warm zwembad, probleempjes..

hee meiden!

Ik geef sinds kort zwemtraining in het zwembad waar ik zelf ook in train.
Maar het probleem is dat het daar altijd superwarm is als je niet zelf zwemt.
Nou heb ik het altijd al superwarm en ik wordt altijd al supersnel rood, aangezien mijn bloedvaten overdreven reageren. Dat is een kwaaltje van mij.
Maar in het zwembad is het altijd extreem en iedereen zegt het de hele tijd. En aangezien daar ook een hele leuke jongen werkt wil ik er wel goed uitzien, haha!

Ik krijg dus een heel rood hoofd en mijn benen worden krijgen knalrode vlekken? Dat komt dus ook door de slechte doorbloeding.

Maar heeft iemand een tip wat ik van te voren kan doen om het minder warm te krijgen? Of tijdens?
Ik plens al elke minuut water in mijn gezicht, haha :slightly_smiling_face:

En even voor de duidelijkheid: Ik ga eerst training geven en dan pas trainen. Dus ik ben niet eerst in het water geweest jammer genoeg.

Alvast heel erg bedankt voor jullie tips !

in zwembaden is het indd altijd warm ;o.
ik heb geen tips. wat doen andere mensen die training geven?

ik heb dat ook! ook als het heel koud is en als ik dan van de fiets kom heb ik heel zo’n rood hoofd. miss zijn er pilletjes voor een betere doorbloeding? je zou het een keer aan je huisarts kunnen vragen!

x

voor doorbloeding ik koud water toch goed? en warm water slecht(er) ;$
kan het ook fout hebben.

Als je daar werkt kun je misschien melden dat het er heel warm is.
Of,anoniem een klacht indienen…
Als je in een klein badje werkt, kun je heel misschien een emmer ijs water in het water doen ofzo.

Ik heb het juist meestal koud in zwembaden,k ben zelf een hele periode daarom niet meer gegaan. ik zou daar wel eens heen willen gaan! :slightly_smiling_face:

dank jullie wel voor jullie reacties!

Het is geen optie om het daar koeler te maken, aangezien het zo warm moet zijn voor de mensen die zwemmen en die het anders koud hebben als ze uit het water komen.

Andere mensen die training geven hebben het ook wel een beetje warm, maar die krijgen niet zo’n rood hoofd enzo!

En volgens mij is er niet echt een pilletje ofzo voor maar ik zou het altijd kunnen proberen natuurlijk :slightly_smiling_face: Alleen is dat wel gelijk een hele radicale oplossing. Wel de enige oplossing als het niet anders kan natuurlijk, maar misschien zijn er nog wel meer mogelijkheden?

misschien kun je als je training geeft zelf afentoe ook te water ??
of aan de kant zitten met je benen in het water ??

ik heb eigenlijk geen idee, upje voor jou :wink:

Of vantevoren even douchen ofzo ?

Koud water in je nek druppelen? Daar krijg ik het altijd heel koud van! ;p
Maarja ik ben ook een echte koukleum ):

Hee,
ik zou inderdaad met mijn benen ofzo in het water kunnen gaan,
of ik ga dingen voordoen in het water waardoor ik er automatisch in moet, haha :slightly_smiling_face:
dank jullie wel alvast, en meer tips zijn heel erg welkom!

Heel veel water drinken, zorgt voor een betere doorbloeding!

Ik weet het niet zo goed, mijn doorbloeding is ook niet altijd zo goed en heb t dan ook vaak koud enzo. Maar warm water is toch juist goed voor je doorbloeding? Door de warmte worden de bloedvaten groter en kan het bloed beter doorstromen enz.
Misschien idd zoals al gezegd is eerst douchen, of sporten enzo. Verder zou ik het niet weten.

Hee ik heb precies hetzelfde, die vlekken op mn benen enzo, als ik warm douche of naar een zwembad ga. Wist niet dat dat kwam door een slechte doorbloeding.

Maarr, tegen slechte doorbloeding zijn wel veel dingen te doen? Water drinken, massage, van tevoren douchen en dan afwisselen met koud, warm, koud, warm, niet roken, vetarm eten maar wel voldoende suikers binnenkrijgen… vast nog wel meer.