Wat doe ik fout met vriendinnen?

Hey girlscene,

Op dit moment is girlscene mijn uitstortplaats geworden… dus sorry dat ik zoveel topics open… :slightly_smiling_face:
M’n leven was weer een beetje “stabiel” 2 maanden geleden… maar is nu weer een en al chaos. Ik ben een moeilijk meisje, dat weet ik heel goed. Mijn leven bestond tot mijn 12de uit mishandeling en pesterijen op school én thuis. Het was heel normaal voor mij des tijds. Toen mijn vader overleed op m’n 12de en ik van de basisschool afging stopte dat. Ik was zo… verward dat ik besloot tot ca mijn 14de zo weinig mogelijk te zeggen en mijn mond te houden. Op mijn 14de moest ik mijn mond wel open gaan doen, want mijn moeder kreeg kanker en ik stond er alleen voor met mijn broertje.

Nu heb ik wel vriendinnen gehad, maar na een tijdje verwatert het. Ik vertel nooit over mijn verleden, omdat het de meeste mensen gewoon afschrikt en het met zich veel emoties meebrengt. Maar op dit moment zijn al mijn “Vrienden” weggelopen. Mijn beste vriend heeft een vriendinnetje gekregen en steekt daar veel tijd in, héél veel tijd… en praat over niks anders meer dan zichzelf en haar. Mijn vroegere beste vriendin deed precies hetzelfde en heeft nu 2 jaar een vriend en ziet niemand anders meer staan behalve haar vriend. Een goede vriendin van me heeft me ineens een soort van “gedumpt” ik had ooit 1.5 jaar geleden ruzie met dr, omdat ik wat stoms had gedaan, daar had k zo’n spijt van en we hadden t goed gemaakt. Nu ik van de middelbare af ben negeert ze mn smsjes of doet kortaf en nodigt me niet uit voor haar verjaardag of iets dergelijks. Terwijl ze 2 weken voor haar verjaardag wel bij me aan kwam kloppen toen ze niet de laatste trein naar huis wou nemen bij het uitgaan en bij mij logeren… Deze vrienden weten allemaal van mijn verleden en lopen weg…

Ik doe iets fout met vrienden maken… En ik zoek eigenlijk tips en tricks… En misschien een vriendin voor leuk contact op girlscene =)

ik denk eerlijk gezegd niet dat het zo zwart/wit is zoals jij denkt. jij denkt nu alleen maar dat het aan jezelf ligt, maar misschien ben je nog niet helemaal het goede persoon tegen gekomen die een goede vriend of vriendin voor jou kan zijn

Wow heftig wat je allemaal hebt meegemaakt! Misschien ben je door dit alles wat volwassener dan leeftijdsgenoten, en het kan best zijn dat mensen het moeilijk vinden als ze het weten, maar dat hoeft niet te betekenen dat je alles moet verzwijgen! Wat BELLEBLAAS ook zegt, misschien ben je nog niet de juiste persoon tegen gekomen die voor jou echt een vriend of vriendin kan zijn.

Wow dat vind ik dan wel lullig als die weglopen om je verleden.
Ik heb helaas geen tips voor je heb ook maar 1 echte vriendin en die zie ik heel zelden.

Tegenwoordig is het nog heel moeilijk om echte vrienden te hebben.
Vind ik.

En wat erg dat het bij jou allemaal zo moet lopen. Succes.
En als je wilt praten, kan je mij altijd note’n (:

De dingen lopen nou eenmaal zo, dat ligt echt niet aan jou! Iedereen gaat zijn eigen weg een beetje als ze bijvoorbeeld naar een andere school gaan, een vriend/vriendin hebben of wat dan ook. Echte vrienden blijven altijd bij je.

