Wat aantrekken naar een begrafenis?

Ik heb overmorgen de begrafenis van mijn vriend’s oma, maar ik weet niet echt wat ik moet aantrekken.
Ik zat zelf te denken aan een zwarte broek, oversized witte bloesje met tailleriem en zwarte ballarina’s. Wat denken jullie daarvan?
Het is alleen dat de familie van mijn vriendje heel erg netjes is, dus het zou me niets verbazen als iedereen in rokken/jurken kom en volgens mij val ik dan heel veel op ;p. Ik heb zelf wel twee zwarte jurken, maar de een is een galajurk en de ander meer een zomerjurkje. En ik heb dan ook wel een zwarte rok, maar daar voel ik me niet echt gemakkelijk in.
En ik vind het een beetje respectloos om aan mn vriendje te vragen of hij weet wat bijvoorbeeld zijn moeder aan gaat trekken.
Alvast bedankt!

Ja ik zou dat aan doen, dat is vrij netjes en simpel.

heb je geen zwarte blous, of shirt oid? denk dat 't wit toch wel gaat overheersen

Ik zou het vooral niet aantrekken, door de witte blouse en tailleriem. Waarschijnlijk nog het meest door de tailleriem.
Maar dat is mijn mening.

Ik zou gewoon helemaal in het zwart gaan. Dat is eigenlijk nooit fout.

Ik zou ook een zwart blousje ofz aandoen, wit vind ik eerder feestelijk ofzo ik weet niet…

Gewoon aantrekken. Ik bedoel het is een begrafenis, de aandacht zal heus niet naar je kleding uitgaan. Okee, tenzij je er nogal hoerig bijloopt of in felgeel komt terwijl de rest in zwart is…
Maar dit is gewoon simpel en netjes.

ik zou gewoon zwart aandoen.

Zoveel mensen gaan niet in het zwart…

Idd. En zorg dat je er niet te overdressed uitziet, want dat is ook een ‘not done’ op een begrafenis.

-

Gewoon simpel en netjes gaan, wat jij zei kan best volgens mij. En anders, vraag het aan je vriend of hij het vind kunnen?

Simpel en netjes is prima. Perse zwart hoeft in dit tijdperk niet meer. Maar dat is mijn mening.

Oh dus de mate van zwartheid heeft te maken met hoe belangrijk iemand is? :'3
Ik had volgens geen zwart aan op de begrafenis van mn vader. Maar dat is ook al jaren geleden dus ik weet het ook niet meer.

ik vind wit niet echt gepast - maar dat is mijn mening- ik vind dat je die broek & ballerinas wel aan kan doen maar dat witte bloesje met een taille riem; nee absoluut niet. Heb je geen effe zwart topje/tshirt/blouse oid, zwart is nooit verkeerd maar wit vind ik ongepast ( en die tailleriem erbij, vind ik het er net uitzien -iig zo stel ik het me voor dan hé- dat het ook gewoon iets is dat jij naar school aan zou doen). sorry dat ik eventueel zo fel reageer, maar ben een tijd terug naar een begrafenis egweest en mij zeer geergerd aan de mensen die er niet gewoon netjes bij liepen (spijkerbroek, sneakers en bloemtjes jurken en felle glimmende taile riemen!!!).

@ fridaynightbite: waarom zou je minder netjes gaan als het om iemand gaat die verder van je af staat/minder belangrijk is?

-

Een wit blousje is eerder feestelijk denk…
helemaaal zwart is idd nooit fout

Ik zou gewoon helemaal in het zwart gaan, wit vind ik namelijk meer een kleur voor feest etc. En je moet zeker geen dingen dragen waar je je niet prettig in voelt.

Ik zou gewoon een net blousje aantrekken, of een donkere passende jurk.
En dan sowieso met laarzen (ja, zelfs met dit weer).

Ik had met de begrafenis gewoon een broek aan. Ik had een zwarte blouse en een donkere spijkerbroek met nette zwarte laarzen.

Ik droeg naar de begrafenis van de vader van een vriend van me een zwart colbert, zwarte tanktop en een zwarte skinny. Ik zou helemaal in het zwart gaan, speel je tenminste op safe (: