Wat betekent vriendschap voor jou?

Hee meiden! Voor een opdracht voor school (over vriendschap) moet ik aan meerdere mensen vragen wat vriendschap voor hen betekent. Ik zou echt superblij zijn als je de onderstaande vragen zou kunnen beantwoorden voor me. Thanks ! :slightly_smiling_face:

1. Wat betekent vriendschap voor jou?
  2. Vind je vriendschap belangrijk? Waarom wel/niet?
  3. Welke dingen zeg je wel tegen je vrienden maar niet tegen je ouders?
  4. En welke dingen zeg je wel tegen je ouders maar niet tegen je vrienden?
  5. Hebben je vrienden een positieve invloed op jou? Kun je een voorbeeld geven? (bijv. muziek, hobbies, enz.)
  6. Hebben je vrienden een negatieve invloed op jou? Kun je een voorbeeld geven? (bijv. spijbelen, roken, alcohol, pesten, enz.)

Oeps, iets verkeerd gegaan. Ik vul hem later in.

1. Vriendschap betekent dat je met elkaar omgaat, elkaar alles kunt vertellen, vertrouwen, respecteren hoe ze zijn, luisteren, en vooral leuke dingen met elkaar kunt doen

2. Ja, want je vrienden helpen je door tijden heen, en je hebt steun aan ze, ze kunnen je helpen weer op het goede pad te komen, en je hebt altijd iemand waarnaar je toe kan als je je niet goed voelt

3. Dingen over bijvoorbeeld jongens, of als je met jezelf in de knoop zit

4. Als het met school even niet goed gaat

5. Sommige, die accepteren mijn andere smaken

6. Ik heb wel vrienden die verkeerde dingen doen, maar ik laat me niet meeslepen

asjeeh

Kyra, dankjewel! (:

Gezelschap hebben en iemand iets toe kunnen vertrouwen.
    Ja, als je geen vriendschappen hebt kan je nog wel eens eenzaam worden, vooral als je niet hecht met je familie bent en geen vriendje hebt bijvoorbeeld.
    Dingen over mijn vriend of hoe het thuis gaat
    Gezondheidsproblemen die normaal niet besproken worden
  5. Hebben je vrienden een positieve invloed op jou? Kun je een voorbeeld geven? (bijv. muziek, hobbies, enz.)
    Ja heel erg, met 1 vriendin heb ik een gedeelde muzieksmaak, en ook mijn kledingstijl, daar zitten ook wat invloeden van mijn vriendinnen in
  6. Hebben je vrienden een negatieve invloed op jou? Kun je een voorbeeld geven? (bijv. spijbelen, roken, alcohol, pesten, enz.)
    Nee, zulke vrienden heb ik niet

Niet veel, echte vriendschap bestaat tegenwoordig in mijn ogen niet.
Niet, je zult tenslotte alles later zelf moeten doen, een ander doet het niet voor je.
2. Welke dingen zeg je wel tegen je vrienden maar niet tegen je ouders?
Nee, mijn vrienden vertel ik geen privé dingen. Het is mij te vaak gebeurt dat er misbruik van wordt gemaakt.
3. En welke dingen zeg je wel tegen je ouders maar niet tegen je vrienden?
Ja, ik vertel mijn ouders. Zei zullen me nooit laten vallen en kan ik 100% vertrouwen.
4. Hebben je vrienden een positieve invloed op jou? Kun je een voorbeeld geven? (bijv. muziek, hobbies, enz.) nee
5. Hebben je vrienden een negatieve invloed op jou? Kun je een voorbeeld geven? (bijv. spijbelen, roken, alcohol, pesten, enz.)
Ja, door zogenaamde vrienden een minderwaardigheids gevoel gekregen. Ik heb nooit echte vrienden gehad. Alleen mensen die zich vrienden noemen en vervolgens misbruik van je maken.

We wil ik zeggen dat een ‘echte’ vriend of vriendin me wel super fijn zou lijken. Je kunt je ei kwijt, wat weer zou kunnen zorgen voor minder stress. Helaas zijn echte vrienden ontzettend moeilijk te vinden. Ik hoop er ooit eentje tegen te komen, wie weet.

Meiden heel erg bedankt voor het antwoorden !:slight_smile:

1. Wat betekent vriendschap voor jou? veel lachen met iemand, maar ook over serieuze dingen kunnen praten en elkaar vertrouwen
  2. Vind je vriendschap belangrijk? Waarom wel/niet? jaa! zonder vriendinnen zou ik me echt super eenzaam voelen!!
  3. Welke dingen zeg je wel tegen je vrienden maar niet tegen je ouders? liefde, problemen, en eigenlijk nog heel veel meer!
  4. En welke dingen zeg je wel tegen je ouders maar niet tegen je vrienden? bijna niks!!
  5. Hebben je vrienden een positieve invloed op jou? Kun je een voorbeeld geven? (bijv. muziek, hobbies, enz.) jaaa! ze maken me vrolijk, en ik kan mn hart luchten!
  6. Hebben je vrienden een negatieve invloed op jou? Kun je een voorbeeld geven? (bijv. spijbelen, roken, alcohol, pesten, enz.) nope, zo zijn mijn vrienden niet(:
    Dat je helemaal jezelf kan zijn bij iemand, elkaar kan vertrouwen en met elkaar kan lachen en huilen.
    Heel erg belangrijk.
    Dingen over jongens of over problemen thuis.
    Niet zo veel eigenlijk.
    Ja heel erg! Bij mijn vrienden kan ik echt mezelf zijn. Ze laten me weer lachen als ik me kut voel.
    Nee.

