Wat denken jullie over...

Ik heb gezocht naar een topic, maar niks gevonden.
(of ik kan gewoon niet goed zoeken…)
Maar ik ben dus gewoon benieuwd naar wat jullie denken over mensen die bij een psycholoog lopen.
xxx

Het is bewezen dat praten met mensen goed is voor je.

Dus ik vind het ook geen probleem, een paar vriendinnen lopen vanwege bepaalde problemen thuis etc. ook langs een psycholoog.

Ik vind het ook belachelijk dat mensen er zo kinderachtig over doen. Als je lichamelijk klachten hebt ga je ook naar de dokter.

is toch gewoon heel normaal?

Ik weet niet. Het is hun probleem toch? hun leven? Ik kijk er misschien anders naar, vraag me af wat ze voor een probleem hebben, maar het is niet zo dat ik denk van “zij is echt een dom want zij gaat naar de psycholoog”

Toch normaal?
Ik heb ook een tijd bij een psycholoog gelopen, lekker boeiend.
Ik vind het juist goed dat mensen hun problemen inzien en er hulp bij zoeken.

Ik vind het niet ‘normaal’ of in elk geval, het zou beter zijn als het niet normaal was, want dan was het niet nodig.

Maar ik vind het wel erg goed dat mensen het doen, en niet met hun eigen problemen rond blijven lopen!

Sommige mensen noemen die mensen meteen pychopaten en dergelijke.
Ik vind het gewoon goed dat die mensen hulp zoeken, om hun probleem op te lossen. Iedereen zoekt naar z’n geluk, en sommige proberen het op deze manier. Dus ik vind 't goed.

In een topic van yourscene las ik net dat veel praten over je problemen net maakt dat je depressiever wordt. Nu, ik neem dat topic met een korreltje zout want waarschijnlijk hebben mensen die depressiever zijn gewoon meer problemen waarover ze praten.
Maar toch is wentelen in zelfmedelijden vaak ook niet altijd even goed.

Ik loop er zelf ook maar ben geen gestoorde gek ofzo haha.

Ik vind het juist goed, dan wordt er iets gedaan met waar ze dan ook mee zitten, ipv dat diegene er alleen maar mee zit en ongelukkig wordt.

Ik vind het goed, want dan kunnen ze erover praten met iemand die goed antwoord kan geven (neem ik aan).
Mensen doen tenminste wat aan hun problemen/proberen het.

Ik vind het ook wel goed, al denk ik wel als iemand zou zeggen ‘Ik ga naar de psychologen’ dat diegene 1 of ander raar probleem heeft…
Maar dat is meer het idee denk ik, dat mensen krijgen als dat gezegd wordt ;p (Dat zou ik trouwens nooit tegen diegene zeggen hoor, en ik zou diegene ook niet vermijden, maar die vooroordelen blijven bestaan.)
Maar op zich vind ik het erg goed van die mensen dat ze erheen gaan. En dat ze er dus waarschijnlijk wel wat aan willen veranderen…

Ik vind het goed, beter erover praten met een psycholoog en wat vooroordelen krijgen dan eeuwig met je problemen rond blijven lopen en steeds depressiever worden toch?

Dat is wel interessant :wink:
Misschien heeft dat wel te maken met dat die mensen dan gaan realiseren wat ze fout doen en wat hun problemen precies zijn.
Maar het niet zeggen is natuurlijk ook niet goed…

Nouja, dan nog lijkt het me een goed idee dat er psychologen zijn waarbij die mensen hun verhaal kwijt kunnen. Dat zegt in ieder geval dat ze de stap hebben genomen om zelf hun problemen in te gaan zien en er wat aan willen doen :wink:

Goed, beter dan mensen die te … (vul zelf in) om toe te geven dat ze hulp nodig hebben/kunnen gebruiken

Goed, beter dan mensen die te … (vul zelf in) om toe te geven dat ze hulp nodig hebben/kunnen gebruiken

Daar is toch niks mis mee?

75% van Nederland is ooit bij een psycholoog of maatschappelijk werkster geweest of loopt er nog.
niks raars mee dus.
(of het was 85%, dat kan ook nog, maar ik geloof 75%)

Ik heb er zelf ook gelopen en vond het altijd wel moeilijk om te vertellen aan mensen dat ik in therapie zat. Vooral door de reacties vol onbegrip, en geloof me als iemand het ooit aan je vertelt reageer dan aub normaal, want idd zoals iedereen hier al zegt; er is niks mis mee! Later maakte me het gelukkig niet zoveel meer uit en aan de reactie van mensen kun je direct al wel zien hoeveel je aan dat persoon zal hebben :wink:

Ik denk dat het meer komt doordat ze niet over alles willen praten, veel mensen houden nog dingen achter waardoor ze juist nog dieper erin raken. Je moet er juist wel over praten, vroeg of laat… Mijn tante zit in een hele zware depressie en daar begonnen ze ook bewust niet met praten, omdat ze er anders teveel in zou raken. Miss dat ze er op een bepaald punt dan helemaal bewust van raken dat hun leven klote is.

Die mensen moeten er zelf ook achter staan, anders kom je er idd niet uit. Ik heb zelf ook 100x hetzelfde aan moeten horen bij een psycholoog, maar als het niet tot je door dringt helpt het ook niet. En op een gegeven moment drong het wel tot me door dat er nog nooit echt wat met me was gebeurd. Nou, toen ging ik echt met sprongen vooruit in de therapie. Je moet er eerst zelf in geloven, alles wat mensen zeggen gaat het ene oor in en het andere oor weer uit op het begin.