Wat als je nog 10 jaar te leven had?

De meeste van dit soort stellingen hebben iets in de trant van ‘wat als je nog 2 maanden te leven had…’

Dat is natuurlijk erg kort. Maar wat als je weet dat je over 10 jaar sterft? Het is niet dat het morgen al gebeurt, maar het is ook niet dat je de 80 haalt.

Zou je verdergaan met je opleiding? Kinderen nemen? Je kan dan nog 10 jaar van je kind genieten maar wel met de gedachte leven dat het kind verder zonder moeder moet opgroeien.

Ja. Niks. Verder leven.

Dit. En geen kinderen nemen.

Geen idee. Denk ik liever ook niet aan, want voor het zelfde geld is het echt over 10 jaar over.

Ik zou gewoon verder gaan met m’n studie. Geen kinderen nemen, want over 10 jaar ben ik er toch niet meer. Na m’n studie een tijdje hard werken en dan de laatste jaren heel veel reizen en zoveel mogelijk van de wereld zien.

Studie afmaken, een job nemen waarvan ik weet dat ik hem graag doe en bijna full time mee bezig ga zijn, geen kinderen nemen inderdaad en de wereld afreizen.

Ik zou de hele wereld rondreizen

&Heel veel feesten en de tijd hebben van me leven.

ik zou mn spullen pakken en naar engeland vertrekken en daar zie ik wel wat ik verder doe

Stoppen met school
Twijfel of ik kinderen neem (wel een van de belangrijkste dingen in mijn leven, maar ik vind het enorm egoïstisch om kinderen te nemen als ik weet dat ik over 10 jaar dood ga)
Een heleboel geld lenen en zoveel mogelijk landen bezoeken
Heel veel tijd spenderen met mensen van wie ik hou

normaal leven en in de laatste maanden kapot gaan aan de drugs :headphones:

geen kinderen overigens das echt sad

Ik weet het niet. Misschien zou ik mezelf van kant maken, want ik zou niet naar mijn dood toe willen leven.

Aan de andere kant kan je alles goed plannen en jezelf en je omgeving voorbereiden.

Sowieso zou ik heel hard gaan werken om ervoor te zorgen dat ik van dansen mijn beroep kan maken, want dan hoef ik geen rekening te houden met ‘als ik te oud ben heb ik geen baan meer’. Waarschijnlijk ook naar Engeland of Amerika verhuizen ofzo.

Een wereldreis maken die minstens 5 jaar duurt (ja 5jaar ja) en de rest doorbrengen met familie,vrienden enz. En een boek schrijven!

Het is misschien egoistisch, maar ja ik zou wél kinderen nemen. Mijn vriend en ik willen kinderen. Hij wilt het alleen van mij, en als ik dood zou gaan zou ie dat niet meer willen (heb ik al besproken met hem). Ik wil hem zijn geluk gunnen. Ik zou mijn kind(eren) er op voorbereiden. Dat mama even weg gaat ofzo. Ik weet zeker dat mijn vriend een topvader zou zijn en dat hij de leegte van mij zou opvullen. 100% zeker.

Voor de rest zou ik de rest van mijn korte leventje toeweiden aan hun.

Ik snap het als jullie mij egoistisch vinden, ik wil hier alleen geen discussie mee ontketenen. Dus dankjullie als jullie hier begrip voor hebben, als jullie dit niet hebben snap ik dit ook! :kissing:

Nee ik zou geen kinderen nemen omdat ik het dan alleen maar voor mijn eigen “genot” zou doen en dat vind ik egoïstisch. Kinderen moeten dan zonder moeder leven en ik zelf zou het al moeilijk vinden zonder mijn eigen moeder en ik ben 20, laat staan een kind van 9 (als ik nu kinderen zou nemen:p) of dus nog jonger, nee is te triest als je zelf ook al weet dat je ze zo achter laat. (Ik begrijp je ergens wel hoor Verioo).

Ik zou graag nog veel landen willen bezoeken en vrijwilligers werk verrichten in Afrika, Afghanistan en Rusland.

Ik zou vooral NIET gaan werken, misschien 1 of 2 dagen per week om nog een inkomen te hebben:P maar heel veel genieten van het leven zolang het nog duurt.