Wat als ontbijt?

Heey girls,
Ik wil graag gezond ontbijten. Ik eet nu een boterham met honing, een beschuit met hagelslag en ik drink groene thee of karnemelk. Ik weet dat het een stuk gezonder kan. Maar ik weet niet goed hoe en ik weet vooral niet hoeveel ik moet eten bij mijn ontbijt. Iemand tips?

Ik vind je ontbijt best goed klinken hoor! Je mag alleen veel meer eten als ontbijt, want 1 boterham en 1 beschuitje zijn wel weinig om de dag goed mee te beginnen.
Daarnaast zou ik zelf zorgen dat je 's ochtends iets van zuivel, granen/vezels en fruit binnen krijgt, maar als je dat in de loop van de dag eet is het ook prima hoor.

Jouw ontbijt is hartstikke goed hoor. Ik zou daar niet veel aan veranderen, of je moet afwisseling willen.
Want een gewone boterham pindakaas kan ook. Of als je meer tijd hebt: havermout. Crackers met smeerkaas en een gekookt ei. Muesli of cruesli. Je kunt het zo gek niet bedenken. Qua drinken is thee/koffie prima, of zuivel. Of een sapje.

Een boterham met honing is prima toch? Je mag inderdaad wel wat meer eten, ik zou minstens 2 boterhammen eten dan. In een beschuitje zitten niet zo veel voedingsstoffen.
Je kunt er nog yoghurt/kwark met fruit bij eten? Ik eet 's morgens altijd een flinke kom yoghurt en gooi daar fruit in, zoals druifjes of straks weer aardbeien. Vult ook erg goed en is lekker!

Als je wat meer tijd hebt kan je fruitsalade eten (heb het vandaag gegeten met kiwi, granaatappel, mango en meloen dat was heel lekker) of warm fruit (besjes, frambozen, …) met kokosmelk hmmmm

• havermout met fruit
  • muesli (wel suikervrij als je wat gezonds wil) met wat yoghurt
  • brood met mager vleesbeleg, honing etc.
  • pannenkoekjes van 1 banaan en 2 eieren en evt. wat havermout

hoeveelheid ligt er natuurlijk aan hoe veel je beweegt, maar ik zou denk ik als je brood eet 2 broodjes eten en bij havermout en muesli een flinke kom.

-havermoutpap met fruit
-zelfgemaakt volkorenmuffins
-(soja)yoghurt met muesli

• geroosterd brood met pindakaas/banaan (heaven!)
  • smoothie
  • mugcake (google maar eens)
  • omelet
  • banaan ei pannenkoeken

er zijn heel veel opties! het is goed om niet alleen, fruit te eten, dat vult niet zo goed, maar in combinatie met brood/havermout wel!

hoop dat je hier iets aan hebt

Is inderdaad toch prima wat je nu eet? Ik vind het ook niet heel weinig, maar ik eet zelf ook alleen maar een bak yoghurt met cornflakes.

of een roerei met groenten :slightly_smiling_face:

Ik vind de 2 ingrediënten pannenkoeken echt zo lekker voor ontbijt! Gewoon een banaan prakken en 2 eieren mengen en dan gewoon bakken (in kokosolie ofzoiets, dat is beter) en dan neem ik er gewoon 2 geroosterde bruine boterhammen met een laagje boter bij en een glaasje melk of water =) vind met havermout ontbijten en wat honing erdoor ook altijd heel lekker! Of gewoon 3 eieren (1 grote dan xD gewoon opkloppen) bakken en 2 geroosterde boterhammen (ik lust brood niet als het niet geroosterd is haha) en dat dan gewoon. Dat zijn eigenlijk mijn basic ontbijtjes haha