1. Wat betekent vriendschap

[/size] voor jou? Vriendschap betekend voor mij goed voor elkaar klaar staan, met elkaar omgaan en niet over elkaar roddelen.[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]2. Vind je vriendschap

belangrijk? Waarom wel/niet? Vriendschap is wel heel belangrijk voor mij. Als ik in een dipje zit, vind ik het fijn om met anderen hier over te praten of te wel vriendinnen/vrienden. En het is natuurlijk altijd wel gezellig :slightly_smiling_face:[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]2. Welke dingen zeg je wel tegen je vrienden maar niet tegen je ouders? Over boys die ik leuk vind of als ik me erger aan mijn ouders. Ik durf dat echt nooit tegen mijn ouders te vertellen, omdat ik bang ben voor hun reactie :flushed: [color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]3. En welke dingen zeg je wel tegen je ouders maar niet tegen je vrienden? Ik heb zeg maar een stoornis, waar ik liever niet over praat met vriendinnen. Het is moeilijk uit te leggen en soms vind ik het nogal genant. [color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]4. Hebben je vrienden een positieve invloed op jou? Kun je een voorbeeld geven? (bijv. muziek, hobbies, enz.) Jaa! Door een hele goede vriend van me ben ik fan geworden van een band, hahaha. En door een vriendin speel ik nu Volleybal al 7jaar lang.[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]5. Hebben je vrienden een negatieve invloed op jou? Kun je een voorbeeld geven? (bijv. spijbelen, roken, alcohol, pesten, enz.) [size=13px] :flushed: Achteraf voel ik me dan meestal heel schuldig. En mij is al wel een paar keer aangeboden om te roken. Ik heb wel nee gezegt!

1) wat betekent vriendschap voor jou?; altijd voor elkaar klaar staan, mensen die je vertrouwd, waar je mee kunt lachen en huilen.[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]2. Vind je vriendschap belangrijk? Waarom wel/niet? ja.Ik kan alles bij ze kwijt, en als je geen vrienden hebt zou ik echt niet weten naar wie ik anders ging.[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]2. Welke dingen zeg je wel tegen je vrienden maar niet tegen je ouders? Als ik bijvoorbeeld straf heb gehad of zulke dingen… Waar me ouders boos over zouden worden, en me vrienden me zouden helpen[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]3. En welke dingen zeg je wel tegen je ouders maar niet tegen je vrienden? Uhmm, eigenlijk bijna niks… wat ik me ouders vertel heb ik meestal al tegen me vrienden gezegd… [color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]4. Hebben je vrienden een positieve invloed op jou? Kun je een voorbeeld geven? (bijv. muziek, hobbies, enz.) Ja. Door een vriendin ben ik gaan hardlopen… Ja ik weet t klinkt raar dus zou t ff uitleggen; me vriendin wil graag een beetje afvallen (ik ook) en vertelde dat tegen mij, nu lopen we 2x per week samen hard. [color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]5. Hebben je vrienden een negatieve invloed op jou? Kun je een voorbeeld geven? (bijv. spijbelen, roken, alcohol, pesten, enz.) Nee. ik doe niet met ze mee om mee te doen ofzo… ik ga niet iemand pesten of roken of spijbelen omdat iemand anders dat doet. Wel als iemand over iemand aan t roddelen is, praat ik wel snel mee maar meer omdat ik er dan wel mee eens ben ofzo… :flushed:

hoop dat je er iets aan hebt!! xox

Veel. Respect, vertrouwen, een luisterend oor, een maatje hebben, lol. kunnen maken.[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]2. Vind je vriendschap belangrijk? Waarom wel/niet?
Ja ontzettend. Ik heb ontzettend veel aan mijn vriendinnen.[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]2. Welke dingen zeg je wel tegen je vrienden maar niet tegen je ouders?
Over jongens/dingen die mijn ouders niets aangaan.[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]3. En welke dingen zeg je wel tegen je ouders maar niet tegen je vrienden?[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]4. Hebben je vrienden een positieve invloed op jou? Kun je een voorbeeld geven? (bijv. muziek, hobbies, enz.)
Ja, door met ze om te gaan lee rik best veel van ze omdat we allemaal zo anders zijn. Ze vullen me aan.[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]5. Hebben je vrienden een negatieve invloed op jou? Kun je een voorbeeld geven? (bijv. spijbelen, roken, alcohol, pesten, enz.)
Nee.

Dat je elkaar kan vertrouwen en bij elkaar terecht kan. Je moet met elkaar kunnen lachen en kunnen praten
    Ja, vrienden heb je nodig om te kunnen leren.
    Dingen over jongens of wanneer ik iets super stoms gedaan heb.
  4. En welke dingen zeg je wel tegen je ouders maar niet tegen je vrienden[size=1]Dingen over mijn vrienden zeg ik tegen mijn ouders.
    Naast dat mijn vriendinnen ontzettend veel van films/series houden, hebben we verder niks gemeen.
    Vroeger had ik er een paar die mij probeerden dronken te voeren, dus ja.