Wat ben jij?

Ik voel mij het meest verbonden met…
  • het dorp/ de stad waar ik woon
  • de provincie/regio waar ik woon
  • Nederland
  • Europa
  • de wereld

0 stemmers

Ik vraag me af wat jullie je het meest voelen. Voel je je meer verbonden met het dorp waarin je woont of ben je echt een wereldburger?

Dit, al vind ik het wel fijn om na een vakantie ofzo weer lekker thuis te komen. Al weet ik niet of dat er iets mee temaken heeft :’)

Alleen mijn huis eigenlijk haha

me too

Ik voel me absoluut niet verbonden met het dorp waar ik woon, ook niet met de provincie, Nederland, Europa of de wereld :’)

Ik de regio.
Heb ooit in een ander deel van het land gewoond en dan was echt verschrikkelijk. De cultuur daar is zo anders! En dat is nog geen 200 km verderop. Daarom kan ik me ook zeker geen wereldburger noemen, ik voel me niet bepaald verbonden met andere culturen.

Ik voel me nergens verbonden mee.

Ik schaam me eigenlijk een beetje voor mijn dorp, dus ik voel me meer een wereldburger.

Ik voel me op de eerste plaats verbonden met de stad waar ik woon…

Ik voel me niet verbonden met mijn stad, verre daarvan. Nederland zelf vind ik wel erg mooi en ik ben ook nooit verder dan Nederland geweest. Dus daarom zal ik me het meest verbonden moeten voelen met Nederland. Maar als ik het geld heb wil ik ook de wereld over gaan reizen en misschien buiten Nederland gaan wonen.

Ik voel me niet bepaald verbonden met mijn dorp, met mijn provincie ook niet echt bijzonder dus ja… Nederland denk ik. :’)

Ik voel me niet echt overdreven verbonden, maar ik word wel steeds meer verbonden met mijn dorp heb ik het idee. En dan niet van ‘mijn dorp is de bestuh’ maar met de mensen die er wonen. En over het algemeen vind ik het ook totaaal niet erg om een Brabander te zijn (lekker nuchter en vooral niet bekakt praten).

Ik voel me wel verbonden met mijn bed :stuck_out_tongue:

Maar die sleep ik zo snel mogelijk naar utrecht en daarna nederland uit. Dus nee, ik voel me niet echt verbonden.

Ik voel me verbonden met de stad waar ik woon. Niet dat ik niet daar de rest van de wereld kijk maar in Amsterdam studeer ik, werk ik en de meeste van mijn vrienden wonen er ook. Er is alles, dus in principe zou je 10 jaar binnen de ring van Amsterdam kunnen blijven zonder wat te missen.

Ik voel me vooral verbonden met het huis van mijn ouders. En dus ook wel een beetje met ons thuisdorp. Maar ik voel me ook verbonden met mijn provincie, met Nederland, met Europa en met de wereld. Het is maar net op wat voor manier je er naar kijkt.

België en de regio waar ik woon.

Ik voel me toch wel verbonden met de stad, Den Haag waar ik zelf woon zou ik echt noooit weg willen.

Maar zodra ik een dagje weg ga of wil winkelen ga ik toch graag naar Amsterdam, daar hangt ook gewoon zo’n gezellig sfeertje enzo.
Ik ben wel echt een mens voor de stad =)

alleen in de plaats waar ik woon.

Ik voel me verbonden met de provincie waar ik in woon. Gewoon dat beetje brabants trots wat ik heb. Zachte g, houdoe, dat soort dingen. Behalve carnaval, dat vind ik minder, maar ik hou wel van de brabantse gezelligheid.

En trouwens, als het nederlands elftal ooit het WK zou winnen, dan zijn we allemaal wel denk ik een beetje verbonden, toch?