Warming-up

Hallo meiden!

Op school moet ik een warming up verzorgen. Helaas zijn wij als een van de laatste die dit moeten doen, al onze ideeën zijn dus al eens uitgevoerd. Denk hier bij aan lijnen tikken, rondjes rennen en dan push-ups/sit-ups/hakken-billen etc. Estafettes ed zijn ook al gedaan.

Weet iemand nog wat orgineels voor ons? De elementen hierboven mogen er natuurlijk wel inzitten, maar iets anders is zeer welkom.

Alvast bedankt!

In spelletjesvorm? Ik weet niet voor welke leeftijd enzo, maar ik heb jarenlang trainen gegeven, zowel aan jeugd als aan volwassenen, en ik speelde vaak:

• Schoenvoetbal: 1 schoen uit en je mag de bal alleen met die schoen in de hand raken om te ‘schieten’, bal moet wel op de grond blijven, verder gewoon scoren in twee doeltjes, geen keeper want die wordt niet warm anders.

• Teamspel met gooien bal (volleybal of andere niet te harde bal): je vorm 2 teams (moeten niet te groot zijn) en je kiest een bepaald speelveld, tussen bepaalde lijnen bvb. De bedoeling is dat je als team punten maakt door de bal over te gooien naar je medespelers. Wordt er binnen een team 10x overgegooid zonder dat de bal op de grond valt dan heeft dat team een punt. Het andere team moet natuurlijk de bal proberen te onderscheppen. Zodra de bal bij het overgooien op de grond valt, krijgt het andere team de bal. Bij balverlies moet je weer overnieuw beginnen met tellen van het aantal keer overgooien. Je grote punten behoudt je natuurlijk wel. Dit kan heel veel rennen en vliegen worden haha!

• Basketbal met 1 basket: 2 teams moeten allebei scoren in 1 basket en verder zijn het de normale regels van basketbal, behalve 1 toevoeging: er is een bepaald gebied (binnen bepaalde lijnen bvb), het liefst moet dat gebied zo ver mogelijk van de basket af zijn, en voordat jouw team mag scoren, moet er een teamlid met die bal in dat vlak zijn geweest. Hij mag er zijn binnen ‘gelopen’ met de bal of iemand mag de bal naar een teamlid gooien die in dat gebied staat. Als team A de bal heeft en het recht tot scoren heeft, maar team B pakt de bal af bij de basket, moeten ze eerst ook zelf het recht behalen om te scoren, dus hop, naar (in) dat gebied. Als het team de bal verliest aan het andere team, verlies je het het recht weer. Als je de bal dus weer terug krijgt, moet je elke keer weer opnieuw het recht behalen. Het gemene daarvan is ook dat als je de bal verliest in of vlakbij het gebied, dat heeft de tegenstander gelijk recht tot scoren en kunnen ze gelijk richting basket!

Dit zijn allemaal spelletjes die een flink intensieve warming up zijn als iedereen goed meedoet. De eerste is wel een stuk kinderlijker, de andere twee kunnen prima voor oudere jeugd/volwassenen. Misschien heb je er wat aan, ik ervoer tijdens het trainen geven in ieder geval altijd dat mensen dit erg leuk vonden als warming up!

Ik moest afgelopen week ook een warming up geven, dus ik heb mijn schema naar je toegestuurd. Ik had een 9 verdient :slightly_smiling_face:

Allebei harstikke bedankt voor het meedenken!
Andere ideeën zijn zeer welkom, het hoeft niet per se een spelletje te zijn. Ik zit trouwens in de vierde :wink:

uppie

Wij doen met volleybal vaak een warming op in muziek. Je doet dan gewoon op hoog tempo allemaal oefeningen zoals springen, rennen, gaan liggen en weer opstaan, jumping jacks etc. Je wordt er echt heel erg warm van haha.