Wat betekent dit?

Hoi! Ik slik sinds 3 maanden veilig de pil (ik slik hem wel zonder water, en soms wat later )Ik ben een maand geleden ongesteld geweest, dik 2,5 week lang. Eergister zou ik weer ongi moeten worden, maar helaas. Ik heb al een paar dagen last van slijmverlies, soms rood, dan bruin en vandaag lichtroze.Je kan er soms draden van trekken.Ik slik de pil wel door, maar de afgelopen 2 maanden ben ik gewoon er door heen gebloed. Ook heb ik last van buikpijn. Is dit een teken van een innestelingsbloeding, of komt het doordat ik de pil doorslik?

Volgens mij ben je gewoon ongesteld.

Bij mijn normale menstruaties verlies ik nooit slijm en veeel meer bloed…

Maar je menstruatie is nooit hetzelfde. En je slikt nu de pil.

Stop je wel een weekje voordat je aan de andere tablet begint?

Nee, ik slik hem 3 maanden door. Nu voor t eerst een hele ander bloedverlies. Ik heb de laatste tijd regelmatig seks gehad, dus twijfel of t nou aan de pil ligt of een andere bloeding. Iemand ervarinf met een innestelingbloeding?

Als je de pil slikt wordt je menstruatie vaak een beetje anders, omdat het ook niet meer ‘echt’ ongesteld worden is. Dus denk dat je idd gewoon ongesteld bent.
(Maar wtf, draden trekken???)

Haha, sorry! Het is een soort rekbaar slijm, heb er niet echt een andere uitleg voor…

Doorslikken is ook tegen je natuur in, ik zou het niet meer doen als ik jou was. Ik heb zelf ook dat ik dan enorme buikpijn krijg op het moment dat ik ongesteld zou moeten worden en als ik dan een stopweek heb en dus echt ongesteld word is het drie keer zo erg.

Maar sowieso, als je niet weet wat er aan de hand is ga dan naar de huisarts. Die heeft er verstand van, wij niet

Als ik het trouwens goed begrijp, heb je nu ook geen stopweek?
Hoezo moet je dan ongesteld worden, dat moet je dan toch juist niet?
Gewoon een doorbraakbloeding. Las een stopweek in.

3 maanden blijkt voor jou te lang… je lichaam geeft met die doorbraakbloedingen aan dat het ongesteld ‘wil’ worden dus je moet of niet langer dan 2 maanden doorslikken of van pil veranderen.

En dat de structuur anders is is niet gek, als je aan de pil bent wordt je menstruatie kunstmatig op gang gebracht, het is niet meer de natuur die dat doet om het even zo te zeggen, de menstruatie kun je dus kromgezegd gewoon zien als schijnveiligheid (dit kan dus ook gewoon doorgaan als je zwanger bent, of wegblijven als er niks aan de hand is… want het is ‘‘nep’’)

En sowieso heeft je lichaam nog niet kunnen wennen aan de pil en stopweken. Dat duurt zo’n 3 maanden (je bent dan wel veilig als je vanaf maand 1 consequent slikt) en ik begrijp dat je vanaf maand 1 aan één stuk door hebt doorgeslikt, logisch dat je lichaam daarop reageert… je moet echt een stopweek inlassen, zeker in het begin omdat je lichaam nog niet gewend is aan die hormoonbom

Sowieso is het niet zeker of deze pil wel geschikt voor je is, het is de eerste die je probeert… misschien reageer je te heftig op deze hormonen of is de pil te licht/te zwaar voor je. Als je vaker last hebt of (doorbraak)bloedingen hebt kun je het best even naar de huisarts gaan.

Ik denk dat je gewoon ongesteld bent. En door slikken is inderdaad heel erg slecht!

Wtf doe jij met je bloed? Of is dat figuurlijk gesproken?

Dor slikken is niet slecht, maar om het meteen vanaf het begin te doen is niet aan te raden.

Natuurlijk is het slecht, het is tegen je lichaam in.

Ja heel de pil is ook tegen je lichaam in en een spiraal ook etc etc, dus als we daar over gaan beginnen :’)

Ja maar het is wel zo. Dus ga dan niet zeggen dat het niet slecht is.

Dat zegt mijn huisarts en vele huisartsen. En gynaecologen.

Ach we hebben geen keus als we niet zwanger willen worden :wink: