Wassen down under

Hoi,

Ik lees vaak in topics dat je je ‘daar beneden’ goed moet wassen, in verband met infecties en bacteriën enz., ik doe dit dus nooit, misschien klinkt het stom, maar is dat raar dat ik me daar niet was?
Zo ja, hoe zou ik me moeten wassen dan? (Best ongemakkelijke vragen ja, sorry)
(Sorry ik was lui om te zoeken dus als er al eerder zulke vragen zijn gestelde hoor ik dat graag)
Maar alvast bedankt!

Xxxxxxxx

Best dat je je daar wel wast ja :’)

Gewoon met een washandje dagelijks en met lauw water, geen agressieve/geparfumeerde zepen gebruiken. Dat zou genoeg moeten zijn. Maar je moet je wel nog steeds wassen daar haha

Niet met zeep wassen nee, wel met water. Kun je gewoon onder de douche doen met een washandje of je handen.

Hahahah sorry, maar dankjulliewel!

No problem! De reden waarom je best geen geparfumeerde/agressieve zepen gebruikt is omdat dit de pH-balans van je vagina kan verstoren. Hierdoor kunnen bacteriën makkelijker groeien daar, wat dan die infecties veroorzaakt.

Plus dat wassen met zeep best pijnlijk is :'D.

Wat ik me dan wel altijd afvraag, kan je dan met zo’n ph-neutraal zeep wel wassen?

Ik las laatst dat wassen eigenlijk helemaal niet goed is. Je vagina is namelijk zelfreinigend of iets dergelijks. Maar het is inderdaad voor jezelf frisser om het even te wassen met bijv en washandje met lauw water.

Ja maar het gebied eromheen niet lijkt me toch?

Gewoon met water is prima inderdaad, ph neutrale zeep weet ik zo niet eigenlijk.

Je hoeft er inderdaad niet echt ‘in’ te gaan wassen, haha. :’) Dat gebied reinigt zichzelf wel. Maar erom heen met een washandje met water ofzo is wel zo fris.

Heel erg bedankt allemaal! (;

Volgens mij is dat juist niet zo goed… Gewoon water, geen chemische producten.

Nee Ph-neutraal is een andere zuurgraad dat die van je vagina!

Precies, beter gewoon alleen water gebruiken. Als je klachten hebt, kun je beter naar de huisarts gaan want dan heb je wellicht een schimmelinfectie en dat los je alleen op met pillen, niet met zeep (zeep kan dat juist veroorzaken zelfs).

Elke ochtend de douchekop erop ander heel de dag jeuk :'D

Ik doe altijd de buitenkant met Neutral, dat is niet pH-neutraal maar neutraal aan je huid zeg maar, pH 4.5-4.9 staat erop

gewoon wassen met water en eventueel een washandje.

Misschien een domme vraag, maar als je je dus wel wast heb je dan ook minder last van veel afscheiding?

Nope ^ afscheiding is niet gerelateerd aan wassen.

^ Ja zoiets dacht ik al, dankjewel!