Wat bedoelt/wil hij? + Geen initiatief

Hei!

Zoals de titel al verraadt gaat het hier om een situatie waarbij het meisje ( ik dus ) alle initiatief neemt op het gebied van contact maken met een jongen.

Het is een aardige jongen, die tijdens het uitgaan me heeft aangesproken, omdat hij me ‘van ergens kende.’
Dat bleek overigens wel echt zo te zijn, want we hadden elkaar op facebook, en we hebben veel gemeenschappelijke vrienden, haha. :slightly_smiling_face: Hij wist bijvoorbeeld ook mijn naam, terwijl ik hem echt niet kende.
Verder wist hij me te vertellen dat hij me wel eens had zien fietsen naar school. ( Grappig dat hij hier op lette)

Hij is erg aardig, en omdat hij me aansprak tijdens het uitgaan, besloot ik eens een praatje te maken op facebook. Hij antwoordde enthousiast, en ik zag hem ook nog een keertje in het uitgaan, waar hij ook een praatje kwam maken.

Ondertussen praatten we uren via facebook, het was erg gezellig en er vielen geen awkward stiltes ofzo. Het leek alsof we elkaar jaren kenden! Hij benadrukte dat hij ook geen player was ( omdat er ooit eens zo’n roddel was) en dat hij oprecht blij was dat ik dit niet geloofde, omdat ik anders vast niet met hem was gaan praten. We praatten over hobby’s, school, vanalles eigenlijk.

Toch was ik het wat zat dat ik telkens het geprek begon, ook al reageerde hij altijd erg spontaan en vriendelijk. Ik besloot niets meer te sturen, en ik hoorde hem zelf ook niet meer.
Op school zag ik hem, en keek ik nogal afstandelijk naar hem, omdat ik me op de één of andere manier nogal ontgoocheld voelde. I know ik ben raar, haha

Een keer erna zag ik hem naar me kijken, en kwam hij me nogal verlegen ‘gedag’ zeggen. ( Hij liep me voorbij, maar stopte even.) Ik zei hem ook gedag maar verder niets, want we hadden allebei les.

Nog wat later kwam ik hem tegen, maar ik liet nergens uit blijken dat ik hem kende, omdat er allemaal jongens rond hem stonden, en dat vond ik nogal awkward! Toen voelde ik me achteraf gezien wat asociaal, en stuurde ik hem via FB dat het niet de bedoeling was om hem te negeren ofzo.
Daar reageerde hij erg positief op.

In de weken erna ( twee weken om precies te zijn) besloot ik niets meer te sturen. Tenslotte had ik al telkens alle initiatief genomen.
Toch bleef ik aan hem denken, en ik stuurde hem vorig weekend opnieuw een PB.
( Zelfs na al die uren praten op FB heeft hij nog nooit mijn nummer gevraagd trouwens).
Opnieuw reageerde hij superleuk, en er volgde een lang, enthousiast gesprek.
Zo merkte hij ook op dat ik niet was uitgegaan die avond, omdat hij me niet had gezien etc.

Ook al hebben we erg leuke gesprekken en moet ik altijd lachen achter mijn laptop,
knaagt het aan me dat hij nooit , nooit , nooit zelf een gesprek aangaat.
Ik heb hem er eergisteren mee geconfronteerd, dat ik me wat raar begon te voelen daardoor.
Hij antwoordde dat het kwam omdat hij niet veel op facebook zit en nooit veel typt, maar
dat hij het niet irritant vond, omdat hij anders niet zou antwoorden. Wat ik pok raar vind is dat hij zei dat
hij ‘weet dat het normaal de jongen is die contact moet zoeken’ Als hij dit weet, waarom doet hij dit dan niet?
Ik begrijp er gewoon NIETS van. Hij is superaardig en gezelllig tijdens onze gesprekken,
hij antwoordt meteen en met hele teksten! Persoonlijk zou ik dit nooit sturen
naar mensen waarin ik niet geïnteresseerd ben. Dat maakt alles zo raar!

Maar toch… Hij vraagt niet eens mijn nr ofzo…Daarnet was hij echt wel een tijdje online, maar zei hij helemaal niets!
Mijn plan was eigenlijk na een zoveelste gesprek even te vragen of hij zin had iets te doen,
maar ik weet niet als dit wel zo’n goed idee is.