Ik heb ook het een en ander meegemaakt en als het mensen afschrikt dan is dat hun probleem en niet die van jou. Dan zijn ze je niet waard. Iedereen heeft zo zijn of haar problemen en als vriendin steun je elkaar daar gewoon in. Als dit niet zo is moet je je afvragen of het wel een vriendin is…

Ligt niet aan jou, je hebt helaas gewoon heel veel teleurstellende mensen. Wel goed van je dat je überhaupt nog vertrouwen hebt in de mensheid. Ik had zelf zoveel vrienden die eruit zijn genaait nadat ze iets ‘beters’ hebben gevonden dat het voor mij niet meer hoefde. Ik heb dus geen tips, sorry.

Dan heb je toch gewoon niet de juiste mensen om je heen denk ik.
Goede vrienden doen zoiets niet.

awg :frowning_face: ik vind het echt heel rot voor je. Ik heb helaas geen tips, behalve dat je het niet bij jezelf moet zoeken (maarja, makkelijker gezegd dan gedaan hè?)

Je mag me altijd een note sturen als je ergens over wil praten :slightly_smiling_face:

Dit ligt zeker niet aan jou… Je hebt gewoon niet de goede personen om je heen…
Je moet op zoek naar gaan goeie vrienden ( al is dit makkelijker gezegd dan gedaan;) )

In ieder geval sterkte met alles, en het ligt echt niet aan jou. Het lijken me dan gewoon geen ‘echte’ vrienden. En ik snap hoe je je voelt, ik weet van mezelf dat ik ook geen echte vrienden heb aan wie ik bijna alles kan vertellen, gewoon vrolijk en gek mee kan zijn, mee kan praten etc. Dat mis ik heel erg, en ik ben nou niet echt het type dat snel vrienden maakt. Maar ik hoop dat we allebei gewoon iemand ontmoeten die dat wel is. Of probeer anders contact te zoeken met mensen die je aardig lijken of die dezelfde interesses hebben.
Nou, héél veel sterkte en succes!

Ik krijg het idee dat je niet te open bent naar hen.
Soms moet je wel persoonlijke dingen met een vriend of vriendin delen, dat versterkt de vriendschap.
Nodig mensen uit om met hen te kletsen en contact te maken. Dan kan je een eerste stap zetten.
Pak de verwaterde vriendschappen weer op. Investeren = profiteren.

^^ Maar haar verleden is echt heel heftig, en ik denk dat niet veel mensen weten hoe ze daar mee om moeten gaan hoor.

Heftig! Vreselijk voor je. Maar beter geen gezelschap dan 1 minuut slechte, right? En vrienden komen en gaan, ze komen echt wel. Je doet niets fout. Misschien opener zijn daarin, ookal is dat lastig.

Ja, ik vergelijk mezelf ook niet echt met haar, ze heeft veel meer meegemaakt dan ik en ik kan me daarom ook niet voorstellen hoe ze zich voelt. Maar daar horen goede vrienden toch voor te zijn? Dat je elkaar steunt, en je juist niet daardoor laat afschrikken?
Wat ik zei waren gewoon de enige tips die ik kon geven.

ah kei heftig allemaal! ik heb geen tips jij doet het niet fout die ‘‘vrienden’’ van je wel. note me als je ergens mee zit!

Wow dit is echt heftig, sws sterkte! en verder heb ik niet echt tips ofzo. Misschien kun je meer open zijn, je hoeft niet gelijk alles te vertellen maar in stapjes zegmaar. Zo krijgen ze misschien meer respect voor je en voor wat je allemaal hebt meegemaakt.

Heej meid ik vind het heel erg voor je.
Je kan me altijd een berichtje sturen je kan ook je msn sturen via prive bericht dan kun je bij mij je hard luchten via msn praat namelijk makelijker …

heftig zeg.
het ligt niet aan jou. die vrienden lopen weg. het zijn dus geen echte vrienden,laat ze lekker, je verdient beter

Ik denk dat je wat opener moet zijn naar mensen, dan zullen anderen zich ook openen naar jou.