Wat denken jullie?

Hee!

Ik moet even mijn verhaal kwijt, en was benieuwd naar jullie reactie:)

Sinds ongeveer 2,5 jaar heb ik contact met een collega! Toen hij net bij mijn werk (restaurant) begon vond ik hem gelijk al aardig en al snel kregen we ook contact op whatsapp, en werden we vrienden. Na werk borrelen we vaak nog met z’n allen, en ik zie hem fus best vaak! Een paar maanden later liet hij weten dat hij gevoelens voor mij had. Ondanks dat ik ons contact altijd erg leuk vond, was het niet wederzijds. Op de een of andere manier, had ik het idee dat hij het niet voor mij is… En onze vriendschap is/was zo leuk, dat ik hem echt meer als vriend zag. Ik heb hem toen denk ik best wel gekwetst doordat het niet wederzijds was. Maar gelukkig veranderde er niet heel veel aan onze vriendschap! Op werk was het ook nog steeds leuk tussen ons.
Toch, begon ik wel te twijfelen aan mezelf. Maar, ik ontmoette in die periode erna wel anders jongens en hij deed niet echt moeite om me te zien. Dat ik eigenlijk gewoon verder ging met mijn leven en de twijfel er soms wel en soms niet was. Ik had het idee dat ik dingen begon te zien tussen ons, die er eigenlijk niet waren. En ook omdat er verder nooit iets tussen ons is gebeurd en we niet super vaak met z’n tweeën afspraken, was het verder echt vriendschappelijk tussen ons.

Vorige week hadden we afgesproken en we gingen lunchen bij hem thuis! Het contact voor de lunch was toen weer super leuk en het gevoel werd bij mij sterker. Toen kwam er ook nog eens bij dat hij de lunch helemaal leuk verzorgd had, wat natuurlijk super lief is! Ik heb hem toen laten weten dat ik wel vaker zou willen afspreken zoals die lunch, en dat we dus eigenlijk wel een stapje verder konden gaan met onze vriendschap, wat mij betreft. Hier reageerde hij enthousiast op en hij vond de lunch ook heel leuk!
De dagen erna heb ik hem niet meer zo veel gesproken op whatsapp… Ik heb hem 3 keer een berichtje gestuurd, maar telkens reageerde ie kort en het gesprek bleef niet echt lopen. Terwijl ik eigenlijk had verwacht dat het vanaf die lunch alleen maar beter tussen ons zou gaan. En nu lijkt er juist een grotere afstand tussen ons (ik zie hem nu ook niet meer op werk, omdat ik vanaf dit weekend er vakantie heb). Ik heb hem na die keer dat hij zijn gevoelens had geuit niet echt meer gesproken over andere meisjes. Dus het kan best zijn dat hij op dit moment ook contact heeft/had met een ander meisje. Of dat hij misschien ‘bang’ is weer door mij gekwetst te worden…

Misschien zijn dit wel overhaaste conclusies van me. Maar wat zouden jullie doen? Hem juist wel of niet appen. Er nog eens naar vragen om weer af te spreken, of het meer van zijn kant laten komen? Ik voel me namelijk een beetje opdringerig als ik weer een gesprek begin, omdat het de keren hiervoor niet echt soepeltjes liep… We hebben het ook niet echt gehad over hoe nu verder, en ik vind hetzelf ook niet zo nodig daar nu al over te beginnen. Want in principe moeten we nog beginnen met daten haha. Maar doordat ik nu ook weer wat meer van zijn kant had verwacht, begin ik te twijfelen of het gek is dat ik dat verwacht. Wat denken jullie er van?

De kans bestaat dat (zoals je zelf al zegt) hij ook verder is gegaan met zijn eigen leven, en op zoek is gegaan naar een ander. Hij heeft je echter niets verteld over een relatie, dus… misschien heeft hij wél een ander ontmoet, en heb jij hem aan het twijfelen gebracht. Misschien is hij daarom zo kortaf?

Ik zou hem even met rust laten. Als hij na een tijdje nog geen contact met je heeft gezocht, zou ik hem vragen hoe het nu precies zit.

Misschien moet die er gewoon goed over nadenken, hoe sterk zijn gevoel voor jou is of ie wel wil of misschien heeft ie een klik met een ander meisje, geef hem wat rust en begin na een tijdje een keer het gesprek over hoe het tussen jullie zit en vertel hem eerlijk wat je voor hem voelt, succes!

Zou het niet kunnen dat hij nog steeds met die gedachte zit dat jij hem hebt afgewezen, en daarom nog steeds denkt dat jij alleen closere vrienden wil zijn? Dat hij afstand neemt omdat hij bang is dat als hij denkt oh leuk het wordt wat, jij hem alleen als vriend zag en hij opnieuw wordt afgewezen?

Ik denk dat je misschien aan hem moet vertellen dat jij hem steeds leuker begint te vinden, zodat hij minder aan zichzelf gaat twijfelen wat jou betreft. Het zou best kunnen dat hij veel tijd nodig heeft gehad om de afwijzing te verwerken, en dat absoluut niet opnieuw wilt meemaken? Want dan moet je hem heel duidelijk maken wat je nou echt voelt, dan weet hij waar het op staat.

Thanks voor jullie reacties! En enorm fijn om te lezen dat jullie ongeveer dezelfde gedachten erover hebben als ik:) Ik vind het lastig. Vriendinnen denken ook dat hij misschien een beetje bang is. Maar aan de andere kant als ik iets liefs zeg dan reageert ie er niet heel bijzonder op terug. En dan vraag ik me af waarom niet… Hij heeft wel eens vaker momenten dat ie wat afwezig is op whatsapp. Misschien is dat dit keer ook zo!
Ik laat hem nu iig een beetje met rust, ga zelf ook nog op vakantie. Dus de kans is klein dat ik hem de komende 2/3 weken nog ga zien. En als ik iets ga zeggen over m’n gevoelens doe ik dat liever in het echt. Maar ik laat hem dit keer niet los haha.
En ik denk ook idd dat ik hem die keer heel erg gekwetst heb. Erna hield ie zich zo groot en moest ik het zowat uit hem trekken de keer erna dat ik er toch over wilde praten. Ik zal hem wat met rust laten zodat ie wat tijd heeft om na te denken, maar niet te veel, want anders ben ik bang dat ie straks denkt dat ik niet meende wat ik gezegd heb tijdens onze afspraak.