Wat betekenen sommige liedjes en songteksten voor jou

We hebben allemaal wel een liedje of songtekst-quote die superveel voor ons betekenen, ons raken, life changing zijn of die gewoon ons hele leven omschrijft

Nu ben ik heel benieuwd welke liedjes stukje songtekst dat bij jullie zijn en waarom

Bij mij zijn dat:

John Legend - All of me
All of me loves all of you
beschrijft voor mij precies hoeveel liefde ik heb voor mijn ouders, broertjes, zusje en zus
My head’s underwater but i’m breathing fine
betekend voor mij dat ik ondanks dat ik tot over mijn kop in de ellende zit ik het wel aankan.
beide quotes zijn afkomstig uit het nummer All of me, helemaal een prachtnummer maar deze zinnen doen het voor me!

Michael Prins - Close to you
Dit hele nummer omschrijft precies hoe ik me een periode heb gevoeld. Het gevoel dat je zo graag weer bij iemand wilt zijn en dat je alles voor ze zou doen maar weet dat je die kans niet meer krijgt omschrijft hij hier zo goed in dit nummer. Dit geeft me iedere keer weer kippenvel en tranen in mijn ogen!

Gabrielle Aplin - Home
Ook hier is het hele nummer een prachtnummer. Vooral het eerste couplet en het refrein doen iets met me. Het eerste couplet gaat voor mij over het zelf ontdekken van de wereld en het loslaten van het thuisfront feathers are meant for the sky En ook over het nemen van risico’s en het avontuur aangaan I’d rather be causing the chaos than laying at the sharp end of this knife Iets waar ik nu heel erg mee bezig ben in mijn leven. Het refrein gaat voor mij ook weer over de liefde van familie en dat thuis niet zo zeer een huis betekend maar meer het samen zijn met je familie As long as we’re together, does it matter where we go?

Breathe me - Sia
De tekst van dit liedje is echt precies mij van mijn 14e tot 16e. Ik zat toen ruim 2 jaar in een zware depressie door dingen die waren gebeurd maar ook omdat ik vooral heel erg in de knoop zat met mezelf.
Ik had hulp nodig maar vroeg het niet, ik voelde me eenzaam, had suïcidale gedachte en sneed mezelf. Dit alles was een schreeuw om hulp die ik gelukkig ook heb gekregen en het gaat nu weer helemaal goed met me! Vooral het stukje Be my friend vind ik zo mooi en kwetsbaar.

Kodaline - All i want
All I want is nothing more, to hear you knocking at my door. Cause if I could see your face once more
I could die a happy man I’m sure. When you said your last goodbye, I died a little bit inside. I lay in tears in bed all night, Alone without you by my side

Toen ik mijn oma, mijn maatje was erg ziek en lag meer dan 3 maanden in het ziekenhuis voor ze overleed. Ik heb haar in die tijd weinig bezocht omdat ik het zo moeilijk vond om iemand waar ik zoveel van hield in zoveel pijn te zien. Toch ben ik vlak voor ze overleed naar haar toe geweest en heb ik het hele bezoekuur met haar geknuffeld en hebben we lang gepraat. Toen aan het einde van het bezoekuur de kamer uitliep na haar nog een dikke kus te hebben gegeven, draaide ik me om en we deden allebei nog een handkus naar elkaar, ze zei dag en ik hou van je en toen ik wegliep wist ik dat dat de laatste keer zou zijn dat ik haar had gezien. 3 dagen later is ze overleden. Dit lied is zo mooi en dat couplet sluit zo mooi aan op mijn gevoel voor haar. Ik zou er zoveel voor over hebben haar nog een keer te zien!

Ik heb nog veel meer liedjes en teksten die veel voor me betekenen maar ik hou het bij deze anders word het een heel erg lang stuk!
Ik ben heel benieuwd naar die van jullie!

Voor mij betekent all of me ook heel veel, het werd gedraaid op de begrafenis van een jongen van 16 jaar, die ik al zo’n tien jaar kenden. Altijd als ik dat nummer hoor denk ik daaraan, net zoals nobody said it was easy de hardstyle remix.

My Chemical Romance:

Famous last words,
I am not afraid to keep on living, I am not afraid to walk this world alone.
Ondanks dat ik vaak alleen ben en diep in de shit ben, ik kan dit aan.

The end.
Dat nummer betekent veel voor me.
Vooral dit:
If you look in the mirror and don’t like what you see, you can find out first hand what it’s like to be me.
Dat beschrijft hoe ik me voel.

En ook Carolyn en Saviour. Van Black Veil Brides.
Omdat die me laten weten dat ik niet alleen ben.

Er zijn er nog veel meer, maar dit zijn de belangrijkste.