Als een jongen een meisje leuk en mooi vindt, maar aangeeft haar mooi/leuk te vinden vergeleken anderen in de buurt, en zegt dat ze niet lelijk is. Vind hij haar dan heel mooi of normaal mooi of …?
Gaat dit weer over je vriend? Ik zou me niet zo druk maken. Heel mooi en normaal mooi zijn waarde oordelen die voor iedereen anders zijn, dus dat kunnen wij niet weten. Niet lelijk staat meestal ook gewoon voor mooi, dus het is een mooi meisje, die blijkbaar iets leuker/mooier is dan andere meisjes uit de buurt.
Nogmaals, het is een waardeoordeel van iemand, dus wij kunnen niet weten wat diegene precies bedoelt.
ja het gaat over mijn vriend maar dit wat hij gezegd heeft over vergeleken gaat over zijn ex. Waar ik eigenlijk mee zat was de andere vraag die ik eerder heb geplaatst. Omdat hij vergeleken zei was ik benieuwd naar de betekenis hiervan en hij legde de nadruk op “vergeleken anderen”.
Ja, oftewel; vergeleken met andere meisjes met wie hij omging of die uit zijn buurt kwamen, was zijn ex een knap meisje.
Ik weet niet of je nu veel meer weet, want misschien gaat hij nu wel met meer meisjes om die ook knap zijn en is zijn daarmee vergeleken ex niet bijzonder knap meer. Of hij bedoelt dat zijn ex gewoon knapper was dan dat hij gemiddeld op straat tegen komt/kwam.
Ik zou dit eerlijk gezegd niet zo gaan overanalyseren. Zoals je het nu post heb ik de indruk dat als hij haar met anderen vergelijkt, haar mooi vindt, maar dat hij jou mooier vindt (vanwege die nadruk op anderen heb ik het idee dat hij jou daar niet onder laat vallen).
in het begin heb ik hier niet eens om gevraagd he en hij zei altijd uit zichzelf je bent met alles beter mooier had niet verwacht dat ik met een mooie dame als jij een relatie zou hebben etc. Maar deze positieve vergelijking is ook niet meer leuk want ik wordt dan elke x vergelekn met zn ex
Dan zeg je dat tegen hem en dat doet hij dat vast niet meer? Lijkt me inderdaad handiger dan alles overanalyseren, worden jullie beide gelukkiger van.
ja heb ik gezegd hij zei het is gewoon zo maar ik heb aangegevn dat ik het niet leuk vind hij gaat er rek mee houden…