Wat als iemand je afspraak als date ziet en jij niet?

Hi dames,

Ik en een hele goede vriend gaan vanavond lekker uiteten en dan naar de bios. Echter betrap ik hem erop dat hij het als date ziet en ik niet. Totaal niet. Wij hebben een goede vriendschap en dat blijft zo, geen relatie dus. We gaan gewoon als goede vrienden op stap.

Hoe kun je dit netjes en subtiel laten blijken aan zo iemand? Ja, het heeft nogal haast :’] Dus vandaar dit topic. Ik geef hem overigens geen valse hoop ofzo; Ik heb al vaak gezegd; ‘Yaay, als hele goede vrienden lekker op stap’

Maar goed, help… Dus.

Haha xD. Ja, maar weet je wat het is… Subtiele dingen wijs ik dus op een nogal harde manier af. Ik ben namelijk wat dat betreft érg hard in :’].

Friendzone… Nee, grapje. Weet je zeker dat hij het ook echt als date ziet of dat hij het meer als grap zegt? Hoelang zijn jullie al bevriend? Wanneer hij het echt als date ziet, zeg dan dat dat niet je bedoeling was en dat je het erg waardeert dat jullie nu zulke goede vrienden zijn.

Ik zou ook gewoon hard zijn… Liever hard dan onduidelijk. (:

Wij zijn volgens mij al zo’n… 3 á 3,5 jaar goed bevriend.

Hij weet ook dat ik onze vriendschap erg waardeer (-:

Ok, das idd vrij lang. Dan zou ik het gewoon even rustig afwachten en kijken hoe het loopt vanavond.

Je zal toch duidelijk moeten zijn… Gezien het feit dat je zelf al zegt dat hij je subtiliteit niet oppikt.

Toch wel hè.

Dus stel, het gebeurt dat er van zijn kant iets meer gebeurt. Is het dan netjes als ik het zo zeg: ‘Hey, ik waardeer je als goede vriend, maar ik denk niet dat er nog meer gaat inzitten dan dat. Daar zijn we te lang bevriend voor…’

Maar misschien valt het wel hartstikke mee en vind je het zelf niet nodig om duidelijk te melden dat het geen date is. :slightly_smiling_face:

Laten we het hopen! Ik heb er in ieder geval wel zin in vanavond. Ik vind het zo moeilijk omdat ik met dit soort dingen steenhard ben.

Dat is heel netjes! Zo is het duidelijk maar ook netjes en respectvol. Dan weet hij waar hij aan toe is. Dan geef je hem ook geen hoop meer.

Heel herkenbaar! En dat wil je niet omdat jullie al zolang bevriend zijn. Wel een moeilijke situatie, maar ik geloof dat je er wel goed uit gaat komen.:slightly_smiling_face:

Ik denk dat ik toch even meer jullie bevestiging wou. bedankt :slightly_smiling_face:

Begin over ‘die ene leuke jongen’ (op school, op je werk, whatever) :stuck_out_tongue: haha

hehe, dan kan ik beter over mijn knappe baas beginnen :’].

(heel fout, I know)

Dat is heel netjes als je dat zo zegt!