Wat betekent dit?

Heeii meiden, Ik heb echt dringend jullie hulp nodig.

Een tijdje terug heb ik een bericht neergezet in het “vind hij me leuk”-topic, over een jongen uit mijn klas, die bijna van school af ging en ik daarna niet meer zou zien. Toen zeiden de meeste meiden al dat het er wel op leuk dat hij me leuk vond, maar ik heb zelf absoluut niet het lef om er zelf iets mee te doen.

Dus ik had het de afgelopen twee maanden een beetje van me af proberen te zetten. Ik zat niet meer naast hem in de klas, en ik ging minder vaak bij hem staan dan eerst. Juist zodat ik er niet zo kapot van zou zijn als ik hem na dit schooljaar niet meer zou zien. Helaas (?) werkte dat averechts, aangezien hij juist vaker bij mij kwam staan, en steeds “per ongeluk” mijn hand aanraakte of dichter langs me liep dan eigenlijk nodig was. Natuurlijk heel erg fijn, maar hierdoor werd het nog moeilijker om niet aan hem te denken. Toch probeerde ik het, en de laatste twee dagen waren aangebroken.

Toen kreeg ik ineens de avond voor de laatste schooldag (ook de diploma-uitreiking btw) een berichtje van mijn beste vriendin, dat hij haar om mijn nummer heeft gevraagd, ik heb ja gezegd, en daarna kreeg ik een berichtje op whatsapp van hem.

Het begon vrij neutraal, maar daarna kwam het:

Hij: We moeten praten

Ik: O ja?

Hij: Ja, weet je al waarover?

Ik: Engels ofzo?

Hij: Ik heb gevoelens,
voor jou

Ik: Maak je een grapje ofzo?

Toen ontweek hij het onderwerp een beetje en begon hij over pannenkoeken (:face_with_raised_eyebrow:). Een uurtje later begon ik weer een gesprekje:

Ik: Hey, maar ff over net, maakte je een grapje of was je serieus?

Hij: nee, ik was echt serieus,
ik hou echt heel erg van pannenkoeken

Ik: Nee, wat je daarvoor zei

Hij: Nee ik kan geen pannenkoeken bakken tijdens het hardlopen

Ik: “zucht”

Hij: Hoezo?
Had je ergens op gehoopt?

Ik: Ja, ik had gehoopt dat je de vraag zou snappen,

Hij: Ja dat was serieus…

Ik: waarop?

Hij: Dat ik gevoelens voor je heb.

Ik: Dus je meende het wel?

Hij: Ik denk het wel ja,
Ik kan iig geen nee zeggen op de vraag.

Maar wat moet ik hier nu mee? Mijn vriendin heeft ook al de appjes laten lezen die hij naar haar heeft gestuurd, en tegen haar zegt hij dat hij dus wel verliefd is, maar niet goed weet hoe hij het uit moet leggen.

Alleen tijdens de diploma-uitreiking was hij ineens weer heel apart, wel lief enzo, alleen een beetje awkward en we hebben het ook nergens over gehad.

Nu begon hij gisteren wel weer tegen me te praten op facebook (eerste keer dat hi jdat doet), en eindigde hij met een heel lief welterusten berichtje. Natuurlijk klinkt dit allemaal echt geweldig, wat het ook is natuurlijk. Maar ik had me er net op voorbereid dat ik hem nooit meer ging zien…

Wat moet ik hiermee?

Keer afspreken?

Ik denk dat hij je leuk vindt maar een beetje zenuwachtig is er voor uit te komen. Als jij hem ook leuk vind, zou ik gewoon een date voorstellen! Geef hem een kans

Ja graag, zie hem donderdag eerst nog op het schoolfeest, maar als ik bij hem sta dan word ik gewoon zo onhandig. Laat alles uit mn klauwen vallen en zeg echt de stomste dingen.

mensen die verliefd zijn, doen soms rare, stuntelige dingen en dat begrijpt hij heus wel :wink: Dat hij van school gaat, wil niet zeggen dat je hem nooit meer zult zien. Hij laat je merken dat hij je leuk vindt en jij vindt hem ook leuk, dus grijp je kans en zie wat er van komt! Je kunt het altijd proberen en als het niet gaat, kun je er altijd nog mee stoppen toch :slightly_smiling_face:

App hem! Zeg hem dat je ook gevoelens voor hem hebt! En ga dan gewoon een gezellig gala hebben. Niet elkaar overdreven ontwijken, gewoon lekker flirten en na het feest fijn appen en afspreken! :slightly_smiling_face:
Heb het er met elkaar over via app, dan wordt het ook niet awkward in het echt.

Spreek een keer met hem af, en zie dan hoe het loopt :slightly_smiling_face:

Wat lief van hem, dat hij er zo eerlijk over is en moeite deed om het je te vertellen. Ik zou inderdaad een keer in het echt afspreken, gewoon wat leuks doen. Volgens mij wordt het wel wat tussen jullie, haha. Succes!

Ah dit vind ik echt cute! Maar geef het inderdaad een kans. Hij zegt het niet voor niets!