Wat aantrekken naar een begrafenis?

op een begrafenis hoef je heus niet persée helemaal in het zwart zolang je er maar netjes uitziet en ik denk dat een zwarte broek met ballerina’s en een blouse netjes genoeg is, je moet je er natuurlijk wel fijn in voelen.
@ emmaloves, ik snap dat je je kunt irriteren aan bloemetjesjurken, sneakers enz. op een begrafenis maar het is echt niet verplicht om helemaal in het zwarte gaan en ik vind een nette zwarte broek met een witte blouse niet echt te vergelijken met sneakers op een begrafenis

ik zou het gewoon aan je vriend vragen. misschien wil hij je wel helpen. en anders zou ik gewoon helemaal in het zwart gaan want wit valt erg op

o en als je twijfelt en het niet aan je vriend wilt vragen, vraag het dan aan je ouders! die weten heus wel wat gepast is op een begrafenis

Waarom moet je altijd helemaal in het zwart op een begrafenis? Okee, sneakers etc. is een beetje raar, maar als het allemaal gewoon netjes is?

En ik snap het punt met dat wit trouwens ook niet? Weet je hoevaak mannen een witte blouse aanhebben bij hun zwarte pak? En dat wordt toch ook niet erg gevonden?

Gewoon dat zwarte zomerjurkje aan doen, met een zwarte (dikke) panty, ballerina’s of pumps erbij, mooie zilveren accessoires, blazer erover en hoppa. Maak het niet too much.

Ik begin me nu af te vragen waarom we ons zo druk maken over wat we aanmoeten op een begrafenis. Alsof het lijk er wat van mee krijgt…

Ik ben het eens met wndaaa.

Ga helemaal zwart, is heel veilig. Misschien dat je een zwarte blazer kan lenen van een vriendin? Want dán kan je wel een wit shirt dragen. Het moet gewoon niet overheersen, that’s all.

Ik snap niet dat mensen wit associeren met feestelijk, maar goed.
Daarnaast vind ik het onzin dat je zwart aan ‘moet’ op een begrafenis.

Vind ik ook!
Waarom zou wit nu weer niet kunnen?

Ik zou me niet zo druk maken over wat je aan wilt en hoe het je staat!
ik zou alleen maar verdrietig zijn (wat ik nu ook heel erg ben!)
Ik vind het raar dat je dit uberhout al vraagt:?::cry:
Gr.

Ik zou het gewoon doen. Afgelopen vrijdag had ik een crematie, en had ook zwart-witte kleren aan, maar toch die ik ook in het dagelijks leven zou dragen. Gewoon omdat de overledene me ook gewoon kent in normale casual kleding, en niet strak in pak, of op zn sjiekst.
Hoop dat je er wat aan hebt;) en sterkte!

Omdat zwart vaak gezien word als een rouw kleur, dan lijkt het me toch logisch waarom mensen zwart aan doen?

En over dat wit snap ik ook niet helemaal, al doe je rode kleding aan, whatever! Als het maar netjes is, en jij je er lekker in voelt. Zoals ik al zei; kleed je zoals de overledene jou kent :slightly_smiling_face:

Mijn mening

Ja oké, maar ik denk dat het toch niet meer zo streng als vroeger is.
En wit is iets anders als rood, roze, geel etc.

Ja oke, maar ik zou niet helemaal in het wit gaan. Wit is toch meer een kleur voor bruiloften enzo, vind ik dan. :3 Gewoon zwart met en wit detail, kan wel.

Ik had zelf naar de begrafenis van mijn oma een paars jurkje aan met een zwarte legging. Ik persoonlijk vind dat je niet per se in het zwart hoeft, als je je maar prettig voelt. Ik kan me ook echt niet voorstellen dat die mensen straks gaan denk, oh zij heeft wit aan, wat een raar een respectloos meisje. Als je er maar een beetje netjes uit ziet, is het al snel goed volgens mij

Het is de oma van haar vriend, dus het is niet zo dat ze super verdrietig is waarschijnlijk…
Ik zou me denk ik ook wel afvragen wat ik bij zoiets aan moest doen.
Het is trouwens überhaupt.

ik had op de begrafenis van een vriend van me;
zwarte laarzen, zwarte broek, grijs doorzichtig blousje met grijs vest.