Warmte buldjes

Hey.

Ik heb nu al een aantal jaar last van ‘Warmtebuldjes’ Kleine rode jeukende / soms pijnlijke buldjes op m’n vingers, ben nu al een aantal keren naar de dokter geweest hiermee en krijg steeds maar een zalfje voorgeschreven.
Ben het eigenlijk wel zat om elke keer hiermee naar de huisarts te gaan en vroeg mij af of meerdere meiden hier last van hebben en wat jullie dan doen om dit te voorkomen. Het gebeurt vrijwel altijd als het warm is.

Zo ziet het er dan vaak uit

(Dit is niet mijn hand hoor, heb ik van google geplukt)

Ik kan de foto niet zien

Voor degene die de foto niet kunnen zien op het eerste berichtje

Ja, ik!
Ik heb al jaren last van warmte allergie én zonneallergie.

Helaas is er vrij weinig aan te doen en zal het blijven terugkomen (sommigen groeien er overheen). Jij hebt het gelukkig alleen op je handen dus dat valt wel mee.
Ik zou stoppen met zalfjes erop te smeren. Het is juist belangrijk dat je huid vrij kan ademen. Een zalfje helpt misschien wel een beetje tegen de jeuk, maar het lost verder niks op. Laat je huid het zelf maar oplossen.

Warmte uitslag verdwijnt vanzelf binnen een paar uur/dagen. Maar dan moet je wel de warmte zo veel mogelijk ontwijken natuurlijk.
Probeer de huid af te koelen, dus veel onder de koude kraan houden en daarna droog te deppen.
Zorg ervoor dat er niks langsheen schuurt, maar omdat het je handen zijn zal dat wel meevallen =)
Gewoon een koud washandje of iets dergelijks erop houden. Veel water drinken helpt ook om je lichaamstemperatuur wat lager te houden.
En absoluut niet krabben! Daar wordt het alleen maar erger van haha.

ik heb er last van op mijn buik en rug… jeukt heel erg, en in mijn slaap heb ik vannacht alles opengekrabd… ben al naar de huisarts geweest, en nu is mijn hele buik in het verband en mag ik de rest van de vakantie niet meer in de felle zon ;’(

@Bazinga! Ja dat van de koude kraan doe ik al, dat haalt de jeuk weg zodat ik het niet open krab. Thanks voor je lange uitleg! Zit nu momenteel op een ge-airconditioned kantoor dus zit gelukkig niet in de warmte.

@xjuliaatje Wat vervelend dat je het zo erg hebt. Nog vervelender dat je met dit weer uit de zon moet blijven :frowning_face:

ik heb dit nu ook aan mn handen en op mn benen, was eerst bang dat t misschien glassplinters zouden zijn maar nu ik dit topic lees ben iets iets geruster hahah

Ik heb het op mijn tenen haha

Het ziet er heel erg uit als zonne allergie, dat heb ik ook en ik heb er hormoonzalf voor gekregen. er bestaan ook pilletjes voor

Ik heb het zelf niet maar dit zou je eens kunnen proberen:

1. Misschien helpt zwitsal bodylotion het is zacht voor de huid maar best wel duur daarom kun je het beste eerst een mini kopen bij kruidvat ofzo om te testen.

2. Het is ook erg belangrijk dat je je huid goed insmeert als je in de warmte gaat zitten, smeer daarom de zonnebrand niet helemaal in maar laat ook een beetje zitten dat kun je het beste thuis doen voordat je naar buiten gaat anders lijk je zo wit.

3. Probeer jezelf koel te houden, ga anders met je bffs iets leuks doen als je een goede band met hun hebt hoef je je niet te schamen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt veel suc6!

Misschien een creme met aloë vera erin ?

Daar heb ik ook last van! Ze jeuken best wel. Doordat ik ga krabben wordt het alleen maar erger. Gelukkig verdwijnen ze bij mij na een paar uurtjes. Ik krijg die bultjes op verschillende delen op mijn lichaam. Mijn zusje heeft er ook last van, maar dan een stuk erger. Zij heeft het vooral op haar gezicht zitten. Ik juist niet. Zij is naar de dokter gegaan en kreeg een zalfje voorgeschreven. Het zalfje helpt wel, maar is snel uitgewerkt.