Was ik beschermd?

Hey meiden, ik zit met een probleem

Vorige week dinsdag heb ik de laatste pil van m’n strip geslikt. Woensdagavond en donderdagavond niet geslikt, maar vrijdagavond wel weer omdat ik zaterdag niet ongesteld wilde zijn. Toen ben ik zaterdagochtend een heel klein beetje ongesteld geworden, maar dit hield al snel op, zeker toen ik de pil van zaterdag had geslikt. Zaterdagavond had ik seks met mijn vriend en zondag tot en met nu ben ik met mijn nieuwe strip begonnen alleen ben ik ineens ongesteld.

Nu zegt een vriendin van me ineens dat er een kans is dat ik die zaterdagavond niet beschermd was tegen zwangerschappen, omdat ik een tijdje gestopt was met de pil. We hebben het samen opgezocht op internet maar we komen er niet uit. Iemand hier die dit weet? Alvast bedankt!

Ik geloof dat je inderdaad niet helemaal goed beschermt was, omdat je de pil niet naar behoren hebt geslikt. Het is de bedoeling dat je 3 weken slikt, een volledige stopweek, en dan weer opnieuw. Als je de stopweek overslaat moet je ook echt de volledige stopweek overslaan. Jij hebt nu als het ware jouw stopweek ingekort naar 3 dagen, en daarna ben je weer met een nieuwe strip begonnen. (als ik het goed begrijp). In feite denkt jouw lichaam nu dus dat je geen stopweek hebt gehad, maar 3 dagen de pil ‘‘vergeten’’ bent om te slikken. Je zou dus dan niet meer goed beschermt zijn geweest. 100% zeker weten doe ik het niet, maar ik geloof dat het zo wel zit.

Je mag je stopweek inkorten. Er is dus geen enkel probleem. Deze strip wel gewoon weer helemaal af maken.

Oh dat wist ik niet! Moet je niet altijd weer op je vaste dag beginnen? Want dan zou je dus als het ware gewoon een ‘‘stopweek’’ van 2 dagen kunnen hebben, en toch beschermd blijven?

Dus er is geen probleem? Ik dacht inderdaad ook dat je sowieso altijd beschermd was met de pil, maakt niet uit of je ongesteld was of niet. Maar op sommige sites staat dat dit niet zo is dus ik twijfel.

Er is geen probleem inderdaad, inkorten mag gewoon. Misschien dat het een doorbraakbloeding is?

Haha dat wist ik dus weer wel! Maar ik had geen idee dat je na een paar dagen ook weer gewoon mocht beginnen :'D

Je bent gewoon beschermd. Verder mag dit in het algemene piltopic.