller afbreken en droog worden. Of je haalt het er verkeerd af. Volgens mij kan je hier genoeg topics over vinden!

Ja of waterproof mascara die je er te hard af moet boenen waardoor je er wimpers uittrekt. Offfff je doet veel te veel mascara op waardoor dat als er 1 afbreekt, dit er eigenlijk 5 zijn.

Ik weet nog dat je zei dat je iets van 5 verschillende mascara’s gebruikt en allemaal over elkaar heen. Misschien ligt het daar aan. gebruik dan 1 goede mascara ipv 5 verschillende slechte.

Je zegt het zelf al, je gebruikt veel mascara.
gebruik wat minder

Misschien minder hard wrijven bij het verwijderen van je make up.
Wat ik zelf doe: ik leg 2 watjes met (vrij veel) make-up remover op mijn ogen en laat dit even inwerken terwijl ik er zachtjes op duw. Hierna moet je nog een beetje wrijven, maar véél minder dan je normaal zou doen, omdat je mascara er al grotendeels is afgeweekt.

Je wimpers afknippen.
één laagje mascara gebruiken, en het er niet afboenen. Misschien kokosnootolie gebruiken in plaats van een onnatuurlijke reiniger?

Probeer na het reinigen (voor het slapen dus) ook eens vaseline op je wimpers! En minder mascara gebruiken lijkt me ook niet heel verkeerd :slightly_smiling_face:

Minder laagjes doen, ik doe er meestal 2.

Je wimpers groeien na een paar weken wel weer normaal

Hoeveel lagen mascara gebruik je dan? 2 is volgens mij meer dan genoeg, meer lijkt mij niet zo best.

Ten eerste zou ik minder mascara opdoen. Gebruik je ook een wimperkruller toevallig? Dan zou ik daar ook mee stoppen want daardoor breken ook snel wimpers af.

Misschien wrijf je te hard met het reinigen, dan breken je wimpers ook af.