Wat antwoord je?

Hij stuurt “ik hou van je! <3”. Ik vind het echt lief, het komt helemaal uit het niets dat hij dat stuurt en het is ook het eerste berichtje dat ik van hem krijg vandaag. Maar wat moet ik antwoorden? Ik zeg helemaal niet zo graag dat ik van iemand houd, ook al is hij de persoon waar ik verliefd op ben. Ik vind dit het moment gewoon niet…
Hoe kan ik het beantwoorden? :slightly_smiling_face:

Zeg dat je het lief vind!

Haha, oké, overduidelijk :slightly_smiling_face: ik heb gezegd dat ik het lief vond.
Ergens denk ik dat hij verwacht dat hij zegt dat ik van hem houd, maar op dit moment doe ik alsof ik dat niet weet.

Hij moet het accepteren dat je dat niet zo graag zegt :’)

‘Ik hou van je’ wordt veel te vaak (onterecht) gezegd. Ik vind het goed van je dat je er nog even mee wacht. :slight_smile:
Als hij het echt een probleem vindt, kun je er nog een gesprek over hebben en hem laten weten waarom jij je er nog niet fijn bij voelt.

Inderdaad, only say it when you mean it : ) Dan is het veel oprechter. En misschien kan hij er nu voor zorgen dat jij het ook zo gaat voelen haha

Ik hou van je, heeft veel meer waarde als je het echt meent. Dus als jij dat niet echt meent of niet zeker weet, lekker mee wachten en hem gewoon vertellen dat je het heel lief vind als hij dat soort dingen zegt.

Haha, ja, ik wil er echt niet makkelijk mee omspringen en het inderdaad doen wanneer ik het echt meen :slightly_smiling_face:
En haha, ik hoop dat ik me ook zo zal voelen na een tijdje. Maar ergens denk ik dat hij nog niet weet hoe het écht is om van iemand te houden. Hij is heel… ehm beïnvloedbaar denk ik. Ik weet niet hoe het te verwoorden, maar hij is heel makkelijk ten opzichte van anderen. Vindt snel mensen leuk etc. Én hij is jonger, waardoor ik hem soms niet echt serieus durf te nemen als hij zoiets zegt.