Wat betekent 'eigen stijl' nog voor jouw?

hoi allemaal,
ik lees best veel hier dat mensen zeggen van ‘och ik heb toch zo’n orginele stijl.’ of andere die juist vinden dat iedereen zijn bek moet houden want met bijv. een taillerokje heb je nog geen eigen stijl.
toen vroeg ik me af, wát is nou een eigen stijl… want h&m shirtjes etc, daar loopt bijna iedereen wel mee…
en als je wilt kun je ook nog een foto van een outfit van je posten, waarin jouw 'stijl’goed naar voren komt (hoeft niet ofcourse).
dus eigenlijk mijn vraagjes: wát is een eigen kledingstijl? hoe ben je nog orgineel dezer dagen? wat vind jij ervan dat mensen vaak zeggen dat ze oh zo orgineel zijn?

Ik denk dat dat bij het combineren ligt, en niet bij het merk. H&M kan dan wel iedereen dragen maar het is hoe je de stukken combineert. En overigens zijn de meiden op girlscene dan zogenaamd wel allemaal in de zelfde stijl maar ik heb op mijn school nog nooit iemand gezien die er als nun bij loopt, dus dan vind ik het toch best wel orgineel. :’)

tsja ligt eraan hoe je het zelf bekijkt natuurlijk. een eigen stijl is gewoon hoe JIJ jezelf kleed. ookal is dat met alleen maar H&M kleding, het gaat om de combinaties.

Ik vind dat je je eigen stijl hebt als je gewoon aan durft te doen wat JIJ leuk vind en niet wat iedereen om je heen aan doet.

Nah ‘eigen stijl’ is eigenlijk gewoon wat er in de mode is. Al die modeblogs e.d. van meiden die allemaal een ‘eigen stijl’ hebben, laten allemaal zien dat ze hun kleren in vintage/kringloop winkeltjes kopen en het combineren met kledingstukken uit de enorme winkelketens. Straks is er weer wat anders populair en draagt iedereen met een ‘eigen stijl’ in feite toch weer hetzelfde.
Maar als je mij echt om een definitie vraagt van een eigen stijl, denk ik toch dat ik vind dat je dat hebt wanneer je draagt wat je leuk vindt en waar je je lekker in voelt. Of dat nou in de mode is of niet. Dat je kleren niet draagt om apart te zijn of kleren draagt die je eigenlijk niet leuk vindt maar die je draagt omdat iedereen ze draagt.

Iedereen heeft een eigen stijl van kleden. Of het modieus, onderscheidend en/of opvallend is, is weer een ander verhaal… (hetzelfde antwoord als POULETFRANCAIS)

Het valt me op dat de “eigen stijl” die hier op girlscene vaak wordt gedragen (of eigenlijk vooral in het wat heb jij vandaag aan topic) vaak niet meer als eigen stijl wordt gezien omdat hier veel meiden dat dragen. Maar in de praktijk worden deze outfits door bijna niemand gedragen. Op mijn school loopt ongeveer 95 % van de meisjes dagelijks in spijkerbroek, simpel shirtje en gympen, maar dat is dan ook hun eigen stijl. Het valt alleen minder op dan een “bijzondere” outfit. Zelf draag ik voornamelijk rokjes en jurkjes, en daar krijg ik regelmatig commentaar op, zowel positief als negatief. Dat wil niet zeggen dat ik meer een eigen stijl heb dan anderen: mijn stijl valt alleen iets meer op. Je stijl is vooral dat waarin jij je goed voelt, en dat heeft niets te maken met exclusiviteit.

Naar mijn idee heeft een iedereen een eigen ‘stijl’. Hoe je het ook wend of keert, je draagt (hopelijk) wat je zelf leuk vind en creëert zo een stijltje. Wat dan wel weer heel irri is zijn bijv. emo’s met een stijl waarin zo’n honderdduizend emo’s lopen en die dan zeggen: ‘ja ik loop niet achter de meute aan, ik heb een eigen stijl’. Nee, je loopt wel achter de meute aan.
(:

Ik vind al het ‘eigen stijl’ gedoe, maar gezeur. Een eigen stijl is gewoon wat jij draagt, dat is jouw stijl, wat andere mensen er ook van vinden.

Eigenlijk boeit het me echt helemaal niets haha. Ik kleed me gewoon lekker simpel met kleding die ik leuk vind. Ik denk dat veel mensen met een eigen stijl ‘originaliteit’ bedoelen, dus dat dan niet… haha

agree.

Ik vind dat wat je draagt gewoon jouw stijl is.
Jij vind dat leuk, dus dat is jouw stijl.
Ik vind niet dat stijl iets te maken heeft met wat in is en wat iedereen op het moment draagt.
Als jij het leuk vind en het daarom draagt is het jouw stijl.

iedereen heeft een eigen stijl, jij bent toch diegene die de kleren kiest?
en of dat nu een jeansbroek en een tshirt is
of juist een heel modieuze outfit is …

iedereen heeft een eigen stijl maar of die stijl speciaal of uniek is, dat is de vraag

als je met trots iets draagt wat jij vreselijk mooi vind en de ‘wtf’ reacties accepteert inplaats van in een hoekje weg te kruipen en te verdwijnen in de grijze massa met je kapjestrui, dán heb je een eigen stijl.

Dus je vind dat je alleen dan een eigen stijl hebt?
Moet je per se wtf reacties krijgen om een eigen stijl te hebben?
Je zegt zelf dat iedereen een eigen stijl heeft, als je wtf reacties krijgt, heb je een aparte stijl, niet één stijl.

^Inderdaad spreekt ze zich tegen nu.

Ja vind ik ook

Ik ben het helemaal eens met writingsoul.

iedereen heeft een stijl, maar niet iedereen heeft een unieke stijl
en een unieke stijl lokt reacties uit, positief en negatief

Amen.

eigenlijk ben ik het het meest met writingsoul eens.
maar aan de andere kant; ik zeg eigenlijk nooit dat ik een eigen stijl heb, want ik heb niks qua kleding wat mij echt typeert. sommige mensen kleding zich heel erg romantisch, sommige mensen ook weer heel erg grunge-achtig, etc. dan vind ik dat je een typische eigen stijl hebt.
als je alleen alle trends volgt heb je wat mij betreft niet echt een eigen stijl.
ik vind dat als je een eigen stijl hebt dat mensen dat zouden moeten herkennen, dat is nou echt iets wat … zou dragen. of hoe … het zou combineren.