wat ben ik aan het doen?

hey ik heb een probleem…
ik vind namelijk misschien een paar jongens leuk :flushed:
nummer 1. die heb ik wel eens gesproken en is heel knap en lief en van mijn leeftijd (15)
nummer 2. die heb ik leren kennen via chatlokaal.nl en heb ik heel leuk gesprek mee gehad en heeft nu dus mijn nummer (was dat dom?) en 2 jaar ouder (17)
nummer 3. die heb ik ook via chatlokaal.nl leren kennen en daar had ik nog een veel leuker gesprek mee maar die is nog veel ouder (18) en heeft mijn skype, maar dat is nog niet zo erg toch?
nummer 4. wij zijn meer vrienden, ik ken hem van school en whapp er veel mee, hij is 1 jaar jonger dan ik.

Oke, wil ik gewoon ter graag een vriendje of wat?
Ik weet niet wat ik nu moet… Sws stoppen met chatlokaal.nl haha
maar help me
xx

(vaak beginnen relatie’s door chatten) voor de rest ben ik het met je eens

tja… zo reageer ik ook altijd op meisjes die zulke berichtjes plaatsen haha
maar moet ik ze nu blokkeren ofzo?

haha oke ik wil ook geen relatie hoor, maar het gaat meer om het feit dat ik steeds overloop van jongen naar jongen en zeg dat ik ze leuk vind terwijl dat dus eigenlijk niet zo is.

ho ho ho, ik laat echt geen lichaamsdelen zien hoor! ik kan wel nadenken, ik geef ook niet zomaar iedereen mijn nummer en dat ik dat toch heb ik gedaan vind ik wel dom van mezelf. het was gewoon een aardige jongen waar ik een hele tijd mee heb gepraat en het had net zo goed een meisje kunnen zijn

haha dat denk ik dus ook eigenlijk, maar wat moet ik eraan doen?

Dit. Sowieso ermee stoppen tegen die jongens te zeggen dat je ze leuk vindt, terwijl het niet zo is. Als een jongen dat tegen jou zou zeggen en het achteraf niet zo bleek te zijn, dat zou jij toch ook niet leuk vinden? Ik zou gewoon duidelijk maken dat het niet meer dan vriendschap is en het gewoon leuke contacten zijn :slightly_smiling_face:

Oh sorry ik heb denk ik wat verwarring opgewekt, ik heb niet tegen hen gezegd dat ik ze leuk vind… Maar ik denk dat dus wel bij iedere vriend, maar die jongens van 17 en 18 zijn niet eens vrienden. Ik weet eigenlijk niet wat ik doe en waarom, dat is nu juist het probleem

Oeps, dat kwam dan waarschijnlijk door je reactie:

Ik heb dat vroeger ook gehad hoor, dan vond ik die leuk en dan die en achteraf bleek dat dus helemaal niet zo te zijn. Hoort denk ik gewoon erbij. Hoe oud ben je eigenlijk? ö

15

Ik denk dat je prima met alle jongens kan doorpraten. Zo lang je niet tegen de jongens zegt dat je ze leuk vindt, kan het in principe geen kwaad. Moet je natuurlijk niet met alle vier tegelijk proberen wat op te bouwen, maar gewoon praten als vrienden. Met de één zal het contact vanzelf verminderen, en met een ander wordt het misschien wel beter, en wordt hij uiteindelijk écht je vriend.

En over dat je jezelf steeds vertelt dat je ze leuk vindt, dat heb je gewoon in je hoofd zitten. Gewoon helder nadenken, dan wordt het in ieder geval al een stuk minder.

aha oke :wink:

Ik denk gewoon dat je de aandacht van die jongens en de leuke gesprekken gaat beschouwen als ‘leuk vinden’. Een gezellig gesprek hoeft niet gelijk meer te betekenen van beide kanten. Ik beken, toen ik jonger was heb ik ook meerdere jongens ‘leuk gevonden’, maar dat komt ook gewoon door pubertijd, hormoontjes, eventuele aandacht van die personen etc. en als ik er nu aan terug denk, kan ik mezelf wel in mijn gezicht slaan.

Misschien wil je te graag een vriendje; heb je mensen in je omgeving die allemaal een relatie hebben of er mee bezig zijn? Ik had toen ik 12 was allemaal meisjes in mijn klas die al weleens een vriendje hebben gehad (12. Serieus.).

Je kan wel met ze blijven praten, daar doe je niemand kwaad mee, alleen zeker met die chat gozers die je nu hebt, ga voor jezelf na: waarom zouden zij op een chatsite zitten? Wie weet hebben ze wel een heleboel meisjes toegevoegd vanaf zo’n site en in hoeverre staan zij open voor een relatie? Het hoeft niet altijd iets negatief te zijn, alleen houd er rekening mee.

Denk eraan, met relaties moet je het op je af laten komen, niet forceren.

ah bedankt!

Als ik dit zo lees lijkt het alsof je gewoon de aardige jongens die je kent afgaat omdat je erg graag een vriendje wilt.