wat betekent draak ?

hj ik wou even vragen of jullie weten als er iemand tegen jou zegt dat je een draak bent of dat positief of negatief is ? ik zou niet weten wat het betekent iemand ?

Ligt eraan, ik zeg het wel eens als grapje dus dan is het niet negatief.

Het ligt er aan, wie het zegt en wat de context is.
Maar over het algemeen is het bedoeld als zacht ‘scheldwoord’ zoals pannekoek. Ik geloof dat Gerard Joling het er een beetje in gebracht heeft met zijn uitspraak: “Wat ben jij een lelijke draak.”

Meestal negatief, zo van ‘Dat is een draak van een kind’, dat het kind niet luisterd, ondeugend is, of iets anders. Maar het kan inderdaad ook gewoon als grapje gezegd worden.

hmm, in België is dat heeeel negatief, maar ik geloof dat het bij jullie niet zo erg is?

= iemand heeeeeel lelijk

In België is het inderdaad erg negatief :’)
Er zijn ook zo’n zinnen als :

’ Ik kan geloven dat de aarde zo snel opwarmt, met alle draken die hier rondlopen.’

Je snapt wel wat ik bedoel :’)

Ik denk dat het gewoon meer voor de lol is en niet zo zeer negatief. Het is iig geen echt scheldwoord.

Negatief, ja. “Een draak van een mens”.

Als het toch over scheldwoorden gaat: heeft iemand énig idee wat een maaghond is? Ik vind het een fantastisch scheldwoord, maar ik heb geen idee wat het nou precies inhoudt :'D

iemand heeft mij eens zo’n gerard joling shirt gegeven daarvan :pensive:

Haha ja idd! Nog zo’n zin: “Wa nen draak bende gij, spuwt ge ook vuur?”
Ik heb ooit strijk gelegen met een vriendin toen zij zo’n opmerking maakte tijdens een klassiek concert haha :’)

Bij ons is het meer van ‘wat ben jij een draak zeg’ (stiekemerd, ontdeugend enz :p)
dus niet heel negatief. meer voor de lol

Ligt er aan hoe die persoon het zegt, het kan negatief zijn, maar wordt meestal als grapje bedoelt.

dat je ondeugend bent

vb:
wat een draak van een wijf!

dan is die vrouw heel lelijk.

Negatief, gok ik zo. Maar tegen mij is dat positief. Op internet dan.

Negatief, ze bedoelen dan dat je lelijk bent…

doet me hieraan denken
http://www.youtube.com/watch?v=5jNbPwI66pQ

negatief dus, in België heeeeeeeeeel negatief, dat wil zeggen dat je lelijk bent

haha :’) hoogtepuntje in mijn dag vol studeren

HAHAHAH

draak is niet echt positief nee, wat ik ervan weet dan.