Wat aandoen herdenkingsmis?

Nu zondag is het de herdenkingsmis van mijn oom.
Hij is drie jaar geleden gestorven, maar het onderwerp ligt nog altijd heel gevoelig in onze familie en gepaste kledij is dus heel belangrijk.
Maar ik weet niet goed wat ik moet aandoen.
Twee jaar geleden had ik zwart aan, en ik weet nog dat ik toen zowat de enige was. Helaas weet ik niet meer wat de rest droeg…

Zwart is dus te begrafenisachtig, dat mag het niet zijn.
Welke kleuren zouden jullie doen?

En hoe kan ik me ‘sober’ en ‘chique’ kleden, zonder dat het feestelijk wordt? Of zou ik meer voor alledaagse kledij gaan? En welke kleuren? (lichte en felle kleuren vind ik te feestelijk en donkere te verdrietig, dus ik weet het echt niet :s)
En zou ik een broek of een rok doen?

wit met zwart of grijs.

Sterkte ermee!
Ik zou zelf alsnog voor zwart gaan. Is altijd gepast naar mijn mening

misschien grijs?

Pastelkleurtjes misschien?

Bedankt voor de reacties. (:
En wat zouden jullie dan doen qua kledij? Rok of broek? En bloesje of truitje?

Donkerblauw? donkergroen? donkerrood?

Ik zou ook eens kijken wat de rest van je familie gaat dragen [je kunt bijvoorbeeld vragen aan je moeder/zus/broer] wat zij aantrekken, zodat je niet uit de toon loopt.

Ik zou gewoon kiezen voor waar je je het lekkerst in voelt. En ik zou inderdaad even aan wat familie vragen wat zij aandoen.

Op de herdenkingsmis van mijn vriendin hadden we een dresscode (allemaal in het wit, dat was een van haar laatste wensen), dat was wel handig.

ik zou gewoon een nette zwarte pantalon aandoen met mischien een nette witte blouse?