Hoi. Ik merk steeds meer dat ik mentaal gewoon nog steeds met maatje 44 in m’n hoofd zit, en met dat dikke lichaam. Ik ben vanaf mijn 12e begonnen met afvallen, heb een jaar bij een diëtist gezeten en ben best veel kwijtgeraakt, misschien weten meerdere dit wel van mij op het forum. Maar ik kamp nu heel erg met de mentale sleur waar ik nog in zit. Ik voel me ongelukkig, voel me nog steeds dik, ben nog steeds onzeker en ik kan mijn eigen lichaam niet accepteren, hoe graag ik dat ook wil.
Ik heb nu maat 38, vroeger 44. Maar ik pak gewoon nog maat 44, omdat dat in mijn hoofd geschreven staat. Ik ben vroeger ook veel gepest en hierdoor durf ik niet meer te eten in het openbaar (fastfood dan), alleen bij mijn familie en beste vrienden.
Ik voel me gewoon klote. Ik wil dit afsluiten en ik wil verder met mijn leven, maar het lukt me gewoon niet. Het voelt alsof dit voor altijd zo zal blijven, terwijl ik gewoon ben afgevallen en nu dus gewoon verder zou moeten kunnen.
Dit geeft ook problemen in ‘de liefde’. Ik vind iemand leuk en hij vindt mij ook wel leuk, maar ik durf gewoon niks omdat ik zo ontzettend bang ben voor een afwijzing vanwege mijn dikke lichaam. Ik baal hier echt van.
Is het een idee om naar een psycholoog of iets zoals dat te gaan? Hoe kan ik uit deze sleur komen en gewoon weer verder gaan met mijn leven?