Bedankt alvast voort het lezen! X

ik denk dat hij gewoon écht niet vaak op fb zit, en misschien is hij te verlegen om zelf het gesprek te beginnen. eigenlijk is het heel gek, want het is een soort van etiquette dat jongens altijd het gesprek beginnen ofzo :’). daarom voelt het vast zo raar. ik denk zeker dat hij je aardig vind dus ik zou gewoon met hem afspreken als je dat leuk vindt. als ik jou was zou het ik me er niks van aantrekken en het niet zien als een spelletje want hij vind je volgens mij hartstikke aardig :slightly_smiling_face:

het lijkt misschien als een heel groot probleem dat jij al het initiatief moet nemen, maar denk ook, normaal neemt een jongen al dit initiatief (die voelt zich misschien wel hetzelfde als jij nu).
Ik zou het niet opvatten als iets negatiefs, wat hij al zegt: als hij niet met je zou willen praten, zou hij niet reageren.
Leuk idee om hem een keer om een afspraakje te vragen, sommige jongens houden ervan als meisjes het initiatief nemen!

Hmm, ik heb al eens twee weken niets van me laten horen, maar toen hoorde ik ook niets van hem. ( Toen kende ik hem wel pas een week, en we praten ook alleen maar via FB, dus het is niet zo dat we elkaar echt veel spreken in het echt, haha.) Ik kom hem alleen vaak tegen op school enzo! Hmm… Ik weet het niet!

Als ik dit zo lees, heeft hij zeker wel interesse in jou. En wat al eerder gezegd is: misschien is hij inderdaad wat verlegen en weet hij niet zo goed hoe hij het gesprek moet beginnen? Het lijkt mij een goed idee om eens met hem af te spreken, dan kun je hem ‘real life’ ook wat beter peilen :slightly_smiling_face:

Waarom moet een jongen altijd het initiatief nemen? Vraag hem mee uit :slightly_smiling_face:

^ Kom ik dan niet wanhopig over? Of misschien wijst hij mijn voorstel af…

Nou, mijn vriend ondernam geen actie, omdat hij wilde dat het meisje een keer moeite nam. Ik vond hem echt leuk, dus ik vroeg hem mee uit. En van het een kwam het ander :slightly_smiling_face:

Oftewel, give it a try. Misschien denkt hij er net zo als mijn vriend over. En we leven niet meer in de middeleeuwen.
En een afwijzing overleef je ook wel weer :slightly_smiling_face:

Misschien vraagt hij jouw nummer wel niet vanwege dat het player-verhaal. Misschien is hij daarom bang dat hij zo overkomt en daarom niet zo goed durft. Als dit zo is, vindt hij het dus heel belangrijk wat jij van hem vind!

Heel erg bedankt voor je raad! :slightly_smiling_face:
Kende jij jouw vriend dan al goed? Want ik ken hem enkel van zien op school, twee keren in het uitgaan, en voor de rest enkel via FB… X

Hij heeft wel al enkele dingen gezegd die daar -misschien - op kunnen wijzen.
Zo heeft hij al twee keer het ‘player’-gedoe aangehaald, dat hij het echt niet correct vond.
Ook waren we eens bezig over alcohol, en vertelde ik dat mijn ex er niet goed tegenkon, ook al beweerde hij van wel, en dat dat wel eens negatieve ervaringen opleverde. Meteen zei hij daarop dat hij wél tegen alcohol kan, en er ook ‘grappige’ dronken mensen kunnen zijn, zoals hij, als hij dan occasioneel eens dronken zou zijn. Gewoon het feit dat hij zei ’ Ik weet dat de jongen contact hoort te zoeken met het meisje, maar ik ben niet veel op Facebook’ Ik weet het niet hoor… Hij weet dus wel dat een jongen dit hoort te doen, maar doet hij dus niet… En ik wil me niet opdringerig voelen.
Hij zegt dan wel dat hij het niet irritant vindt, omdat hij anders niet zou antwoorden, maar misschien is hij gewoon erg vriendelijk , en wil hij me niet kwetsen ofzo? Wat moeilijk dit!

Echt kennen niet, maar ik zag hem eens per week tijdens onze sport. We sporten in dezelfde groep. Waren gewoon luchtige gesprekken, zonder echt dingen van elkaar te weten te komen.

Ik heb PRECIES hetzelfde!
Oké, hier heb je niet veel aan dus beschouw het als een upje (:

Ik begin nooit gesprekken. Als iemand tegen me praat, praat ik gezellig terug. Maar ik ben meestal vanales aan het doen dat ik niet echt “tijd” heb om echt te gaan zitten en te gaan praten zegmaar. Maar zodra een leuk emand praat praat ik gezellig terug.

Denk heel eerlijk gezegd niet dat dat het geval is… Beetje vergezocht…