Was ik te gemeen?

Ik heb laatst een jongen leren kennen waarmee ik een paar keer wat heb gedronken. Dit klikte super goed en heel leuk, maar ik vind hem absoluut niet aantrekkelijk en zie hem echt puur als een vriend. Hij helaas niet, hij wil meer.

Nou hadden we gister een feest en ik was daar met een paar vriendinnen heen. Hij was daar ook en zodra ik binnenkwam bleef 'ie de hele tijd aan me plakken. Overal waar ik heen ging, ging hij ook heen (ik ging een drankje halen, hij ging mee, ik ging naar de wc, hij moest ook). Dit irriteerde me vreselijk! Ik heb eigenlijk de hele avond bot gedaan en hem een beetje genegeerd, maar hij bleef maar rondhangen. Op een gegeven moment ging hij ook de hele tijd tegen me aan dansen (voor de grap, i know) maar daar had ik dus geen zin in, dus ik heb hem heel boos aangekeken een meerdere keren hardhandig weg geduwd.

Nou vraag ik me af, stel ik me aan om me zo te irriteren en bot te doen, waardoor ik hem misschien (heel waarschijnlijk) gekwetst heb? Mijn vriendinnen en ik gingen zelfs juichen toen hij weg ging en volgens mij heeft 'ie dat wel gezien… baaah nu voel ik me echt een kut…

je moet gewoon zeggen dat je hem niet leuk vind.

Het gemene eraan is dat hij niet weet wat hij fout doet, omdat hij jou leuk vindt en waarschijnlijk denkt dat jij ook wat in hem ziet. Door hem weg te duwen en boos te doen heb je je wel als een bitch gedragen eigenlijk, al snap ik dat je helemaal gek van hem werd. Je moet gewoon to the point komen want nu heb je hem waarschijnlijk onbedoeld gekwetst.

ja wanneer… dat heb ik dus niet gedaan, want ik vond het ook zo zielig om hem in z´n eentje te laten staan hmpf
nou ja, anders moet ik er maar eens met hem over praten ofzo?

Het is zieliger dat hij word weggeduwd door het meisje dat hij leuk vindt en uit medelijden erbij mag staan dan wanneer hij alleen staat :’)
Ik zou zeker met hem praten. Gewoon zeggen dat het je spijt van je gedrag en hem niet voor het blok hebt willen zetten en hoopt dat je vrienden kunt blijven, maar zonder bijbedoelingen.

Ik ben het met Kloot eens.

Ik ben het ook met Kloot eens… Hoewel het in deze situatie moeilijk is om hem NIET te kwetsen. Als je tegen hem zegt dat je hem niet leuk vindt, zal hij ook wel een beetje gekwetst zijn denk ik…

Je had beter gewoon kunnen zeggen dat je hem alleen als een vriend zag en niet meer.

Ja, ik ben het met Kloot eens ja.

@broodjekaas1
Maar gewoon vertellen dat je diegene niet leuk vindt, vind ik normaler dan op deze manier.

Naast dat hij het nu zo moet merken dat je hem niet leuk vindt, zet je hem ook nog eens voor lul. Dus ik denk dat hij wel gekwetst is. Ik snap dat je het niet fijn vindt, maar praat erover onder 4 ogen, dat is wel zo netjes. En hij zal het fijn vinden dat je wel de moeite neemt om het uit te leggen en gewoon aardig doet en er geen big deal van maakt. Dan kunnen jullie ook eerder verder gaan als vrienden. Als je boos gaat doen en hem gaat negeren. Dat zien zijn vrienden ook dus dan wordt zijn ego dubbel gekrenkt.

ik snap opzich wel dat je zo gereageerd hebt,
maar was het niet slim geweest om gewoon tegen hem te zeggen, dat je hem niet ziet als meer maar gewoon als vriend en dat je het niet fijn vind als hij zo plakt?
dan was de boodschap duidelijk geweest.

ik zou hetzelfde reageren, maar dat maakt het niet meteen de juiste manier om te reageren. Ik zou met hem praten, vertellen waar jij mee zit en hem proberen dat duidelijk te maken

hij smste me dat hij het wel gezellig vond gister, dus hij heeft echt een bord voor zijn kop maar goed :wink:

Maar hij vroeg ook of ik nog wat wilde afspreken, toen heb ik gezegd, gewoon als vrienden wel, dus dat je geen verwachtingen hebt…

@schoentje: Heb je goed afgehandeldt toch? :slightly_smiling_face:
Ik zal toch nog even je excuses aanbieden voor de zekerheid.

Ja dank je wel allemaal :grinning: zal er nog een keer met hem over praten dan… in real life :wink:

ja, je was te gemeen. even met hem erover praten(: