wat denken jullie

situatie;
ik kreeg van de pil jasminelle extreem veel hoofdpijn, toen heeft de dokter zoelly vorgeschreven,ik heb deze 2 strips gepakt tot ik een andere kreeg voorgescheven omdat ik het toch maar eng vind dat je van zoelly geen maandstonden krijgt, ik werdt echt super ziek van zoelly in de 3de strip die ik nog op wou direct overschakelijk naar de ander pil ik had van zoelly er nog maar een paar genomen van de 2de tot en met de 8ste ( datum) dus 7 dagen heb ik van de 3 de strip gepakt, mijn appotheek zei dat het geen kwaad kon om direct te stoppen en deso (nieuwe pil), ik ben dan ook de 8ste gestopt & de 9de (december) een nieuwe strip van deso pil gepakt, nu heb ik vorige zondag gevreeen… zonder condoom wel is hij terug getrokken en hebben we elke keer zo het sperma afgeveegd zoveel als we konden… even ter vermelding ik neem geen mini pil maar een combinatie pil… kan ik zwanger zijn? of maak ik mij onnodig zorgen? ik heb in principe nooit zonder hormonen gezeten want ben geen dag gestopt heb enkel een ander pil gepakt in het midden van de andere pil zijn strip, ik heb jullie mening hierover wel eens nodig groetjes!

alle reacties zijn welkom… :beer:

Algemeen pil-topic.

En zou je voortaan hoofdletters en interpunctie kunnen gebruiken? Ik heb dit drie keer opnieuw moeten lezen voordat ik er iets van begreep.

Oke, even informatie op een rijtje:
Je had een pil, maar ben met een andere soort begonnen de dag nadat je stopte met pil 1. Hoeveel dagen nam je de nieuwe pil al toen je seks had?

In principe is het namelijk zo dat het wordt aangeraden tot een maand dat je met de pil begint, nog een condoom te gebruiken. (Tenzij je op dag 1 van je menstruatie begint). Jij zat wel al aan de pil, alleen had deze waarschijnlijk andere hormonen en andere hoeveelheden hiervan. Je weet niet tot in hoeverre deze pillen met elkaar overeen komen. Ik had dus persoonlijk het zekere voor het onzekere genomen, en een condoom gebruikt. Als ik jou was zou ik de huisarts even bellen. Hij weet precies hoe die pillen in elkaar zitten en wat het verschil is. Ook zal hij je kunnen vertellen of het klopt dat je inderdaad niet ‘‘zonder pil’’ hebt gezeten, of dat er toch kans op zwangerschap is omdat het verschillende pillen zijn.

Hey! Als je dokter/apotheker zei dat je zonder problemen kan overschakelen naar een andere pil, dan zou je geen gevaar mogen lopen. En ik denk ook niet dat je een groot risico loopt, omdat je zoals je zelf zegt, geen dag zonder pilletjes hebt gezeten. Ik weet alleszins wel met zekerheid dat als je na een volledige strip met een ander merk begint, je veilig kunt vrijen. Of dat ook zo is bij een onvolledige strip, zou ik eens aan de dokter vragen. Dan weet je het met zekerheid.