@ jenny: Adoptie gebeurd bijna nooit binnen Nederland.
On topic. Moeilijk, vooral omdat mijn vriend en ik een ongelukje hebben gehad deze periode en we deze week een testje moeten doen. Het word sowieso janken…
Persoonlijk zou ik het kindje willen houden, gewoon omdat ik heel graag kinderen wil, zeker met mijn vriend. Een tante heeft ooit abortus laten doen en nooit meer kinderen kunnen krijgen en ik begin op de leeftijd te komen dat het zou kunnen (ik ben 22). Ook weet ik dat mijn vriend me 100% zou steunen wat ik ook kies. Mijn vriend heeft ook voltooide opleiding in een vakgebied waar hij in een maand een fulltime baan zou kunnen hebben.
Echter in de praktijk, mijn vriend heeft besloten door te studeren nadat hij van de zomer nipt werd afgewezen voor zijn droombaan. Had hij die baan gekregen had ik sowieso de baby gehouden als ik zwanger was geworden. Nu studeren we echter allebei nog en ik wil mijn vriend niet tegen houden in zijn dromen dus indien nodig word het een overtijdbehandeling of abortuspil :’( .
Maar voor wat het waard is heeft mijn vriend gezegd dat als het kan we snel aan de babies beginnen, en we waren vanmiddag aan het grappen over invriezen van zijn sperma (had vannacht een nachtmerrie dat ik zwanger was, het liet weghalen en dat hij dag erna verongelukte).