Wat als je het allemaal niet bevatten kan?

Hallo jongens,

ik had een algemene vraag, aangezien ik gewoon een vriend heb.
Maar ik vroeg mij dus af… Als ik een relatie heb en hij maakt het uit kan ik dat gewoon niet bevatten, of accepteren. Het liefst zou ik diegene dwingen bij me te blijven. Dit zijn denk ik wel normale gevoelens, alleen wil ik weten hoe je met dit soort gevoelens om moet gaan. Hoe je jezelf rustig houdt, en jezelf er van bewust maakt dat het echt over is? Ik vind dat echt heel lastig… En door dit soort dingen durf ik het zelf ook nooit uit te maken, puur dat ik bang ben voor de spijt en dat het dan te laat is en dat ik dan weer dat gevoel krijg van ‘‘ik wou dat ik hem kon dwingen bij me te blijven’’. Ik ben dan echt net een klein kind die haar speeltje echt niet af geven zal… Het zal denk ik ook wel een soort van verlatingsangst zijn. Maar ja, de vraag dus… Hoe accepteer je het, maak je jezelf er bewust van dat het uit is? Waarom ben ik zelf zo bang het uit te maken?

ps: Ik snap dat afleiding een soort van tip is, maar ik bedoel meer dus tips wanneer die afleiding er niet is en je daar toch met alleen jezelf zit…

Heel eerlijk gezegd heb ik hier helemaal geen last van. Het is uit met een reden, het ging niet goed met een reden, dan ‘hoort’ het zo te zijn. Maar volgens mij ben ik maar een simpel mens. Ik heb verder ook geen tips.

Oke nou ja om je zelf er van bewust te maken zou ik zeggen. Heel goed er over nadenken en ja verdrietig zijn. Zo bevat je het het allersnelste! Ik hoop niet dat het voor gaat komen bij jou!